Lars Tegnelius, zodpovědný za vývoj motorů společnosti Scania, převzal z rukou švédské korunní princezny Viktorie „Švédskou cenu za technologii“. Ocenění získal především za originální způsob snížení emisí oxidů dusíku a pevných částic u dieselových motorů Scania.
Technologie snížení emisí (EGR) vychází ze zlepšení procesu spalování, bez použití jakýchkoli aditiv či potřeby následných úprav výfukových plynů. I díky úspěšnému výzkumu Larse Tegnelia je Scania prvním výrobcem těžkých nákladních vozů, jenž už v září 2004 dokázal uvést na trh vozy, které splňovaly emisní normy platné od 1. října 2005.
Pod vedením Larse Tegnelia byly řadové motory Scania optimalizovány tak, aby vyhovovaly emisnímu standardu Euro 4, aniž by bylo nutné výfukové plyny dodatečně upravovat. K optimalizaci byly použity systémy Scania HPI a Scania EGR, oba vyvíjené přímo ve společnosti Scania. Testy ukazují, že s použitím technologie EGR a novým systémem vstřikování paliva bude Scania s to dosáhnout během několika let i emisních standardů Euro 5.
„Švédská cena za technologii“ je udělována každoročně švédským technologickým týdeníkem Ny Teknik a společností Vinnova (Švédská společnost pro inovativní systémy). Kandidáty nominuje porota sestávající z významných osobností švédského průmyslu a výzkumu. Vítěz obdrží stipendium ve výši 300 000 švédských korun (cca 1 milion Kč). Jednou ze základních podmínek pro nominaci je, aby řešení vyústila do kompletně vyvinutých produktů, které přinesou společnostem nový zisk a přispějí k udržitelnému ekonomickému rozvoji.