Nový a zároveň poslední nákladní vůz Scania T 500, převzal od západočeského dealera, společnosti Scanwest, pan Jaroslav Zeman z Jindřichovic u Kraslic, vlastník přepravní firmy se specializací na převoz sypkých hmot. „Svým způsobem jsem rád, že jsem poslední v řadě, na kterého se dostalo, ale na druhou stranu je to smutek. Jsem velký fanda vozů Scania s kabinou T,“ říká Jaroslav Zeman a dodává: „Ve firmě mám pět Scaníí, z toho tři kapotované, a teď k nim přibyla čtvrtá. Jezdím s nimi již od roku 2000 a jsem spokojen. Navíc se mi opravdu líbí. Při nákupu nákladního vozu to byla jasná volba.“



Scania byla od počátku devadesátých let 20. století předním a prakticky jediným výrobcem nákladních vozů s přední kapotou v Evropě a Latinské Americe. Celosvětově bylo do roku 2005 vyrobeno celkem 120 000 těchto vozů.
V České republice bylo v průběhu uplynulých jedenácti let prodáno 130 vozidel.
Technická specifikace poslední kapotované Scania
- Typ T 500
- Typ provozu stavební
- Nápravy 6×4
- Třída zatížení vysoká
- Odpružení: listová pera
MotorDC 16 04
- V8 se čtyřmi ventily na válec a zdvihovým objemem 15,6 l
- Vstřikovací systém PDE, chladič plnicího vzduchu, řídicí jednotka motoru EMS
- Úroveň emisí Euro 3
- Maximální výkon: 368 kW (500 HP) při 1 900 ot./min.
- Max. točivý moment: 2 400 Nm při 1 100 – 1 300 ot./min.
- Výkon výfukové brzdy: 304 kW při 2 400 ot/min.
Převodovka: GRS900R
- 12stupňová synchronizovaná mechanická dvouřadá rozdělovací s půlenými převody
- Integrovaný retardér Scania
- Pomocný pohon (PTO) EG604 závislý na spojce
Rozvodovka: RBP735
- Kolové redukce, uzávěrky diferenciálu
- Stálý převod 3,67
Brzdy
- Bubnové, ABS, ASR
- Kabina CT19
- Kapotová kabina, spací s 1 lůžkem
- Dlouhá přístrojová deska s palubním počítačem
- Klimatizace, nezávislé topení
Nástavba
- Třístranná sklápěcí – Schwarzmüller
- Rozměry korby: 5,10 x 2,42 x 1,74
- Celkový objem: 21,2 m3
- Bočnice dělené, pneumatické vyklápění
- Přívěs – Schwarzmüller
- Rozměry: 5,70 x 2,42 x 1,74
- Celkový objem: 24 m3
Společnost Scania ukončila výrobu kabiny typu T v říjnu 2005. Důvodem byly celosvětově klesající prodeje za posledních deset let a současný trend nákladních vozů s čelní kabinou. Ty také splňují ve většině zemí světa nařízení týkající se délky vozidel a rovněž požadavky na produktivitu. Inovovaná a rozšířená nabídka nákladních vozidel Scania s čelní kabinou pro nejrůznější typy přepravy však dokáže kapotované vozy plně nahradit.