Na programu je již devátý ročník Veteránského rojení, na které je přihlášeno sto třicet automobilů a asi patnáct motocyklů.
Více než polovinu historických automobilů tvoří letos anglické značky, z nichž jsou nejvíce zastoupeny různé typy vozů Triumph, MG nebo Mini, ale přihlášeny jsou i tři Jaguary E, dále čtyři Fordy Capri a dokonce i jeden Rolls Royce Silver Shadow. Středem pozornosti jsou vždy vozy z předválečného období. Diváci se mohou těšit na Jaguar MK4 (1946) nebo Jaguar SS (1937). Kompletní seznam přihlášených automobilů najdete na www.veteranskerojeni.cz
Zámek Lobeč bude veterány žít už od ranních hodin, kdy ve dvoře proběhne výstava automobilů. Nebude chybět ani divácká soutěž o nejkrásnější klobouk srazu, piknik a dobový oblek. Dobovou atmosféru naladí už tradiční kapela Jazz Kvintet Turnov“ se svými sólisty. Dobrou kávu si budete moci dát třeba v double deckeru Leyland PD3, který byl v provozu do roku 1968. Nebo si zajet do Mšena na „Víkend s párou“ historickým autobusem ŠD 11.
V půl druhé odpoledne odstartuje asi šedesátikilometrová orientační jízda pravidelnosti po trase Mšeno, Kluky, Trnová, Doubravice, Bezdědice, Okna, Nosálov, Libovice a zpět do Lobče. Ve dvou měřených úsecích musí posádky zajet naprosto shodný čas podle předem zvoleného průměru. Úkol je o to složitější, že se tyto úseky pojedou oběma směry.
Pořadatelé se snaží každý rok přijít s něčím novým. Letos to bude třeba podvečerní vyjížďka na zámek Stránov včetně prohlídky. Pro diváky jsou připraveny nové parkovací prostory, a pro ty, kteří přijedou s veteránem „tak říkajíc navíc“, tedy bez ohlášení, bude přichystáno zvláštní parkoviště.
Sobotní akcí však „rojení“ nekončí, protože na neděli 13. června je přichystána ještě jízda pravidelnosti do vrchu v nedalekém Nosálově. Účastníci, převážně se sportovními historickými automobily, pojedou sice po uzavřené trati, ale nikoliv na rychlost, ale na pravidelnost. Po dvou dopoledních tréninkových jízdách jsou odpoledne na programu dvě závodní jízdy.