
Svoji sportovní kariéru zahájil rodák z Pierrefortu Jean Todt (*25. 2. 1946)
– jako pilot rallye, záhy se však přemístil na sedadlo navigátora. Spolu s Guyem Fréquelinem vyhráli v roce 1981 mistrovství světa značek a v jezdeckém hodnocení jim patřila druhá příčka.
Po skončení aktivní činnosti působil Jean Todt nejprve jako ředitel týmu Peugeot Talbot Sport, který mimo jiné dovedl ke dvěma titulům mistra světa v automobilových soutěžích (1985-1986, vždy v klasifikaci jezdců i značek), čtyřem prvenstvím v maratonské Rallye Paříž – Dakar (1987-1990), dvěma triumfům ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans (1992-1993) a k jednomu v MS sportovních vozů (1992).
V roce 1993 se stal šéfem Scuderie Ferrari v MS F1, a to jako vůbec první cizinec v dlouhé historii této italské stáje. Během krátké doby se mu podařilo doposud chaotické organizaci vtisknout pevný řád a soustředit kolem sebe skupinu nadaných a talentovaných spolupracovníků, mezi nimiž hrál klíčovou roli Michael Schumacher. Odměna za několikaleté vytrvalé úsilí byla sladká: šest vítězství ve světovém šampionátu F1 (2000-2004 s Michaelem Schumacherem, 2007 s Kimim Räikkönenem) a sedm v Poháru konstruktérů (1999-2004, 2007).
V říjnu 2009 byl Jean Todt zvolen velkou většinou hlasů prezidentem FIA.
V této funkci věnuje, vedle sportovních záležitostí, značnou pozornost také úsilí o snížení počtu dopravních nehod a jejich obětí. FIA v tomto směru vyvíjí řadu aktivit pod hlavičkou kampaně Action for Road Safety.
Proto také Jean Todt vystoupí 28. června na Dni bezpečnosti silničního provozu (Road Safety Day), který v dolní části Václavského náměstí pořádá Ústřední automotoklub (ÚAMK) s podporou partnerů akce, společností ČSOB Leasing a ČKD Group.
ÚAMK
– je motoristům dobře známý pod výrazem „Žlutí andělé“, jako poskytovatel kvalitních asistenčních služeb, distributor aktuálních dopravních a turistických informací a prodejce tuzemských i zahraničních dálničních kuponů. Výrazně se rovněž angažuje v úsilí o dosažení větší bezpečnosti na našich silnicích, například projektem Zelených andělů, provozováním Centrály silniční pomoci, která poradí v případě nouze včetně strukturovaných informací o aktuálním dopravním zpravodajství a situaci na cestách na velmi lehce zapamatovatelném telefonním čísle 1234 nebo názornými demonstracemi pro veřejnost s využitím posuvného a otočného simulátoru nárazu vlastní konstrukce.