Dvě vozidla tu budou mít světovou premiéru – Mitsubishi Mirage a Koncept PX-MiEV II:
Tyto novinky představují dva hlavní pilíře produktové strategie společnosti MMC. Jedná se o globálně strategické modely zaměřené na nově vznikající trhy a charakteristické „zelenými technologiemi“. Kompaktní automobil Mitsubishi Mirage je odrazem globální strategie, zatímco Koncept PX-MiEV II představuje díky jedinečnému hybridnímu plug-in pohonu koncept SUV vozu se „zelenými technologiemi“ na palubě.
Na stánku Mitsubishi motors bude také vystaveno lehké užitkové vozidlo na 100 % elektrický pohon Mitsubishi MINICAB-MiEV, které by mělo být uvedeno na japonský trh v prosinci tohoto roku stejně tak jako nová generace Mitsubishi i-MiEV. Ta je v současné době v prodeji na celém světě včetně Evropy a bude zanedlouho uvedena na trh i v USA. Kromě novinek představí Mitsubishi Motors své ostatní známé modely jako např. SUV Mitsubishi RVR (u nás jako ASX) s novým MIVEC1 motorem, který bude vybavený i systémem automatického zastavení a nastartování motoru Auto Stop & Go, a Mitsubishi Pajero poháněné tzv. „čistým dieselem“.
Část stánku Mitsubishi Motors bude vyhrazena tzv. „i-MiEV domu“ neboli konceptu „inteligentního domu“.
Ten řeší otázky energie a globálního oteplování prostřednictvím sofistikovaného systému regulace spotřeby elektrické energie mezi samotným domem, „inteligentním zařízením“, elektromobily resp. plug-in hybridy (PHEV) a „inteligentními sítěmi“ („smart grids“), které všechny současně ovládá systém řízení energie domu tzv. Hems – Home Energy Management System – a integrovaný systém elektromobilu od společnosti MMC tzv. EIS (Electric Vehicle Integration System).
Systém HEMS přispívá k většímu komfortu lidí žijících v domech vybavených tímto inteligentním zařízením, které neustále monitoruje dostupnou a spotřebovanou energii, přičemž je zároveň optimalizuje tak, aby byly sníženy výpadky dodávek elektrické energie i samotné náklady na energii. Integrovaný systém elektromobilu EIS, který je připojený k „inteligentnímu domu“ prostřednictvím systému HEMS, neustále monitoruje stav využití baterie elektromobilu resp. plug-in hybridu a její účinnost. Tyto informace dále zpracovává systém HEMS, který následně optimalizuje dobíjení elektromobilu resp. plug-in hybridu tak, aby mělo vozidlo vždy dostatek elektrické energie.
Kromě „i-MiEV domu“ bude na stánku Mitsubishi Motors hostům k dispozici také i-MiEV kavárna. Zdrojem elektrické energie pro tento relaxační prostor bude baterie elektromobilu Mitsubishi i-MiEV zaparkovaného hned vedle kavárny. Vystavený vůz bude zásobovat kavárnu elektrickou energií díky novému vysokozátěžovému napájecímu zařízení (také vystaveno na stánku), které umožňuje dodávku až 1500 W z baterií elektromobilu resp. plug-in hybridu. Nové vysokozátěžové napájecí zařízení bude v Japonsku uvedeno do prodeje v průběhu příštího roku.
Světová premiéra Mitsubishi Mirage
Design a charakter novinky Mitsubishi Mirage2 vystihují atributy jako kompaktní, dostupný, s nízkou spotřebou, které odráží požadavky nově vznikajících trhů na cenově dostupný základní model stejně jako potřeby vyspělých trhů na vůz s nízkou spotřebou a emisemi CO2. Navíc je model Mirage vyzbrojen vynikající manévrovatelností a lehkou ovladatelností, která je typická pro kompaktní vozidla, zároveň ale poskytuje dostatečně komfortní vnitřní prostor pro pohodlnou přepravu až pěti pasažérů.
Pochází z anglického slova “mirage”. Označení bylo poprvé použito pro řadu vozidel Mitsubishi Mirage vyvinutou s cílem dosáhnout úspory zdrojů, energie a prostoru při zachování vysokého výkonu. Ta měla v Japonsku premiéru v roce 1978. Nový Mirage zdědil z první série její podstatu – maximum výkonu a funkčnosti v podmínkách limitovaného prostoru.
Cílem společnosti MMC bylo dosáhnout nejlepší spotřebu paliva ve třídě na úrovni 30 km/l (verze pro japonský trh), a to díky redukci váhy v téměř každé části vozidla, snížení valivého odporu a zvýšení dynamiky díky detailnímu vylepšení pohonného agregátu, převodovky, brzd, pneumatik a aerodynamice karoserie, která snižuje odpor vzduchu.
Nový Mitsubishi Mirage se začne prodávat nejdříve v Thajsku od března 2012.
Technická specifikace Mitsubishi Mirage (verze pro japonský trh):
Celková délka | 3 710 mm |
Celková šířka | 1 665 mm |
Celková výška | 1 490 mm |
Počet cestujících | 5 |
Motor | 3válec MIVEC |
Objem | 1,0 litru |
se systémem | AutoStop&Go |
Cílová spotřeba paliva | 1litr na 30 km |
Převodovka | CVT |
Pohon | 2WD |
Pneumatiky | 165/65R14 |
Světová premiéra Konceptu Mitsubishi PX-MiEV
Společnost MMC zaměřuje svou technologii v oblasti elektromobilů na japonský segment mini vozidel. MMC se díky uvedení elektromobilu Mitsubishi i-MiEV nové generace na světové trhy v roce 2009 stala první velkou automobilkou na světě, která zahájila sériovou výrobu a masový prodej vozidel na 100 % elektrický pohon. MMC plánuje ještě v prosinci tohoto roku uvést na trh svůj v pořadí druhý sériově vyráběný elektromobil, tentokrát ve třídě malých elektrických lehkých užitkových vozidel – MINICAB-MiEV. Modely v této kategorii jsou velmi oblíbené jako městská auta či „přibližovadla“, která slouží na přepravu menších skupin cestujících na kratší vzdálenosti v rámci města.
Konceptem Mitsubishi PX-MiEV II, který je ztělesněním představy Mitsubishi Motors o středně velkém plug-in hybridu PHEV s delším dojezdem, překračuje společnost MMC hranice doposud zažitých stereotypů. Vůz je vybavený vyspělým pohonem odvozeným z již existující technologie MMC využívané ve vozech na elektrický pohon. Díky němu má tento SUV model nejen tišší provoz, ale je i ohleduplnější k životnímu prostředí a zároveň nabízí komfortnější přepravu osob a zvyšuje flexibilitu využití vozidla i mimo město. Vzhledem k minimálnímu dopadu na životní prostředí a nízké spotřebě efektivně eliminuje negativní vnímání modelů kategorie SUV.
Jedinečný plug-in hybridní systém společnosti MMC spojuje technologii elektrických vozidel odvozenou od elektromobilu Mitsubishi i-MiEV s malým spalovacím motorem vybaveným nejnovějšími technologiemi, které jsou šetrné k životnímu prostředí a zajišťují nízkou spotřebu paliva. Díky tomuto spojení je dosažená nejen příznivá kombinovaná spotřeba na úrovni 60 km na 1 litr paliva, která je mnohem lepší než ve vozidle s klasickým spalovacím motorem, ale také vysoká ohleduplnost vůči životnímu prostředí při zachování dojezdu na úrovni vozu s konvenčním motorem: více než 800 km.
Údaj založený na kombinaci spotřeby paliva vozidla poháněného čistě na elektrický pohon nazývaná jako plug-in spotřeba a spotřeba paliva vozidla poháněného v hybridním režimu nazývaném hybridní spotřeba.
Plug-in hybridní systém společnosti MMC využívá vysokokapacitní baterie, které vozu umožňují urazit vzdálenost 50 km výlučně na elektrický pohon, jde tedy o elektromobil vhodný pro každodenní využití. V závislosti na množství spotřebované energie a stavu nabití baterie systém automaticky nastartuje motor, který funguje jako generátor resp. jako zdroj energie a v případě potřeby také může pomáhat při pohonu kol. Navíc si řidič jednoduchým ovladačem může zvolit režim pohonu na baterii, když se rozhodne pro tišší jízdu bez emisí CO2 (v podmínkách dostatečně nabité baterie) v obytných zónách či na venkově pouze s využitím elektrické energie. Zároveň má možnost přepnout na režim dobíjení baterie v průběhu jízdy tak, aby mohl kontrolovat stav energie v baterii a její dobíjení motorem, který v tomto případě funguje jako generátor.
Elektrická zásuvka zabudovaná ve vozidle umožňuje využití energie z baterií pohánějících vůz pro napájení elektrických spotřebičů např. v případě kempování nebo jiných venkovních aktivit, ale také jako nouzový zdroj energie. Navíc je vstup pro rychlé nabíjení kompatibilní se systémem „domácnost-vozidlo“ (V2H) pro dobíjení baterie v domácnosti. V tomto případě je zdroj elektrické energie v domácnosti schopný dobít plug-in hybridní vozidlo či elektromobil a naopak automobil umí zásobovat elektrickou energií zdroje v domácnosti.
Dalším novátorským prvkem v Konceptu Mitsubishi PX-MiEV II je sofistikovaný pohon využívající úplně nový twin-motor se systémem pohonu všech čtyř kol spojený s pokročilým systémem S-AWC pro dosažení maximální trakce vozidla. Systém S-AWC, odvozený z technologie pohonu 4×4 vyvinuté a zdokonalené v modelu Lancer Evolution, umožňuje snadnou manévrovatelnost dle pokynů řidiče při zachování vysoké úrovně stability a bezpečnosti, čímž přispívá k většímu zážitku z jízdy. Kromě vynikajícího ovládání poskytuje tento model maximální točivý moment už od rozjezdu, díky čemuž dosahuje zrychlení porovnatelné s 6válcovým motorem o objemu 3 litry. Díky unikátnímu spojení efektivního využití paliva, ohleduplnosti k životnímu prostředí, výkonu a vysoké užitné hodnoty, posouvá Koncept Mitsubishi PX-MiEV II ekologická vozidla ještě o stupeň výš.
Technická specifikace Konceptu Mitsubishi PX-MiEV?
Rozměry | |
délka | 466 cm |
šířka | 183 cm |
výška | 168 cm |
Počet cestujících | 5 |
Motory elektrické | 2 |
přední a zadní | permanentní synchronní magnet |
výkon elektromotoru | 60 kW každý |
Motor benzínový | 4válec 2.0 l MIVEC |
výkon | 70 kW |
Dojezd | |
na elektromotory | 50 km |
benzín+elektromotory | 800 km |
kombinovaná spotřeba | 1 litr na 60 km |
Pohon | Twin-motor 4WD se systémem S-AWC |
Pneumatiky | 235/55 R18 |
Seznam vystavených vozidel Mitsubishi Motors
Model | ks | Poznámka |
Mitsubishi MIRAGE | 2 | Světová premiéra |
Koncept Mitsubishi PX-MiEV? | 1 | Světová premiéra |
i-MiEV | 2 | |
MINICAB-MiEV | 2 | |
RVR | 1 | Japonská specifikace u nás známá jako ASX |
Galant Fortis | 1 | Japonská specifikace modelu u nás známá jako Lancer |
Delica D:5 | 2 | Nový MIVEC motor se systémem Auto Stop & Go |
Pajero | 1 | Vlastní “čistý diesel” Mitsubishi |
Outlander | 1 | |
Delica D:2 | 1 | |
Delica D:3 | 1 |
Celkem tedy bude vystaveno 15 vozů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií