Tradiční rival ze Stuttgartu prodal oproti Audi méně o 249 vozů, mnichovský výrobce, třetí ze silné prestižní trojky, pak o 450 vozů méně..
Špičková kvalita, atraktivní design, nejvyspělejší technika a vysoká užitná hodnota včetně perfektně fungující servisní síť – to jsou zřejmě důvody, pro které zákazníci zvolili vozy Audi. Nedávno zavedená novinka pro zákazníky tzv. doživotní záruku mobility znamená pro majitele Audi opravdovou jistotu, že v případě problémů bude o něj perfektně postaráno.
A jak si v roce 1999 vedly jednotlivé modelové řady?
Dynamicky a svěže stylizované tří- a pětidveřové vozy Audi A3 oslovují především mladé a aktivní osobnosti – muže i ženy. Tohoto kompaktu nižší střední třídy se v loni v ČR prodalo celkem 194 vozů řady Audi A3, přičemž největší zájem byl o verze s motorem 1.6/74 kW.
Pro řadu Audi A4/A4 Avant se vloni rozhodlo 249 zákazníků. Do standardní výbavy patří mj. protiblokovací systém brzd ABS, dva čelní airbagy, samočinná klimatizace, atraktivní hliníková kola nebo kvalitní autorádio. Z celé škály motorových verzí jasně zvítězil vůz Audi A4 1.9 TDI/81 kW.
Nejžádanějšími modely z nabídky automobilky Audi byly vozy řady Audi A6/A6 Avant, kterých se v ČR prodalo 456. Z toho přes 80 procent připadlo na verze quattro a okolo 50 procent s TDI motory. Popularita vozů Audi A6/A6 Avant se mezi vedoucími pracovníky a podnikateli určitě ještě zvýší po nedávném obohacení standardní výbavy šesti- a osmiválcových modelů, které nyní za nezměněnou cenu standardně nabízejí i průběžné hlavové airbagy systému SIDEGUARD, boční airbagy na předních i zadních sedadlech a výkonné xenonové světlomety se samočinnou regulací úhlu dopadajícího světelného paprsku. I u Audi S6/S6 Avant dochází k rozšíření sériové výbavy o hlavové airbagy SIDEGUARD a boční airbagy vpředu i vzadu, aniž by se to jakkoli promítlo do ceny.
Celkem 70 nejnáročnějších zákazníků si vloni zakoupilo vlajkovou loď automobilky Audi – model A8. Audi A8 si získalo respekt především díky svým mimořádně vyspělým technologiím: unikátnímu prostorovému rámu ASF (Audi Space Frame) z hliníku a pohonu všech kol quattro. Také v roce 1999 u zákazníků jednoznačně zvítězily vozy Audi A8 se systémem quattro.
Důkazem technického náskoku automobilky Audi jsou mj. vyspělé vznětové motory TDI, které se dokázaly prosadit i do třídy nejluxusnějších reprezentativních limuzín. O oblíbenosti těchto motorů svědčí i 20% podíl verze Audi A8 2.5 TDI na celkovém prodeji této modelové řady.
Nebývalý zájem u českých zákazníků vzbudil sportovní model Audi TT Coupé, který si vynutil výrazné navýšení původně naplánované kvóty. V ČR se vloni prodalo 103 Audi TT Coupé. V závěru roku se pak za svými zákazníky vypravily i první otevřené modely Audi TT Roadster.