Potěšení z ekologické jízdy ve sportovním elektromobilu ERA se zelenými pneumatikami Nokian na rallye e-miglia

Sportovní elektromobil ERA dosahuje extrémně nízkou spotřebu proudu: 14,5 kWh na 100 km což představuje u nás cca 50 haléřů na 1 kilometr, ve zlevněné sazbě cca 20 haléřů.

A přitom elektromobil ERA (Electric RaceAbout) zrychlí z 0 na 100 km/h za 6 sekund a dosáhuje maximální rychlosti 220 km/h.

Potěšení z ekologické jízdy ve sportovním elektromobilu ERA se zelenými pneumatikami Nokian na rallye e-miglia

Dojezd tohoto sportovního elektromobilu, jehož čistá váha je 1 720 kg, činí prozatím 200 km.

Na vynikajících jízdních vlastnostech elektromobilu ERA: nízké spotřebě elektrické energie, zrychlení i dojezdu se významně podílí energeticky úsporné pneumatiky Nokian s nízkým valivým odporem a vynikajícími sportovními vlastnostmi.

Inovativní a rychlý sportovní elektromobil ERA

– vyvinutý studenty na univerzitě Metropolia ve Finsku se ve dnech 1. – 5. srpna zúčastnil rallye e-miglia 2011, která představuje nejtvrdší reálný test elektromobilů a první mezinárodní rallye pouze pro elektrické vozy.

Elektromobil ERA neprodukuje žádné škodlivé emise CO2 a spotřebuje extrémně nízké množství energie: 14,5 kilowatthodin (kWh) na 100 kilometrů. Nejnovější technologie elektromotorů umožňují maximální výkon 449 koní (330 kW) a kontinuální výkon 272 koní (200 kW). Čistý elektropohon se čtyřmi motory, pokrokový bateriový systém z lithium-titanových baterií, ekologické pneumatiky Nokian s nízkým valivým odporem a extrémně lehká karoserie jsou důkazem toho, co vše je dnes již v praxi možné.

Elektromobil ERA zvítězil v četných soutěžích:

– stal se vítězem rallye Challenge Bibendum 2011 v Berlíně, kde byl oceněn za hospodárnost paliva, množství CO2, emise a design, a získal druhé místo na Automotive X-prize 2010, mezinárodní soutěži palivově nejúspornějších automobilů.

U elektromobilů spotřebují podstatnou část energie pneumatiky

– proto jsou rozhodujícím faktorem vývoje: čím nižší valivý odpor pneumatiky mají, tím delší je dojezd elektromobilu. Důležitou roli při konstrukci elektromobilu však hrají i bezpečnostní vlastnosti pneumatik. Energeticky úsporné pneumatiky musí zajistit rovněž spolehlivou přilnavost na mokrém povrchu, vysokou odolnost vůči vzniku aquaplaningu, přesnou ovladatelnost vozidla, dostatečnou nosnost a tichou jízdu. Přestože je velmi obtížné skloubit dobrou přilnavost na mokrém povrchu s nízkým valivým odporem, ekologické pneumatiky Nokian tento zdánlivý rozpor překonávají a své vynikající bezpečnostní vlastnosti na mokru, stejně jako nízký valivý odpor opakovaně dokazují v četných testech pneumatik různých časopisů.

Úsporné vysokorychlostní pneumatiky Nokian Z G2 nabízejí sportovní jízdní výkon a dle testů pneumatik jsou „velmi doporučované“

Elektromobil ERA jezdí na vysokorychlostních pneumatikách Nokian Z G2 225/40 ZR 18 s nízkým valivým odporem. Tyto pneumatiky, které nabízejí zážitek ze sportovní jízdy rovněž na jiných vozidlech, jsou již standardně v prodeji, nejedná se tedy o žádné prototypy. V aktuálních testech letních pneumatik dosáhla pneumatika Nokian Z G2 excelentních výsledků: renomovaný německý časopis Auto Zeitung zaměřující se na sportovní vozidla ji hodnotí jako „velmi doporučovanou“, německý automobilový klub ADAC pneumatiku Nokian Z G2 v testu letních pneumatik Ultra High Performance 2009 klasifikoval jako „obzvláště doporučovanou“. U místních prodejců pneumatik jsou pneumatiky Nokian výhodné i v montáži na ráfcích.

Nokian Tyres z Finska

– je průkopníkem ve vývoji pneumatik s jedinečnými vlastnostmi a ohleduplných k životnímu prostředí. Hlavním cílem tohoto specialisty na pneumatiky je hledání nových ekologických řešení pro budoucnost. Sportovní elektromobil ERA je pro firmu Nokian ideální možností, jak prezentovat své vize v oblasti pneumatik pro elektromobily a zelené automobily a v oblasti technologií budoucnosti. „Důležitou součástí vývoje pneumatik Nokian jsou nejtěžší testy v extrémních podmínkách. Testování našich hranic nám může přinést nové poznatky,“ zdůrazňuje manažer vývoje Juha Pirhonen. „Proto chceme také zjistit, jak naše energeticky úsporné vysokovýkonné pneumatiky obstojí v těžké zkoušce na e-miglia rallye.“

„Cílem projektu prototypu ERA je dokázat, že elektromobily jsou již dnes reálným řešením a že mohou být zároveň velmi efektivní, rychlé a praktické,“ vysvětluje Sami Ruotsalainen, vedoucí projektu a hlavní inženýr na helsinské univerzitě Metropolia. „Naši studenti mají vysokou šanci pracovat v rámci studia s nejnovějšími technologiemi a předvést jejich možnosti veřejnosti. Na e-miglia rallye chceme ukázat, že náš sporťák dokáže jet na předních pozicích i na nejtvrdší rallye.“ Rallye dlouhé 800 km vede z Mnichova do St. Moritz napříč čtyřmi alpskými zeměmi: Německem, Rakouskem, Itálií a Švýcarskem.

Protože se elektromobil ERA nachází teprve ve stádiu prototypu, není ještě stanoven termín sériové výroby a zároveň nemohou být v tomto okamžiku poskytnuty doplňující údaje k jeho ceně.

Nokian Tyres

Nokian Tyres – finský specialista na severské podmínky – je jeden z klíčových celosvětových odborníků na zimní pneumatiky a mnohonásobný vítěz v automobilových testech s více než 75 lety zkušeností. Zimní a letní pneumatiky Nokian jsou vyvíjeny a testovány v drsných podmínkách Finska a zaručují tak vysokou kvalitu a bezkonkurenční bezpečnost. Značka Nokian nabízí prémiové pneumatiky ohleduplné k životnímu prostředí. Nokian Tyres byl prvním výrobcem pneumatik, který při výrobě svých produktů začal užívat pouze čištěné nízkoaromatické oleje. Ve Skandinávii a v Rusku představuje významnou a uznávanou značku.

Nokian Tyres dosáhl v roce 2010 čistých prodejů v hodnotě 1 058 milionů eur a má přes 3 500 zaměstnanců. Ke společnosti patří rovněž obchodní řetězec Vianor s více než 770 prodejními místy ve 20 zemích. Akcie Nokian Tyres jsou zapsány v seznamu NASDAQ OMX v Helsinkách.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...