Svým vzhledem nové BMW X3 spojuje typicky robustní charakter vozů BMW řady X s dynamicky laděnou siluetou.
Významně zvětšený a velmi prakticky navržený interiér je připraven nabídnout přizpůsobivost, kterou vyhoví i velmi rozmanitým nárokům. Pohon všech kol BMW xDrive je zárukou špičkové trakce, byl však optimalizován tak, aby dodal ještě více jízdní dynamiky. Propracovanost nového BMW X3 je zárukou nejen zmiňované obratnosti a úspornosti, ale také univerzálnosti, funkčnosti, dlouhé životnosti a elegance.
Při uvedení do prodeje bude nové BMW X3 nabízeno s dvojicí pohonných jednotek.
Jednou z nich bude čtyřválcový turbodiesel modelu BMW X3 xDrive20d s výkonem 135 kW/184 k, kterým o 5 kW překonává svého předchůdce. Současně ale přináší také snížení spotřeby o 14 procent na pouhých 5,6 l/100 km.
Druhou alternativou je provedení BMW X3 xDrive35i s přeplňovaným zážehovým řadovým šestiválcem o největším výkonu 225 kW/306 k.
Elegance pro město, dynamická silueta pro silnice a typické prvky vozů BMW řady X.
Vzhled nového BMW X3 se opírá především o propojení městské elegance, robustnosti a dynamiky. Sportovní výraz nového modelu je zaručen spojením velmi nízké přídě a vysoko situované zádě, což jsou vlastnosti, které vyniknou zejména při pohledu z boku. Nezaměnitelná je také výrazná linie na bocích. Působivá kombinace konvexních a konkávních ploch, propojených jasně vedenými křivkami, způsobuje, že nové BMW X3 budí dojem trojrozměrné sochy. Velmi specifický ráz vozu BMW řady X vytváří také černě lemovaná spodní část karoserie, včetně výřezů blatníků.
Přední část nové generace BMW X3 zaujme svým dramatickým výrazem, který je tvořen spojením dominantních ledvin masky chladiče, sebevědomě tvarovanými světlomety, masivním provedením nárazníku, ale také charakteristickou šesticí prolisů na kapotě motoru. Samozřejmě, že nechybí ani typické dva páry kulatých světlometů schovaných pod společným krycím sklem, ale ani pro modely BMW řady X typická mlhová světla umístěná co možná nejvíce u vnějších okrajů předního nárazníku. Na hlavních světlometech zaujme také leskle stříbrná linka v jejich horním okraji, jež je dalším typickým rysem designu vozů BMW. V případě, že je nové BMW X3 vybaveno na přání dodávanými xenonovými světlomety, plní funkci denního svícení světelné kroužky podsvícené bílými světelnými diodami (LED).
Také při pohledu z boku je jasně zřejmý typický rukopis aplikovaný na všech modelech BMW řady X. Výrazně tvarované blatníky, dlouhý rozvor náprav a krátký přední převis jasně ukazují na použití pohonu všech kol, ale také na robustní charakter celého vozu. Dynamický profil je však zvýrazněn ještě trojicí originálně vedených linií. Jedna z nich, která se táhne od předního blatníku přes kliky dveří k zadním světlům, je tradiční, další dvě umístěné ve spodní části boků automobil oživují a dávají mu osobitější charakter.
Pro zadní část jsou typické horizontální linie, které účinně podtrhují robustní charakter nového BMW X3. Velmi jemně vedené linky účinně pracují se světlem a stíny, takže vytvářejí velmi atraktivní celkové řešení. Zadní skupinové svítilny zasahují až do boků vozu a mají tvar písmene T, který je pro BMW X3 tradiční. Ve spojení s na přání dodávanými xenonovými světlomety se v zadních světlech objevují světelné proužky, jež zaručují nezaměnitelnost „nočního“ designu vozů BMW.
Interiér: prémiová atmosféra, promyšlená funkčnost.
Variabilní koncepci velmi prostorného interiéru doplňují kvalitní materiály a působivé trojrozměrné řešení jednotlivých povrchů uvnitř nového BMW X3. Je tedy více než patrný prémiový charakter, ale také promyšlená funkčnost vnitřního prostoru. Základním rysem interiéru je horizontálně rozdělená přístrojová deska, která účinně opticky zvětšuje dojem prostoru. Charakteristickým rysem přístrojové desky je její orientace na řidiče. Zmínit je třeba také zvýšenou pozici sedadel zajišťující nejen skvělý výhled, ale také snadné nastupování a vystupování. Uprostřed přístrojové desky může být na přání integrován barevný displej systému iDrive. S úhlopříčkou 8,8 palce se jedná o největší displej pro zobrazování navigačních a dalších informací v daném segmentu.
V přední i zadní části vnitřního prostoru je rozmístěno hned několik různě tvarovaných odkládacích prostorů a držáků nápojů. Zadní sedadla jsou rozdělena v poměru 40 : 20 : 40 na trojici samostatných míst nabízejících vysokou míru komfortu i pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Právě na zadních sedadlech došlo k největšímu zvětšení vnitřního prostoru, a to zejména v oblasti nohou a loktů. S objemem 550 až 1600 l se nové BMW X3 vyznačuje největším zavazadlovým prostorem v daném segmentu. Příkladná je také možnost variabilního uspořádání vnitřního prostoru, která se opírá o zmiňované dělení zadních sedadel na tři části. Díky tomu se může objem a tvar zavazadlového prostoru optimálně přizpůsobit aktuálním potřebám.
Nabídka motorů: čtyřválcový turbodiesel a řadový zážehový šestiválec – oba z nejnovější generace motorů BMW. Nové BMW X3 nabízí lepší dynamiku i nižší spotřebu paliva, než kterýkoliv konkurent v daném segmentu.
Nové BMW X3 xDrive20d
– poháněné řadovým turbodieselem 2,0 l s hliníkovým blokem a přímým vstřikováním Common Rail se vyznačuje největším výkonem 135 kW/184 k při 4000 min-1 a točivým momentem 380 Nm dosahovaným mezi 1750 a 2750 min-1. Tento potenciál zajistí zrychlení z klidu na 100 km/h během 8,5 s a dosažení nejvyšší rychlosti 210 km/h. Kombinovaná spotřeba podle EU přitom činí jen 5,6 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 ve výši 149 g/km.
Nové BMW X3 xDrive35i
Spontánní reakce, lehkost, s níž jde do otáček, a samozřejmě i tradiční kultura chodu a úspornost jsou charakteristickými vlastnostmi modelu BMW X3 xDrive35i.
Tento model se spoléhá na tradiční přednosti zážehových řadových šestiválců od BMW, které pomocí unikátního spojení nejmodernějších technologií posunuje na nejvyšší možnou úroveň. Motor BMW X3 xDrive35i v sobě spojuje nejen přeplňování BMW TwinPower Turbo, ale také vysokotlaké přímé vstřikování High Precision Injection a plně variabilní rozvod VALVETRONIC. Výsledkem je třílitrový motor s největším výkonem 225 kW/306 k při 5800 min-1 a točivým momentem 400 Nm začínajícím na 1300 min-1. Tento motor umožňuje BMW X3 xDrive35i zrychlit z klidu na 100 km/h během pouhých 5,7 s a jet nejvyšší rychlostí 245 km/h. BMW X3 xDrive35i se vyznačuje také příkladně nízkou spotřebou paliva, která v kombinovaném cyklu EU činí 8,8 l/100 km, což odpovídá produkci 204 g/km CO2.
BMW EfficientDynamics v novém BMW X3: premiéra pro funkci Auto Start Stop ve spojení se samočinnou převodovkou.
Nové BMW X3 xDrive35i je standardně vybaveno osmistupňovou samočinnou převodovkou, která se dodává na přání i pro provedení BMW X3 xDrive20d, kde nahrazuje šestistupňovou manuální převodovku.
Současně s touto samočinnou převodovkou se do výbavy dostává také funkce Auto Start Stop, jež samočinně vypíná a následně startuje motor například při zastavení na semaforu nebo v kolonách. K automatickému startování dochází po puštění brzdového pedálu, v případě, že je aktivována funkce Auto Hold, dochází k nastartování okamžitě po dotknutí se plynového pedálu.
Funkce Auto Start Stop je standardní výbavou také v modelu BMW X3 xDrive20d s manuální převodovkou, který je navíc doplněn o ukazatel optimálního rychlostního stupně s nápovědou řazení.
Standardní výbavou obou modelů je systém regenerace kinetické energie, elektrický posilovač EPS, stejně tak jako příslušenství motoru a prvky komfortní výbavy odebírající energii podle aktuálního zatížení. Stranou samozřejmě nezůstal ani tradiční důraz na snižování hmotnosti nebo zmenšování jízdních odporů. To vše je zárukou účinného snižování spotřeby paliva a produkce emisí.
Nová konstrukce podvozku, optimalizovaný xDrive a unikátní možnosti spojení dynamiky a komfortu.
Nové BMW X3 má ve standardní výbavě stálý pohon všech kol BMW xDrive, který umožňuje elektronicky měnit poměr rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. Řídicí jednotka tohoto systému, která je propojena se stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control), dokáže rozpoznat a díky svým extrémně rychlým reakcím také v mezích možností eliminovat již začínající nedotáčivost nebo přetáčivost. Pohon všech kol xDrive prošel dalším stupněm optimalizace, takže nyní přináší nejen nejvyšší možnou trakci, ale svým naladěním zajišťuje i větší ochotu k zatáčení. Tohoto efektu bylo dosaženo větší preferencí zadní nápravy, a to například i při průjezdu táhlou zatáčkou. Obratnost a ochotu automobilu k zatáčení pomáhá dále zvětšovat na přání dodávaný systém Performance Control, který současným přibrzděním zadního vnitřního kola v zatáčce a mírným přidáním plynu vytvoří dodatečný stáčivý moment vozidla. Ten se pro řidiče projevuje jako přirozeně větší ochota k zatáčení.
Nové BMW X3 přichází se zcela novým podvozkem. Kombinace oddělených spodních ramen a pružicí/tlumicí vzpěry vpředu s víceprvkovým zavěšením zadních kol – to jsou ideální předpoklady po výjimečnou úroveň obratnosti a komfortu. Velmi přesné ovládání vozu je zajištěno kromě jiného také elektrickým posilovačem s funkcí Servotronic, tedy s degresivním účinkem v závislosti na rychlosti jízdy. Nově se na přání dodává také proměnné sportovní řízení, které omezuje potřebu otáčení volantem během zatáčení. Výsledkem je větší obratnost a menší námaha například při parkování, odbočování nebo projíždění ostrých zatáček.
Na přání pro nové BMW X3: Dynamic Damper Control.
Elektronicky řízené tlumiče mění svoji činnost podle kvality silnice a přání řidiče. Řidič může jejich charakteristiku ovlivňovat pomocí rozhraní Dynamic Drive Control. Tato funkce, která se nyní objevuje vůbec poprvé v BMW řady X, umožňuje řidiči pomocí kolébkového přepínače na středovém tunelu zvolit jeden z režimů „NORMAL“, „SPORT“, a „SPORT+“. Současně s tlumiči se prostřednictvím tohoto přepínače mění i charakteristika dalších systémů, jako je například nastavení plynového pedálu a z něj vyplývající reakce motoru, posilovače řízení, ale také okamžik zásahu DSC a v případě vozů se samočinnou převodovkou rovněž její činnost. Výsledkem je pro každé nastavení vždy optimální sladění jednotlivých systémů, a tím i velmi homogenní projev vozu jako celku.
Stejně jako všechny modely BMW řady X, také nové BMW X3 se vyznačuje extrémně tuhou karoserií s přesně definovanými a bohatě dimenzovanými deformačními zónami. Standardní výbava obsahuje čelní, boční a hlavové airbagy, samozřejmostí jsou také tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, doplněné předpínači a omezovači na místech vpředu. Nechybějí aktivní opěrky hlav v předních sedadlech, ale ani normované úchytné body ISOFIX pro dětské sedačky.
Pokroková výbava a rozsáhlá nabídka funkcí a položek z programu BMW ConnectedDrive.
Seznam výbavy na přání je velmi obsáhlý a jeho součástí je například automatická dvouzónová klimatizace, panoramatická střecha, high-end audiosystém, navigační systém Professional s pevným diskem pro uchování dat, elektrický pohon zadní výklopné stěny nebo tažné zařízení s elektricky výklopnou hlavicí. Také nabídka asistenčních systémů z programu BMW ConnectedDrive je v daném segmentu jedinečná. Nové BMW X3 může být vybaveno kromě jiného Head-Up displejem, adaptivními odbočovacími světlomety, asistentem dálkových světel, tempomatem s brzdnou funkcí (standard pro BMW X3 xDrive35i) nebo couvací kamerou s funkcí Top View.
Výroba v továrně BMW Spartanburg.
Agilita a komfort, sportovnost a úspornost, variabilita a prémiovost – nové BMW X3 je připraveno svojí vlastní cestou splnit neobyčejné nároky kladené na moderní automobil Sports Activity Vehicle. Svojí víceúčelovostí a mnohotvárností stanovuje v segmentu, který založil jeho předchůdce, zcela nové standardy.
Nové BMW X3 se vyrábí v továrně BMW Spartanburg a jsou na něj používány nejvyšší kvalitativní standardy BMW Group. Na stejném místě se v americkém státě Carolina vyrábějí také modely BMW X5 a BMW X6, takže se tato továrna stává specialistou BMW Group na produkci vozů BMW řady X. Důsledná příprava výroby dalšího modelu, stejně tak jako její integrace do stávajícího systému již byly úspěšně dokončeny.
Specifikace BMW X3 xDrive35i, BMW X3 xDrive20d.
BMW X3 xDrive35i | BMW X3 xDrive20d | ||
Karoserie | |||
Délka/šířka/výška (nezatíženo) | mm | 4648/1881/1661 1) | 4648/1881/1661 1) |
Rozvor | mm | 2810 | 2810 |
Rozchod, vpředu/vzadu | mm | 1594/1610 | 1616/1632 |
Průměr otáčení | m | 11,9 | 11,9 |
Motorový olej3) | l | 6,5 | 5,2 |
Pohotovostní/provozní hmotnost unladen, to DIN/EU | kg | 1805/1880 | 1715/1790 (1725/1790) |
Užitečné zatížení | kg | 560 | 575 |
Max. přípustná hmotnost | kg | 2365 | 2290 (2300) |
Max. zatížení náprav vpředu/vzadu | kg | 1130/1290 | 1080/1280 |
Max. hmot. brzděného/ /nebrzděného přívěsu (12%) | kg | 2400/750 | 2000 (2400)/750 |
Zavazadlový prostor | l | 550–1600 | 550–1600 |
Čelní odpor vzduchu | cx x A | 0,35 x 2,65 | 0,33 x 2,65 |
Motor | |||
Koncepce/válce/ventily | Řadový šestiválec/4 | Řadový čtyřválec/4 | |
Technika | BMW TwinPower Turbo, přímé vstřikování (High Precision Injection), plně variabilní časování VALVETRONIC | Přímé vstřikování Common Rail s piezoelektrickými vstřikovači (180 MPa), variabilní turbodmychadlo | |
Zdvihový objem | cm3 | 2979 | 1995 |
Vrtání/zdvih | mm | 89,6/84,0 | 90,0/84,0 |
Kompresní poměr | :1 | 10,2 | 16,5 |
Typ paliva4) | min. RON 91 | Nafta | |
Výkon | kW/k | 225/306 | 135/184 |
při | min-1 | 5800 | 4000 |
Točivý moment | Nm | 400 | 380 |
při | min-1 | 1300 | 1750-2750 |
Elektrický systém | |||
Alternátor | A/W | 210/2940 | 180/2520 (210/2940) |
Pneumatiky, vpředu/vzadu | 245/50 R18 100 W | 225/60 R17 99 H | |
Kola, vpředu/vzadu | 8J x 18 LM | 7.5J x 17 LM |
- Počet dveří/sedadel 5/5
- Palivová nádrž 67 l
- Akumulátor90 Ah /umístění zavazadlový prostor
- Zatížení střechy: 100 kg
- zatížení tažného zařízení: 100 kg
- Podvozek a odpružení
- Přední náprava: Oddělená dvojice spodních ramen, svislá jednotka pružina/tlumič
- Zadní náprava: Pětiprvková zadní náprava, omezování předklánění a zaklánění vozu
- Brzdové třmeny, vpředu: Jednopístkové plovoucí třmeny, kotoučové brzdy průměr: 328 mm / vnitřní chlazení
- Brzdové třmeny, vzadu: Jednopístkové plovoucí třmeny, kotoučové brzdy průměr 330 mm / vnitřní chlazení
- Stabilizační systémy: Standardní výbava: DSC včetně ABS a DTC (Dynamic Traction Control), CBC (Cornering Brake Control), brzdového asistentu DBC (Dynamic Brake Control), sušení brzd, kompenzace vadnutí brzd, asistent rozjezdu do kopce; DSC propojeno s pohonem všech kol xDrive, HDC Hill Descent Control, na přání: Dynamic Damper Control, Performance Control
- Bezpečnostní výbava: Standard: čelní airbagy, boční airbagy, hlavové airbagy, tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy, vpředu s předpínači a omezovači síly, aktivní opěrky hlav, čidla nárazu, systém kontroly tlaku v pneumatikách
- Řízení: Elektrický posilovač řízení EPS Electric Power Steering s funkcí Servotronic, na přání: variabilní sportovní řízení
BMW X3 xDrive35i | BMW X3 xDrive20d | ||
Převodovka | |||
Druh převodovky | 8stupňová samočinná s funkcí Steptronic Steptronic samočinná | 6stupňová manuální | |
na přání: | 8stupňová samočinná s funkcí Steptronic | ||
Jízdní výkony | |||
Výkonová hmotnost DIN | kg/kW | 8,0 | 12,7 (12,8) |
Litrový výkon | kW/l | 75,5 | 67,7 |
Zrychlení 0–100 km/h | s | 5,7 | 8,5 (8,5) |
Zrychlení 0–1000 m | s | 25,5 | 29,7 (29,7) |
Pružnost (4.) 80–120 km/h | s | – | 6,9/9,0 (–) |
Nejvyšší rychlost | km/h | 245 | 210 (210) |
Spotřeba paliva | |||
Město | l/100 km | 11,2 | 6,7 (6,1) |
Mimo město | l/100 km | 7,4 | 5,0 (5,3) |
Kombinace | l/100 km | 8,8 | 5,6 (5,6) |
Emise CO2 | g/km | 204 | 149 (147) |
Emisní norma EU5
Světlá výška v nezatíženém stavu 212 mm
Bezpečnost: Na přání: adaptivní světla s odbočovací funkcí, variabilním rozdělením světla a samočinným udržováním dosvitu, asistent dálkových světel, parkovací asistent, couvací kamera s funkcí Top View, Head-Up displej, tempomat s brzdnou funkcí, automatické rozšířené nouzové volání
Zábava: Na přání přístup na internet, BMW Online včetně parkovacích a praktických informací, Google Search podle typu – obchod, novinky či předpovědi počasí a služby BMW Routes, Bluetooth audio-streaming, online aktualizace hudebních souborů
BMW ConnectedDrive Komfort: Na přání BMW Assist, funkce dálkové obsluhy vybraných funkcí a V-Info+, BMW TeleServices, rozšířená konektivita pro telefony a hudební přehrávače
Standardní prvky BMW EfficientDynamics: Regenerace kinetické energie s ukazatelem, elektrický posilovač řízení EPS, Auto Start Stop, ukazatel řazení (manuální převodovky), snižování hmotnosti, parametricky řízené příslušenství motoru, olejové čerpadlo s proměnným průtokem (BMW X3 xDrive35i), zadní diferenciál se sníženým odporem a rychlejším zahříváním, pneumatiky se sníženým valivým odporem
Poznámky:
1) Výška bez střešních nosičů: 1675 mm
2) Množství oleje pro doplnění
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií