Podrobně o novém dvoumístném MINI Coupé, které poskytuje nepřekonatelné potěšení z jízdy

MINI opět povzbuzuje segment malých vozů, tentokrát pomocí prvního dvoumístného vozu ve své nabídce: nový model se vyznačuje nejpůsobivější obratností a nejlepší výkonností z celé rodiny vozů MINI.

Specifický design se střechou připomínající přilbu je nejen osobitý, ale také aerodynamicky účinný; využití této novinky rozšiřuje i velký zavazadlový prostor.

Podrobně o novém dvoumístném MINI Coupé, které poskytuje nepřekonatelné potěšení z jízdy
Podrobně o novém dvoumístném MINI Coupé, které poskytuje nepřekonatelné potěšení z jízdy
Podrobně o novém dvoumístném MINI Coupé, které poskytuje nepřekonatelné potěšení z jízdy

Naladění podvozku, vyvážení a struktura karoserie

– to vše bylo vytvořeno tak, aby MINI Coupé nabídlo nezaměnitelné potěšení z jízdy, které tradičně připomíná motokáru; standardem je elektrický posilovač řízení, stabilizační systém DSC s funkcí DTC, na přání je pro model MINI John Cooper Works Coupé připraven také elektronický závěr diferenciálu; pokrokové řešení problematiky srážky s chodci, vyztužená karoserie s hmotností přesunutou mírně dopředu kvůli zajištění potřebné trakce u vozu s předním pohonem; tuhá karoserie zvyšuje agilitu i bezpečnost; výztuhy se liší podle modelu.

První MINI s tříprostorovou karoserií se vyznačuje silně skloněným zadním sklem evokujícím vozy gran turismo; nízký sportovní profil je oproti standardním MINI snížený o 29 mm; novým charakteristickým designérským rysem vozů MINI je výrazná oddělená střecha s integrovaným střešním spoilerem připomínající přilbu; první MINI s aktivním zadním spoilerem zlepšujícím aerodynamické vlastnosti ve vysokých rychlostech; zadní spoiler se automaticky zvedá v rychlostech nad 80 km/h.

Motory:

Potenciál motorů MINI Coupé se na potěšení z jízdy transformuje intenzivněji než kdy jindy. Moderní technologie přinášejí nejen značný výkonový potenciál, ale též příkladnou úspornost. Za volantem jasně pocítíte také vzrušující podání výkonu, pružnost motorů, stejně tak jako optimální odstupňování převodovek. Aplikace přístupu MINIMALISM přitom omezuje návštěvy čerpacích stanic.

MINI Coupé dokáže unikátním způsobem spojit ježdění po městě a potěšení z řízení. V charakteru tohoto modelu jsou jasně patrné také závodní geny značky. Zákazníci MINI Coupé mohou vybírat z nabídky čtyř motorů s rozdílným charakterem. Všechna provedení však mají ve svém označení slovo Cooper, které je tradičním příslibem sportovních schopností. Evokuje totiž jméno konstruktéra vozů formule 1 Johna Coopera. Právě ten dovedl původní Mini do světa motoristického sportu. Jeho působení v tomto světě plném emocí eskalovalo tím, že s vozy Mini vybojoval celkem tři vítězství ve slavné Rally Monte Carlo. Také MINI Coupé bylo navrženo s duchem závodníka uvnitř: od modelu MINI Cooper Coupé s výkonem 90 kW/122 k se u provedení MINI Cooper SD Coupé navyšuje výkon na 105 kW/143 k. Další nárůst zaznamenává MINI Cooper S Coupé s výkonem 135 kW/184 k a sportovní geny gradují v typu MINI John Cooper Works Coupé, který nabízí 155 kW/211 k.

Motory:

MINI John Cooper Works Coupé: zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem twin-scroll, s přímým vstřikováním a mnoha technologickými detaily převzatými ze světa závodních motorů.

MINI Cooper S Coupé: zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem twin-scroll, přímé vstřikování a plně variabilní ventilový rozvod s technologií BMW VALVETRONIC.

MINI Cooper Coupé: zážehový řadový čtyřválec, přímé vstřikování a plně variabilní ventilový rozvod s technologií BMW VALVETRONIC.

MINI Cooper SD Coupé: vznětový řadový čtyřválec s hliníkovým blokem motoru, přímým vstřikováním common-rail a variabilním turbodmychadlem.

Motory: MINI John Cooper Works Coupé: MINI Cooper S Coupé: MINI Cooper Coupé: MINI Cooper SD Coupé:
zdvihový objem: 1598 cm3 1598 cm3 1598 cm3 1995 cm3
palivo: benzin benzin benzin nafta
výkon: 155 kW/211 k 135 kW/184 k 90 kW/122 k 105 kW/143 k
při otáček/min. 6000 5500 6000 4000
točivý moment: 260 Nm 240 Nm 160 Nm 305 Nm
při otáček/min. 1850–5600 1600–5000 x) 4250 1750–2700
zrychlení 0–100 km/h: 6,4 s 6,9 s 9,0 s 7,9 s,
nejvyšší rychlost: 240 km/h 230 km/h 204 km/h 216 km/h
kombinovaná spotřeba: 7,1 l/100 km 5,8 l/100 km 5,4 l/100 km, 4,3 l/100 km
emise CO2: 165 g/km 136 g/km 127 g/km 114 g/km
emisní norma: EU5 EU5 EU5 EU5
Vnější rozměry:
délka: 3734 mm 3734 mm 3728 mm 3728 mm
šířka: 1683 mm 1683 mm 1683 mm 1683 mm
výška: 1384 mm 1384 mm 1378 mm 1378 mm
Rozvor: 2467 mm 2467 mm 2467 mm 2467 mm

x) (260 Nm/1700–4500 min-1 s funkcí overboost)

Hodně výkonu, málo paliva: technologie MINIMALISM standardem.

Všechny modely MINI Coupé jsou vybaveny technologiemi z programu MINIMALISM. Jedná se především o systém regenerace kinetické energie, funkci Auto Start/Stop, ukazatel řazení, elektrický posilovač řízení, stejně tak jako parametricky řízené příslušenství motoru. Energie ukrytá v palivu se proto využívá s maximální účinností. Spotřebu při častém startování snižuje také unikátní zapouzdření motoru, které delší dobu udržuje teplotu v motoru.

Převodovky:

Šestistupňová manuální převodovka vyniká přesností řazení s krátkými drahami. Včetně náplní má hmotnost jen 44,8 kg, což z ní činí nejlehčí převodovku v daném segmentu. MINI Cooper S Coupé a MINI Cooper SD Coupé jsou vybaveny novou samonastavovací spojkou, která zajišťuje, že ten správný „MINI-cit“ bude řidič zažívat po celou dobu její životnosti. Dále byla také zdokonalena synchronizace převodovky, a to použitím karbonových synchronizačních kroužků. Samozřejmostí je optimální zpřevodování, které zajistí plynulé navazování jednotlivých rychlostních stupňů.

Pro modely MINI Cooper Coupé, MINI Cooper S Coupé a MINI Cooper SD Coupé lze objednat také šestistupňovou samočinnou převodovku. Její krátké časy řazení, stejně tak jako rychlé podřazování a pocit pevného spojení motoru s koly je zárukou velmi sportovního projevu. Řidič může řadit také manuálně pomocí voliče převodovky, na přání jsou připraveny řadicí páčky umístěné na volantu.

Jízdní zážitek jako v motokáře: vyspělý podvozek.

Vyspělý podvozek MINI Coupé dokáže převést výkon v intenzivní a velmi podmanivé jízdní zážitky, jež jsou okořeněné dravou obratností, která je pro značku MINI tak typická. Podvozek jednotlivých provedení je vždy pečlivě naladěn podle druhu motoru, což je zárukou, že nové MINI Coupé je připraveno zprostředkovat nejryzejší zážitek z jízdy, který se svým charakterem podobá motokáře. I v situacích, kdy jedete opravdu dravě, se můžete spolehnout, že podvozek, zavěšení kol, řízení a brzdový systém zajistí v každém okamžiku potřebnou zpětnou vazbu a reakce.

MINI dosahuje své agility nejen zásluhou podvozku a předního pohonu, ale také nízko umístěným těžištěm, rozvorem 2467 mm a rozchodem předních/zadních kol 1459/1467 mm. Standardní výbavou je stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control), který modelům MINI Coupé dodává více bezpečnosti, ale rovněž sportovních schopností.

Řešení podvozku: specifické pro MINI, jedinečné v segmentu.

V konstrukci podvozků vozy MINI profitují z technologií a zkušeností BMW Group. Právě řešením podvozku se automobily MINI zcela vymykají zvyklostem daného segmentu. Jinak tomu není ani v případě modelu MINI Coupé, jehož podvozek a z něj vyplývající jízdní vlastnosti jsou v daném segmentu zcela jedinečné. Při vývoji se kladl značný důraz především na spojení stability v zatáčkách a komfortu, stejně tak jako na potlačení projevu hnacích sil v řízení při intenzivní akceleraci.

Přední náprava typu McPherson zajišťuje přesnou pozici kol, zatímco zadní víceprvkové zavěšení zajistí kontakt kol s vozovkou v každé situaci. Podélná ramena zadní nápravy jsou vyrobena z hliníku, což snižuje jejich hmotnost. Samozřejmostí jsou příčné zkrutné stabilizátory, omezující naklánění vozu v zatáčkách. Aby vzrušující jízdní projev vynikal v kombinaci s každým z nabízených motorů, má každé provedení vzhledem k jeho hmotnosti specificky naladěný podvozek. Připraven je také sportovní podvozek s tvrdšími tlumiči a tlustšími stabilizátory. Pro skutečně „hard-core“ řidiče je navíc připraven ještě o 10 mm snížený podvozek John Cooper Works s ještě tvrdšími tlumiči a tlustšími stabilizátory.

Pro model MINI Cooper Coupé jsou připravena 15palcová litá kola, modely MINI Cooper S Coupé a MINI Cooper SD Coupé stojí na 16palcových kolech a specifický model MINI John Cooper Works Coupé přijíždí na speciálních odlehčených kolech s průměrem 17 palců. Nejvýkonnější provedení obouvá dojezdové pneumatiky run-flat, které jsou pro ostatní modely k dispozici na přání. Všechny modely jsou standardně vybaveny systémem kontroly tlaku v pneumatikách.

Preciznost zaručena: elektrický posilovač řízení a výkonné brzdy.

Elektrický posilovač řízení nemá přínos jen ve snížení spotřeby paliva (systém pracuje pouze v situacích, kdy je to skutečně potřeba), ale také v rozšířených možnostech regulace. Posilový účinek pracuje degresivně v závislosti na rychlosti jízdy. Zajímavostí je rovněž schopnost posilovače pomáhat volantu vracet se do středové polohy.

Elektrický posilovač řízení může nabízet dvojici pracovních režimů. V případě, že je vůz vybaven tlačítkem Sport (MINI John Cooper Works Coupé standardně, ostatní modely na přání), lze jeho stisknutím zvolit sportovnější charakteristiku, vyžadující na volantu více síly, ale zprostředkovávající více citu. Současně se stiskem tlačítka Sport dochází též k nastavení strmější charakteristiky plynového pedálu.

Všechny modely MINI Coupé jsou vpředu vybavené kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením, vyvinutými přímo pro tento model. V závislosti na modelu se jejich průměr pohybuje od 280 do 316 mm.

Jedinečná osobnost: typické MINI.

Jízdními vlastnostmi i designem MINI Coupé ztělesňuje tradiční hodnoty své značky. Současně je ale prezentuje ve zcela specifické podobě. Automobil v sobě koncentruje energii a na první pohled je zřejmé, že se zaměřuje především na jízdní potěšení. Současně však postupnou evolucí ukazuje další tvář značky MINI, která se objevuje v segmentu ultra-kompaktních sportovních vozů.

MINI Coupé je prvním sériovým modelem MINI po reinkarnaci této značky. Absence zadních sedadel zdůrazňuje sportovní stránku tohoto vozu, ale současně umožňuje variabilnější přizpůsobení vozu aktivnímu životnímu stylu. Prostorný a variabilní zavazadlový prostor se vyznačuje značnou přizpůsobivostí. Je totiž přístupný pomocí vysoko výklopného širokého víka. Nechybí ani možnost na straně spolujezdce propojit zavazadlový prostor a interiér, čímž vzniknou další možnosti pro převoz neskladných předmětů.

Unikátní koncepce karoserie a expresivní proporce.

Design MINI Coupé se drží tradičních rysů, avšak vyjadřuje sportovní stránku značky MINI. Již na první pohled je zřejmé, že se nový model řadí do rodiny vozů MINI. Současně ale nový vůz boří zaběhlé zvyky – jako první MINI má MINI Coupé tříprostorovou karoserii opticky rozdělenou na motor, prostor pro posádku a prostor pro zavazadla. Tím vynikly velmi zajímavé proporce, vzdáleně evokující klasické vozy gran turismo.

Typickým rysem designu je horizontální rozdělení vozu do tří rovin – střechy, prosklení a těla karoserie. Výrazně oddělená střecha je jedním ze zmiňovaných typických designérských rysů značky MINI. V případě modelu MINI Coupé je tento prvek zvýrazněn střechou ve tvaru přilby. Více skloněné přední sklo snižuje výšku vozu o 29 mm, což současně přispívá k lepším aerodynamickým vlastnostem.

Tuhá karoserie a ideální vyvážení.

Karoserie MINI Coupé je v zadní části zesílena, takže došlo ve srovnání s již tak tuhými karoseriemi standardních vozů MINI k dalšímu vyztužení. Extrémně tuhá karoserie je přínosem nejen pro ochranu posádky v případě nehody, ale je předpokladem rovněž pro obratnost vozu a jeho přesné ovládání.

Také v přední části je několik výztuh, stejně tak jako zdokonalený koncept ochrany chodců. Současně došlo k lepšímu rozložení hmotnosti, která je nyní více soustředěna na přední nápravu. Toto řešení zvyšuje trakci hnaných předních kol, což je předpoklad pro dravější akceleraci.

Aktivní zadní spoiler optimalizuje aerodynamiku.

Pro zlepšení obtékání karoserie vzduchem ve vysokých rychlostech je poprvé u značky MINI použit aktivní zadní spoiler, integrovaný do víka zavazadlového prostoru. Automaticky se vysune po překročení rychlosti 80 km/h a opět se vrátí při zpomalení pod 60 km/h. Spoiler lze vysunout, například při mytí, také manuálně, a to spínačem umístěným na stropním ovládacím panelu.

Ve vysokých rychlostech pomáhá aktivní spoiler snížit zdvih zadní nápravy, což zvyšuje stabilitu. Jedná se o nedílnou součást komplexně řešené aerodynamiky, kterou ovlivňuje také spoiler umístěný na střeše. Ten je integrovaný do střechy, avšak ve střední části je od ní oddělen a podle rychlosti jízdy směřuje vzduch buď podél zadního okna, nebo přímo na zadní aktivní spoiler. Tím se omezuje vztlak a současně zlepšuje jízdní dynamika vozů MINI Coupé.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu na výrobu vysokonapěťových baterií.

BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu...

BMW položila v thajském Rayongu základní kámen k výstavbě výrobního závodu na produkci vlastních vysokonapěťových baterií 5. generace. BMW Group tak připravuje další továrnu na výrobu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost od 2 milionů

Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost...

Více výkonu, výraznější design, nové možnosti individualizace a digitální inovace. Divize BMW M představuje nové modely M4: Coupé i Cabrio s ještě intenzivnějšími geny ze světa...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW X5 Protection VR6

Nové BMW X5 Protection VR6

Nové provedení nejprodávanějšího pancéřovaného vozu světa s klasifikací VR6 přichází s přepracovaným designem a upraveným interiérem se špičkovými prvky digitalizace – přebírá...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA pro 250 vyvolených

BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA...

Už více než 50 let se značka ALPINA věnuje vývoji a výrobě výjimečných automobilů pro znalce a nadšence. Pro ně letos nabízí jednu lahůdku. Model B5 GT coby vrcholné provedení BMW řady 5...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW 5 bude prvním vozem schváleným pro autonomní jízdu do rychlosti 130 km/h v Německu

Nové BMW 5 bude prvním vozem...

BMW Group je první automobilkou v Německu, která může nabídnout systém pro částečně automatizovanou jízdu rychlostí až 130 km/h. Spolkový dopravní úřad Kraftfahrtbundesamt (KBA) udělil...