Otevřený dvoudveřový vůz navazuje na úspěch BMW řady 1 a dodává typickým jízdním zážitkům v kabrioletech BMW novou dimenzi. Nové BMW řady 1 Cabrio kombinuje sportovní eleganci svého designu a vynikající agilitu kompaktního vozu s pohonem zadních kol.
Elektrohydraulicky ovládaná plátěná střecha se otevře a zavře za 22 s – a pokud je to nutné, může být ovládána i za jízdy při nízkých rychlostech. Střecha se dodává v černé nebo béžové barvě a alternativně také v antracitovém provedení se stříbrným efektem tvořeným vetknutými kovovými vlákny.
Nové BMW řady 1 Cabrio oslní především sebevědomým designem, kterým přirozeně navazuje na ostatní modely BMW řady 1, zejména potom na provedení Coupé. Silueta vozu s dlouhými bezrámovými dveřmi je vizuálním vyjádřením jedinečného vozu v rámci tohoto segmentu. Plynule přecházející konvexní a konkávní plochy jsou ostře ohraničené mohutnými podběhy kol. Výrazná linie pontonu karoserie automobilu dodává tomuto kabrioletu značky BMW jedinečnou eleganci a jakoby obepíná celý prostor pro posádku.
Ze všech verzí BMW řady 1 Cabrio nejvíce vyčnívá model, který je zcela jasně nejsportovněji založen – BMW 135i Cabrio. Ten se od ostatních verzí odlišuje standardně dodávaným modifikovaným aerodynamickým paketem M. Přední část BMW 135i Cabrio proto vypadá širší než u ostatních modelů. Dalším odlišovacím znakem v přední části této vrcholné verze vozu jsou chromované mřížky chladiče. Upravené jsou také opticky snížené prahy a difuzor tvořený zadním nárazníkem. Působivé jsou dvojité chromované koncovky výfuku.
Inovativní technologie odrážející sluneční záření v rámci volitelné kožené výbavy interiéru nového vozu BMW řady 1 Cabrio přijdou rozhodně vhod. Společnost BMW je první automobilkou na světě, která využívá tuto technologii pro omezení zahřívání interiéru v důsledku slunečního záření. Technologie odrážející sluneční záření, která byla použita pro ošetření kůže, využívá speciální barviva zapuštěná do materiálu, což způsobuje, že se ultrafialové paprsky slunečního záření odrážejí. V důsledku toho lze do značné míry předejít zahřívání koženého povrchu až o 20 stupňů Celsia.
Upravena byla také klimatizace se speciálním automatickým režimem pro jízdu s otevřenou střechou. Po jeho zvolení řízení ventilace méně reaguje na teplotu interiéru. Namísto toho se řízení klimatizace orientuje především na vnější teplotu a sluneční záření, na základě kterých pak určuje intenzitu ventilace.
Na přání se dodává také větrný reflektor, omezující víření vzduchu v interiéru ve vyšších rychlostech. Větrolam se snadno umisťuje na místo zadních sedadel.
I při stažené střeše zůstává pro náklad pevně oddělený a dobře přístupný prostor o objemu 240 l. Po natažení střechy lze pro zavazadla využít rovněž prostor určený primárně pro střechu. V tom okamžiku je k dispozici 280 l. Speciálně navržené opěradlo zadních sedadel poskytuje vozu BMW řady 1 Cabrio další bonus a v rámci této třídy vozů i ojedinělou funkčnost. Na přání je totiž k dispozici také otvor v zadních sedadlech s vakem, který umožní převoz i velmi dlouhých předmětů, a speciálně vyvinutý nosič umisťovaný na zadní část vozu, umožňující přepravu například dvojice horských kol či snowboardu.
Všechny zážehové i vznětové motory, jež jsou k dispozici pro nové BMW řady 1 Cabrio, jsou zárukou dynamiky, hospodárnosti a automobilové kultury, typických pro vozy BMW. Byly navrženy v rámci vývojové strategie BMW EfficientDynamics, a jsou proto vybaveny několika inovacemi, které slouží pro optimalizaci spotřeby paliva a emisí. Opatření pro zvýšení hospodárnosti jsou aplikovány v rámci kombinace charakteristické pro daný model a vždy jako součást standardní výbavy. Nejde pouze samotné vyspělé technologie motorů, ale také o příslušenství pohonných jednotek.
Regenerace brzdné energie je jedním z opatření, jež podporují hospodárnost. Elektřina, která zásobuje palubní síť, se totiž získává pouze v okamžicích zpomalování nebo brzdění, tedy v okamžiku, kdy není motor zatěžován a nespotřebovává palivo. Tento trik zajišťuje, že elektrická palubní síť je napájena v podstatě zdarma, což vede k úspoře paliva a současně ke zvýšení dynamiky.
U modelů s manuální převodovkou se čtyřválcovým motorem poskytuje funkce Auto Start Stop vyšší hospodárnost, a to především v rámci městské dopravy. Při zastaveních se samočinně vypne motor. Jakmile dojde k sešlápnutí spojky, motor okamžitě automaticky naskočí.
Všechny modely s manuální převodovkou jsou standardně vybaveny ukazatelem řazení, který řidiči napovídá, jaký rychlostní stupeň je pro daný okamžik z hlediska spotřeby paliva optimální.
V závislosti na modelu jsou nová BMW řady 1 Cabrio vybavena doplňkovými funkcemi, jež snižují spotřebu bez jakéhokoliv zásahu řidiče. Jedná se například o aktivní řízení vzduchových klapek v mřížce chladiče. Pokud motor vyžaduje pouze minimální chlazení, jsou klapky uzavřeny, což zlepšuje aerodynamiku a snižuje spotřebu paliva.
Nejsportovnější alternativou nové modelové řady je BMW 135i Cabrio, které je poháněno nejvýkonnějším šestiválcovým motorem v rámci celé motorové nabídky BMW. Kombinace pokrokových technologií Twin Turbo a High Precision Injection znamená, že celohliníkový agregát disponuje výkonem 225 kW/306 k při 5800 min–1 a točivým momentem 400 Nm, jehož se dosahuje v rozmezí 1300 až 5000 min–1. Bezkonkurenční a spontánní výkon, neuvěřitelná akcelerace nejenom z klidu a nevyčerpatelné rezervy síly definují zážitek z jízdy, který s tímto motorem tento dvoudveřový kabriolet nabízí. Pouhých 5,6 s stačí, aby BMW 135i Cabrio zrychlilo z 0 na 100 km/h. Maximální rychlost vozu je elektronicky omezena na 250 km/h. Výše uvedené hodnoty řadí tento model mezi ty nejlepší sportovní vozy, v jejichž společnosti však rovněž vyniká mimořádnou hospodárností. Kombinovaná spotřeba paliva na úrovni 9,4 l/100 km ukazuje, že vývoj strategie BMW EfficientDynamics přináší optimální spotřebu i u modelů s extrémně vysokým výkonem.
Kromě značné výkonnosti nabízí BMW 135i Cabrio již v základní výbavě mnoho dalších zvláštních prvků, jež umocňují jeho jedinečné vlastnosti. Kromě rozdílů v designu interiéru i exteriéru disponuje také sportovním M podvozkem, specificky naladěným stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control) a nově nastaveným elektronickým závěrem diferenciálu.
Nové BMW 125i Cabrio má pod kapotou rovněž řadový šestiválec. Atmosféricky plněný agregát má objem 2996 cm3, výkon 160 kW/218 k při 6100 min–1 a točivý moment 270 Nm při 2500 min–1. Tato motorizace umožňuje, aby BMW 125i Cabrio dosáhlo nejvyšší rychlosti 238 km/h. Rychlosti 100 km/h z klidu dosáhne za pouhých 6,8 s. Motor o hmotnosti jen 161 kg je vybaven plně variabilním rozvodem s technologií VALVETRONIC a vyniká nízkou spotřebou paliva. V kombinovaném režimu spotřebuje pouze 8,2 l/100 km.
Oba zážehové čtyřválce BMW řady 1 Cabrio jsou vybaveny pokrokovou technologií přímého vstřikování High Precision Injection, pracující v širokém pásmu zatížení s chudou směsí. Motor BMW 120i Cabrio nabízí výkon 125 kW/170 k při 6700 min–1, při 4250 min–1 poskytuje točivý moment 210 Nm. To umožňuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,2 s a nejvyšší rychlost 218 km/h. To vše při kombinované spotřebě 6,5 l/100 km.
BMW 118i Cabrio disponuje výkonem 105 kW/143 k při 6000 min–1 a točivým momentem 190 Nm při 4250 min–1. Dosahuje nejvyšší rychlosti 209 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h za pouhých 9,2 s. V rámci cyklu EU má kombinovanou spotřebu 6,3 l/100 km.
BMW 120d Cabrio: filtr pevných částic v základní výbavě.
Přeplňovaný vznětový čtyřválec nového BMW 120d Cabrio poskytuje z objemu 1995 cm3 výkon 130 kW/177 k při 4000 min–1, točivý moment 350 Nm je k dispozici mezi 1750 a 3000 min–1. Nejvyšší rychlost 223 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,0 s. To vše při kombinované spotřebě jen 5,1 l/100 km. To znamená produkci pouhých 136 g CO2 na 1 km.
Jedná se o novou generaci vznětového motoru s třetí generací vstřikování Common Rail, pracující s tlakem 180 MPa. Důkladně se zapracovalo na odhlučnění této pohonné jednotky, což je důležité zejména pro otevřený model. Novinkou je také speciální uzávěr palivové nádrže, který dovolí do čerpacího hrdla vsunout pouze pistoli s naftou.
Samočinná převodovka s funkcí Steptronic.
Alternativou k manuální převodovce nového BMW řady 1 Cabrio je na přání dodávaná šestistupňová samočinná převodovka. Nová konstrukce hydrodynamického měniče snižuje ztráty energie a zajišťuje kratší reakci a časy řazení. Zaručen je také pocit přímého spojení motoru s koly, a tedy velmi sportovní projev. Samozřejmostí je funkce Steptronic umožňující manuální sekvenční řazení. U BMW 135i Cabrio jsou se samočinnou převodovkou standardem řadicí páčky umístěné na volantu. Ty se pro BMW 125i Cabrio dodávají na přání.
Propracovaný podvozek, na přání s aktivním řízením.
Nový kabriolet řady 1 je typickým vozem BMW. Je tudíž vybaven pohonem zadních kol a pětiprvkovou zadní nápravou, jež je schopná účinně přenášet značnou sílu použitých motorů. Stejně jako v ostatních modelech řady 1, je i u otevřené verze použit nový diferenciál s kuličkovými ložisky, který pracuje při nižší teplotě a vyniká minimalizovanými odpory. Přední náprava s dvojicí samostatných příčných ramen je v daném segmentu jedinečná a je z velké části vyrobena z hliníku. Vyniká ojedinělou kombinací nízké hmotnosti a tuhosti. Právě přední náprava velkou měrou přispívá k dynamickému a sportovnímu charakteru nového BMW řady 1 Cabrio. Na přání se BMW řady 1 Cabrio dodává se systémem aktivního řízení, jež poskytuje více přesnosti a komfortu při řízení. Aktivní řízení samočinně mění prostřednictvím planetového soukolí převod řízení v závislosti na rychlosti jízdy.
Vysoká úroveň bezpečí – airbagy a aktivní ochranný oblouk.
Vysoká úroveň bezpečnosti nového BMW řady 1 Cabrio je založena na stabilní a pevné karoserii. Vysokopevnostní ocel, dodatečné výztuhy a zvláštní deformační prvky zajišťují, že i při vážné nehodě bude velká část energie nárazu pohlcena a bude distribuována mimo prostor pro posádku. Standardní výbavou je například čtveřice airbagů. Nové BMW řady 1 Cabrio je vybaveno také sedadly optimalizovanými pro náraz zezadu.
Nové BMW řady 1 Cabrio je vybaveno rovněž systémem ochrany při převrácení vozu, který spočívá ve vystřelovacích ochranných obloucích umístěných za hlavovými opěrkami zadních sedadel. Právě tyto opěrky vytvoří při převrácení spolu se zesíleným rámem čelního skla prostor pro přežití.
Opomenuta nebyla ani aktivní bezpečnost. Kromě vynikajících jízdních vlastností jsou k dispozici například aktivní bi-xenonové světlomety natáčející se do zatáček s odbočovací funkcí. Samozřejmostí jsou i světlomety pro denní svícení ve formě efektní dvojice světelných kroužků. Zadní brzdová světla jsou dvoustupňová, což zvyšuje bezpečnost při náhlých brzdných manévrech.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”