Převádění vozidel je od 1.ledna 2015 jednodušší a bude spojené s jedinou návštěvou úřadu

Převod automobilů se mění, bazary varují před vlnou krachů

V platnost vstoupila novela zákona

– o podmínkách provozu na pozemních komunikacích, která zamezuje takzvaným polopřevodům, kdy původní majitel auto odhlásil, ale nový je na sebe dosud nepřevedl. Ministerstvo dopravy si od novely slibuje snazší dohledání skutečného vlastníka vozidla například v situacích, kdy je s ním spáchán přestupek.

Odhlášení starého a přihlášení nového vlastníka bude probíhat najednou

– v místě bydliště původního majitele. Stejně jako dosud bude muset auto před převodem projít evidenční kontrolou a nový majitel si bude muset před návštěvou úřadu zařídit povinné ručení. Zůstane také povinnost mít v době převodu platnou STK. Pokud se vůz nepřeveden do deseti dnů od koupě, hrozí prodávajícímu až padesátitisícová pokuta.

„Při vyřizování převodů ojetých aut bude záležet na prodávajícím a kupujícím, jak se domluví. Mohou jít na úřad společně, jeden může zmocnit druhého, nebo oba zmocní třetí osobu,“ uvedlo ministerstvo dopravy s tím, že při vyřizování přes prostředníka bude třeba doložit úředně ověřenou plnou moc.

Majitelé zpola převedených aut mají nyní půl roku čas

– aby vozidlo do registru přihlásili. Pokud tak neučiní, bude vozidlo z databáze vyřazeno a administrativně tím zanikne. Podobné je to s vozidly, které byly do 30. června 2013 dočasně vyřazeny z provozu (v takzvaném depozitu). Jejich majitelé musí do konce letošního roku příslušnému úřadu nahlásit, k jakému účelu je vozidlo využíváno, jinak hrozí vozidlu administrativní zánik.

Prodejci ojetých vozidel novelu kritizují.

Pokud totiž nakoupený automobil neprodají dalšímu zákazníkovi do deseti dní, čeká je návštěva úřadu spolu s původním majitelem, případně nutnost vyřízení notářsky ověřené plné moci. „Toto bude velký problém především pro autobazary z menších měst, kde mají daleko ke stanicím STK i k notáři,“ uvedl šéf Asociace prodejců použitých automobilů Petr Přikryl.

Zvýšená administrativní zátěž může být pro menší bazary likvidační, tvrdí asociace. Podle ní změnu neunese až 15 procent obchodníků.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DVĚ SVĚTOVÉ PREMIÉRY DS AUTOMOBILES NA ŽENEVSKÉM AUTOSALONU

DVĚ SVĚTOVÉ PREMIÉRY DS AUTOMOBILES NA...

Světová premiéra nového vozu, který obohatí řadu DS, kterou již tvoří DS 7 Crossback a DS 3 Crossback. Světová premiéra koncepčního vozu, elegantní a technologická ilustrace příchodu nové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DS 9: SÍLA ELEGANCE

DS 9: SÍLA ELEGANCE

DS 9 je velký sedan nové generace určený pro mezinárodní trhy. DS 9 je nesmírně elegantní a nabitý technologiemi. Je ztělesněním vynikající francouzské kvality značky DS na rychle se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrizující závody: Goodyear potvrzen jako oficiální dodavatel pneumatik pro seriál Pure ETCR

Elektrizující závody: Goodyear potvrzen...

Společnost Goodyear se stává oficiálním dodavatelem pneumatik a zakládajícím partnerem prvního seriálu závodů cestovních vozů s plně elektrickým pohonem Pure ETCR. Goodyear vyvíjí na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnosti Hyundai a Kia vyvinuly jako první na světě síťově propojené řízení převodovky

Společnosti Hyundai a Kia vyvinuly jako...

Informační a komunikační technologie ICT (Information and Communication Technology) zajišťují optimální automatické řazení převodových stupňů na základě průběhu trasy a stavu dopravy...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Honda předvede „e:TECHNOLOGY“ na Ženevském autosalonu 2020

Společnost Honda předvede...

Společnost Honda představí svou řadu elektrifikovaných technologií, které zajišťují konektivitu, v rámci nového směrování „e:TECHNOLOGY“ na Ženevském autosalonu 2020 Na evropském...