Podíl podvozků se přitom zvýšil na 24.060 kusů (+ 3.280). Na mírně rostoucím celkovém trhu s autobusy třídy přípustné celkové hmotnosti nad osm tun se úseku Autobusy DaimlerChrysler podařilo vybudovat si vedoucí pozici s celosvětovým podílem na trhu ve výši 17 % (+ 1 %). V roce 2005 zaměstnával úsek Autobusy DaimlerChrysler 17.300 zaměstnanců, z toho 13.800 v Evropě.



Wolfgang Diez, vedoucí obchodního úseku Autobusy DaimlerChrysler: „V roce 2005 jsme si opět vybudovali pozici světové jedničky. Již třetí rok po sobě se nám vzhledem k trhu podařilo nadproporcionálně zvýšit náš odbyt. Dále jsme strukturálně zlepšili naši produktivitu a naše procesy a mohli jsme tak kompenzovat negativní externí vlivy vzniklé např. zdražením surovin a měnovými pohyby.“
V Evropě se úseku Autobusy DaimlerChrysler podařilo na stagnujícím celkovém trhu s autobusy nad osm tun přípustné celkové hmotnosti s 9.650 autobusy a podvozky zopakovat vysokou úroveň obratu z loňského roku. U podílu na trhu dosáhl obchodní úsek se značkami Mercedes-Benz a Setra hodnoty 22 % a získal tak se značným odstupem vedoucí pozici i v Evropě.
Na největším veletrhu s autobusy v Evropě „Busworld 2005“ v Kortrijku/Belgie představil úsek Autobusy DaimlerChrysler řadu nových produktů určených pro evropský trh. K rozsáhlé nabídce patří nová generace dálkového autobusu Mercedes-Benz Travego vyráběná v rozšířeném závodě Hosdere u Istanbulu, který byl oficiálně otevřen v létě 2005. Kromě toho obchodní úsek v Kortrijku představil městský a linkový autobus Mercedes-Benz Citaro Low Entry jakož i novou konstrukční řadu linkového autobusu Setra MultiClass 400. Se zavedením této konstrukční řady došlo k úplnému obnovení kompletní produktové palety Setra během pouhých jedenácti let. Představením nového velkoprostorového městského autobusu Mercedes-Benz CapaCity, který bude od roku 2007 k dodání pro nasazení v evropských oblastech se silnou koncentrací dopravy, byly uceleny produktové novinky. CapaCity představuje novou koncepci ve veřejné místní osobní dopravě (ÖPNV) s přepravní kapacitou 190 cestujících.
Wolfgang Diez: „Všechna vozidla, která jsme v roce 2005 v Evropě představili, budou od letošního roku vybavena motory Euro 4 s technologií BlueTec. Investováním do nových produktů a díky inovacím jsme dobře vybaveni do budoucna.“
Své vedoucí postavení v oblasti inovací a technologií dokázal obchodní úsek v roce 2005 také nabídkou ekologických pohonů, jako například hybridního pohonu pro autobusy značky Orion v Severní Americe. Odbyt vozidel značky Orion s hybridním pohonem do této chvíle již přesáhl 1 000 kusů. Jen v New Yorku bude v budoucnu v provozu 825 městských autobusů Orion s hybridním pohonem. Díky tomu je DaimlerChrysler celosvětově největším dodavatelem autobusů s inovativní hybridní technologií.