Před příchodem nové generace Wrangela jsem se trochu obával, aby neztratil svůj celkový typický čistokrevný offroadovský charakter provázející ho již neuvěřitelných 65 roků. Mé obavy byly zbytečné: všechny jeho charakterické vlastnosti byly nejen zachovány, ale v mnohém byly překonány jak plně potvrdily testovací jízdy v terénu i na silnicích, ve městě i na dálnici.
Vnější design hranaté karoserie dává najevo, že jde o robustní, bezpečný a odolný offroad s typickými wrangelovskými prvky, jak je nejlépe patrno i z fotografií:
>
Plátěná trojvrstvá střecha s možností i jen částečného odkrytí velmi dobře chrání cestující od chladu i hluku ze silnice. Zadní díl střechy lze jednoduše sejmout. Po usednutí za volant jsem ocenil plně dostačující prostor pro všech pět cestujících a pohodlná i když tvrdší sedadla s velmi dobrým bočním vedením. Přístrojová deska je zpracována podle všech ergonomických zásad: všechny sdělovače jsou dobře čitelné ve dne i v noci a ovládače jsou vhodně umístěny v dosahu řidiče.
Bezproblémové zdolání i velmi těžkého terénu mně umožnil nejen výkonný čtyřválcový 16ti ventilový turbodiesel 2.8 l s rozvodem 2xOHC s výkonem 130 kW a největší hodnotou točivého momentu 400 Nm a pohon všech kol, ale především 6ti vhodně odstupňovaná převodovka s redukcí, samosvorný zadní nápravový diferenciál, možnost uzamknutí předního i zadního diferenciálu i odpojení stabilizátoru u přední nápravy. Zdolání členitého terénu umožňuje přední nájezdový úhel 35,5 stupňů, zadní 29,8 stupňů a úhel přejezdu 19 stupňůspolu s se světlou výškou 238,1 mm. K bezpečnému zdolání těžkého terénu přispívá vybavení vozu s protiblokovacím systémem ABS, kotoučové brzdy na všech kolech, aktivní hydraulický posilovač brzd, hydraulický posilovač šnekového řízení, protiprokluzový systém, stabilizační systém ESP s režimem proti převrácení vozu ERM, obě pevné nápravy, tlumiče měnící tuhost podle rychlosti a pětiprvkové odpružení vinutými pružinami.
K bezpečnému a pohodlnému vedení vozu v terénu i na dálnici přispívá i vybavení Wrangela kompasem, výškově nastavitelným volantem, elektricky nastavitelnými předními světlomety, předními mlhovými světly, airbagy řidiče i spolujezdce, monitorováním tlaku pneumatik s výstražnou signalizací, tempomatem, klimatizací, radiem s CD i MP3 s 6 reproduktory atd. Mimo uvedenou standartní výbavu si lze dovybavit svůj Wrangel podle svých představ řadou dalších příplatkových prvků, jako ku příkladu navigací atd.
Výrobce udává maximální rychlost 180 km/h. Kombinovanou spotřebu 9,9 l/100 km jsem během testu nepřekročil – jezdil jsem však sám a bez zavazadel.
Zavazadlový prostor má objem 498 l, po jednoduchém sklopení druhé dělené řady sedadel se zvětší na 935 l. Je přístupný otevřením spodních dveří s na nich umístěnou rezervní pneumatikou a následným zvednutím okna.
Délka Wrangela je 475 cm, šířka 188 a výška 184 cm. Rozvor 295 cm. Provozní hmotnost 2175 kg, přívěs nebrzděný 450 kg, brzděný 3500 kg.
Cena čtyřdveřového Wrangela Rubicon Unlimited s turbodieselem 2,8 CRD, s manuální šestistupňovou převodovkou včetně shora uvedenou bohatou výbavou je 1 009 000 Kč včetně DPH. (S automatickou převodovkou je cena o 20 000 Kč vyšší.) Za přestavbu na užitkovou verzi N1 s možností odpočtu DPH je cena 19 900 Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií