První je značka Škoda s prodejem 43 114 osobních vozů, což je podíl 55 % na našem trhu. Následuje VW (4 780), Opel (4 328), Peugeot (4 112), Renault (3 700) a Ford (2 377). Nejvyšší snížení prodeje vykázala značka Daewoo, která prodala pouze 595 osobních vozů , tj. její prodej se snížil oproti 1. pololetí minulého roku o 2 681 vozů.
Podle jednotlivých kategorií se stále udržuje nejvyšší prodej malých osobních vozů, kterých se prodalo na trhu 54 % z celkového počtu osobních vozů. V této třídě převládá prodej modelů Škoda: Felicie, Felicie Combi, Fabia, Fabia Combi a Fabia Sedan s celkovým prodejem 32 036 vozů. Z dovážených osobních aut obsadil suverénně prvé místo Peugeot 206 s prodejem 2 229 vozů. Druhé místo z dovážených vozů obsadil Opel Corsa s prodejem 1 246 vozů, následuje VW Polo s prodanými 1 006 vozy. Pro druhé pololetí tohoto roku se neočekává výrazných změn v pořadí jednotlivých modelů, dá se předpokládat, že vzhledem k ukončení výroby modelů Felicie a Felicie Combi, se dále zvýší prodej Fabií, Fabií Combi a Fabií Sedan.
V kategorii nižší střední třídy, v které se prodalo na trhu 29 % z celkového počtu osobních vozů, převládá opět prodej modelů Škoda Octavia – 7 683 a Octavia Combi – 3 395. Z dovážených osobních aut obsadil prvé místo Peugeot 206 s prodejem 2 229 vozů. Druhé místo z dovážených vozů obsadil Opel Corsa s prodejem 1 246 vozů, třetí místo VW Polo s prodanými 1 006 vozy. Pro druhé pololetí tohoto roku se neočekává výrazných změn v pořadí jednotlivých modelů, dá se předpokládat, že vzhledem k ukončení výroby modelů Felicie a Felicie Combi, se dále zvýší prodej Fabií, Fabií Combi a Fabií Sedan.
V kategorii střední třídy, v které se prodalo na trhu 7 % z celkového počtu osobních vozů, obsadil prvé místo VW Passat s prodejem 1 830 vozů. Druhé místo s výrazným odstupem Ford Mondeo s prodejem 1 246 vozů, následován modely: Renault Laguna (435), Opel Vectra (428) a Peugeot 406 (364). Pro druhé pololetí tohoto roku se neočekává výrazných změn v pořadí jednotlivých modelů, dá se předpokládat, že až v roce 2002 výrazně ovlivní pořadí nový model Škoda.
V kategorii vyšší a luxusní třídy, v které se prodalo na trhu necelých 3 % z celkového počtu osobních vozů, obsadilo prvé místo Audi A6 s prodejem 291 vozů, následuje těsně Peugeot 607 s prodejem 282 vozů a Mercedes C s prodejem 273 vozů.
Terénních vozů se prodala celkem 1 393: Toyota RAV 4 (224), Mitsubishi Pajero 01 (200), Nissan Patrol (117) a Honda CRV (115). Kupé se prodalo celkem 105, nejvíce BMW 3 Coupé (28), Audi TT (20), Opel Astra Coupé (20) a Mercedes CLK (13). Kabrio-roadsterů bylo prodáno celkem 72, z toho nejvíce Mazdy MX 5 (18) a Kaipanů (13).
Ve třídě velkoprostorových vozů s celkovým prodejem 2 648, obsadil prvé místo Citroen Xsara Picasso (655), Opel Zafira (489) a Mazda Premacy (320). Ve třídě velkoprostorových – derivátů LUV vozů s celkovým prodejem 1 238, obsadil prvé místo Peugeot Partner Combi (456) a Citroen Berlingo (403).
Pokud vás zajímají přesné počty prodaných osobních podle jednotlivých značek a modelů nebo podle jednotlivých tříd za 1. pololetí tohoto roku včetně porovnání s 1. pololetím roku 2000, pak si klikněte na rubriku prodej vozů a můžete se všechny údaje dozvědět.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií