Premiéra na probíhajícím Autosalonu ve Frankfurtu: Audi e-tron

Vysokovýkonný dvoumístný sportovní vůz e-tron je poháněný výhradně elektrickou energií a má dojezd 250 km.

Přesto se tento koncept může pochlubit čistokrevným pohonem quattro, neboť přední a zadní kola pohání celkem čtyři elektromotory.

Premiéra na probíhajícím Autosalonu ve Frankfurtu: Audi e-tron

Jejich celkový výkon 230 kW (313 k) a točivý moment 4500 N.m umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 s a z 60 na 120 km/h za 4,1 s. Největší rychlost je omezena na 200 km/h. Lithium-iontové akumulátory s využitelnou kapacitou 42,4 kWh vystačí pro ujetí vzdálenosti cca 250 kilometrů.

Tyto výkonové parametry nejsou zdaleka jedinou známkou důsledné a holistické (celostní) strategie. Už samotný design dává jasně najevo, že e-tron patří do první ligy sportovních vozů. Kompaktní dvoumístná karoserie konceptu Audi e-tron nabývá s vnějšími rozměry 4,26 x 1,90 x 1,23 metru proporcí supersportovního vozu. Kabina je stejně jako u kupé s motorem uprostřed posazena do blízkosti přední nápravy, což v kombinaci s rozvorem 260 cm vytváří dostatek prostoru pro posádku a jednotlivé komponenty poháněcí soustavy.

Celková konstrukce je přizpůsobena specifickým potřebám elektromobilů. Sada akumulátorů Li-Ion o hmotnosti 470 kg je uložena před zadní nápravou, přímo za kabinou, aby bylo dosaženo nízkého těžiště a optimálního rozložení hmotnosti mezi nápravy (42:58 %). Akumulátory lze dobíjet z běžné sítě (230 V/16 A) za 6 až 8 hodin. Použitím vysokého napětí a proudu (400 V/63 A) se tato doba zkrátí na 2,5 hodiny. Inženýři Audi pracují dokonce na bezdrátovém dobíjení, aby byl celý proces ještě pohodlnější.

Efektivní využívání elektrické energie zaručuje velmi lehká konstrukce extrémně tuhé karoserie a minimalizace jízdních odporů. Hybridní konstrukce karoserie vychází z hliníkového prostorového rámu ASF (Audi Space Frame). Dveře, víka, boční panely a střecha jsou vyrobeny z lehkého a pevného plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Audi brzy zavede tuto technologii do sériové výroby. Celková hmotnost konceptu Audi e-tron je pouhých 1600 kg. Inteligentní aerodynamická koncepce využívá aktivní prvky, aby dále klesla spotřeba. Samozřejmostí je rekuperace kinetické energie za jízdy.

Přední asynchronní elektromotory s vlastním chladicím okruhem jsou umístěny na přední nápravě, zatímco zadní dva asynchronní elektromotory jsou uloženy za zadní nápravou. E-tron dokáže libovolně měnit rozdělení točivého momentu na jednotlivá kola. Toto tak zvané vektorování točivého momentu umožňuje dosahovat úchvatné dynamiky a dosud netušené úrovně agility a preciznosti při průjezdu zatáčkou.

Mnoho technických modulů prozrazuje nový a v některých případech dokonce revoluční přístup značky Audi k jejich konstrukci. Účinné vytápění interiéru zajišťuje například tepelné čerpadlo. Poháněcí soustava, výkonová elektronika a akumulátory jsou řízeny inovativním systémem tepelného managementu, který hraje klíčovou roli v realizaci tak velkého dojezdu, aniž by byla ohrožena vysoká úroveň komfortu posádky.

Propojení elektronické sítě vozidla s okolím otvírá nový prostor pro optimalizaci hospodárnosti provozu, bezpečnosti a komfortu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...