Prodej autobusů DaimlerChrysler v roce 2006 opět na vysoké úrovni předešlého roku

DaimlerChrysler Autobusy potvrzují svojí pozici číslo jedna na světovém trhu a také obchod s podvozky nadále úspěšný

Prodejní úsek DaimlerChrysler mohl navázat v roce 2006 s celosvětově prodanými cca 36 200 autobusy značek Mercedes-Benz, Setra a Orion na mimořádně vysokou úroveň prodeje v předchozím roce (r. 2005: 36 200). Obchod s podvozky zaznamenal růst na zhruba 24 300 jednotek (r. 2005: 24 000), zatímco segment kompletních autobusů s prodanými 11 900 vozy zaznamenal mírný pokles (r. 2005: 12 200). Celkově úsek DaimlerChrysler Autobusy výsledky prodeje v roce 2006 opětovně potvrdil svojí pozici číslo jedna na globálním trhu.

Harald Landmann, člen představenstva DaimlerChrysler Autobusy uvedl: „Poté co jsme po více let naše prodeje ve vztahu k trhu nadproporcionálně zvyšovali, podařilo se nám nyní při zostřené konkurenci v segmentech zájezdových a linkových autobusů opět udržet vysokou úroveň prodeje z předešlého roku. Chceme zůstat číslo jedna tohoto oboru také v budoucnosti.“ K tomu Landmann dále uvádí: „Proto za prvé pracujeme na neustálé optimalizaci naší produktivity a procesů – a to vždy s ohledem na naše zákazníky. Za další si chceme prostřednictvím růstu dále budovat naší pozici.“

Na úrovni prodeje v minulém roce se pozitivně projevilo pokračování v produktové ofenzivě nastartované v roce 2005: na výstavě IAA Užitková vozidla 2006 v Hannoveru bylo poprvé představeno “krátké” Mercedes-Benz Citaro K s délkou 10,5 m, vysokopodlažní zájezdový autobus Mercedes-Benz Tourismo a nový nízkopodlažní linkový autobus Setra MultiClass 400. Kromě toho obdržel Mercedes-Benz Citaro Low Entry v linkové verzi nejvyšší evropské ocenění pro autobusy „Bus of the Year 2007“. Na trzích Latinské Ameriky představil DaimlerChrysler Autobusy prostřednictvím 18 metrů dlouhého podvozku O 500 článkový podvozek s vysokou přepravní kapacitou, který určuje směr dalšího vývoje.

Nejen v odbytu, ale i v oblasti technologií budoucnosti je DaimlerChrysler jedničkou. Například první autobusy s technologií Blue-Tec příznivou pro životní prostředí, splňující směrnici pro výfukové plyny Euro 5 trh přijal velmi pozitivně. V úspěšném vývoji na severoamerickém trhu mohly pokračovat hybridní autobusy značky Orion.

V roce 2006 bylo opětovně objednáno 420 kusů městských autobusů Orion VII Hybrid provozovateli městské hromadné dopravy v New Yorku, Torontu, San Franciscu a Edmontonu. Proto byl DaimlerChrysler Autobusy také v roce 2006 největší nabízející na celosvětovém trhu hybridních autobusů – s celkem 1500 objednávkami od začátku dodávek v roce 2003.

Dalším příkladem technologického vůdcovství DaimlerChrysler Autobusy je v létě 2006 zástupcům tisku a politikům představený Travego „Mercedes-Benz Safety Coach“. Disponuje všemi asistenčními a bezpečnostními systémy, které jsou v současné době ve vozidlech sériově dostupné.

V letošním roce počítá DaimlerChrysler Autobusy s troškou větru do zad z klíčových trhů. V Německu dojde k dalšímu redukování podpory městské hromadné dopravy. Kromě toho vychází obchodní úsek DaimlerChrysler Autobusy z celkového dalšího zintenzivnění globální konkurence.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....