Srdce automobilových gurmánů, kteří dokáží ocenit krásu, luxus a pokrokové technologie, s příchodem nového BMW řady 6 Coupé zaplesá.
Třetí generace tohoto mimořádného kupé navazuje na několik desítek let dlouhou tradici, spočívající ve stavbě automobilových objektů vnímaných jako dokonalé automobilové sny. Nové BMW řady 6 je navrženo tak, aby svým inspirujícím vzhledem a dravou jízdní dynamikou navázalo na své předchůdce, avšak přineslo nový rozměr prostoru a komfortu.
Jízdní projev je dále podtržen pokrokovými asistenčními, komfortními a zábavními systémy z programu BMW ConnectedDrive. Styl tohoto prémiového 2+2místného kupé je zcela mimořádný a nezaměnitelný.
Design: strhující dominance a atletická elegance.
Nové BMW řady 6 Coupé přináší do segmentu velkých prémiových kupé 2+2 výrazného sportovního ducha a přitažlivost. O 75 mm zvětšená délka karoserie a prodloužený rozvor, avšak současně také o 39 m větší šířka a 5 mm menší výška dodávají vozu velmi nízký a dravý výraz. Zachovány ovšem zůstaly pro BMW typické proporce, které osvěžuje řešení jednotlivých ploch karoserie. Různé části karoserie jsou vzájemně propojeny a tuto komplexnost doplňují pečlivě propracované detaily, které na sebe strhávají pozornost a dokreslují výjimečnost tohoto vozu.
Přední části nového BMW řady 6 Coupé dominuje maska chladiče s dvojicí typických ledvin, jež je mírně negativně skloněna vpřed, což přídi dodává tzv. „žraločí“ výraz, který byl pro vozy BMW v minulosti příznačný. Právě řešení masky značně přispívá k celkovému výrazu vozu, jenž působí nečekaně plochým a nízkým dojmem. Tradiční je také řešení prolisů na kapotě motoru, které navazují na jednotlivé linie přední části a dodávají vozu soustředěný výraz.
Inovace pro dokonalou viditelnost: adaptivní LED světlomety.
Standardní výbavu nového BMW řady 6 Coupé představují bi-xenonové světlomety, které jsou, stejně tak jako ve všech modelech BMW, svrchu výrazně ohraničené a současně tvořené dvojicí kulatých světlometů. Na přání jsou však k dispozici také zcela nové adaptivní LED světlomety, jež udávají nový trend pro osvětlovací technologie budoucnosti. Součástí LED světlometů pro potkávací a dálková světla jsou světelné kroužky z LED, sloužící jako obrysová a denní světla. Vzhled nových světlometů je vzrušujícím důkazem technologie a propracovanosti. Příslušné světelné diody pro potkávací a dálková světla jsou horizontálně umístěné ve středech světelných kroužků. Pro vozy BMW typický výraz s dvojicí kruhových světlometů je tak dále zvýrazněn nejen při jízdě se světly pro denní svícení, ale také při zapnutých potkávacích světlech během jízdy ve tmě.
Adaptivní LED světlomety však nejsou líbivé pouze na pohled; výrazně rovněž zlepšují osvětlení vozovky. Jejich bílé a intenzivní světlo má svým spektrem blíže ke slunečnímu svitu než konvenční xenonové světlomety, takže dokáží vytvořit v osvětleném prostoru větší kontrast. Součástí nových adaptivních LED světlometů je také zatáčecí funkce, která v závislosti na rychlosti, úhlu natočení volantu a údajích o otáčení vozu kolem svislé osy zajišťuje spolehlivé osvětlování zatáček ještě předtím, než do nich automobil vjede. Světlomety jsou doplněné také odbočovacím světlem. Pomocí světelných diod jsou tvořeny rovněž blikače umístěné v proužku pod hlavními světlomety.
Pohled z boku: elegantní střecha, svalnaté boky.
Při pohledu z boku jasně vynikne nadčasová elegance klasického kupé, opírající se v tomto případě o dlouhou přední kapotu, která i přes plnění daných předpisů pro ochranu chodců působí velmi nízkým dojmem. Přirozeně sportovní výraz novému kupé dodává také celkové řešení boků s typickou dominantní linií, vystupující z prostoru za předním kolem a jemně stoupající až k zádi. Dalším působivým detailem na bocích vozu je v přední části se svažující linka, jež následně pokračuje rovnoměrně s linií prahů. Toto řešení celý vůz opticky snižuje. Pro vozy s karoserií kupé je typické elegantní a jemné řešení střechy, které je samozřejmě vlastní také novému BMW řady 6 Coupé. Její velmi plynulý tvar je zvýrazněn chromovanou lištou kolem bočních oken, jež má v zadní části u C sloupku tradiční tzv. Hofmeisterovo zahnutí.
Pohled zezadu: vzrušující vyjádření dynamiky a pevného postoje.
Při pohledu zezadu zaujme především celková šířka vozu se svalnatě tvarovanými blatníky a velkým rozchodem zadních kol. Dojem pevného postoje dotváří také horizontálně řešení linie. Celek odlehčuje negativně vyboulené čelo víka zavazadlového prostoru, vytvářející zajímavou hru světla a stínů. Soustředění na silnici evokuje také tvar okolí registrační značky ve tvaru písmene V. Zatímco osmiválcový model BMW 650i Coupé má dvojici hranatých koncovek výfuku, model BMW 640i Coupé lze rozpoznat podle dvojice kruhových výfuků.
Zadní světla opticky propojují zadní část a boky vozu, jejich součástí je tradiční dvojice světelných trubic s homogenním prosvětlením, které vytvářejí pro vozy BMW typický výraz i při jízdě v noci. LED diody slouží rovněž pro směrová, brzdová a další světla.
Interiér: zaměřen na řidiče, atmosféra exkluzivity.
Stejně jako tomu bylo v minulosti, tak i nyní je přístrojová deska nového BMW řady 6 Coupé mírně natočena směrem k řidiči. Toto řešení je dále podtrženo výraznějším optickým oddělením prostoru pro řidiče od spolujezdce, které je zřetelné také na středovém tunelu. Toto pojetí je možné nechat dále zvýraznit na přání dodávaným kontrastním šitím kůží čalouněné přístrojové desky. Působivě řešené jsou dveřní výplně a jejich propojení s přístrojovou deskou, které i díky použití exkluzivních materiálů atmosféru uvnitř odlehčují.
Dvojice samostatných sedadel nabízí ve srovnání s předchůdcem ve všech směrech více prostoru, a to i přesto, že došlo ke snížení celkové výšky vozu. Zadní sedadla lze doplnit také možností pro převoz dlouhých předmětů uvnitř vozu. Zavazadlový prostor nového kupé má objem 460 litrů, což pohodlně postačí například pro převoz trojice velkých 46palcových golfových bagů.
Optimalizovaný displej, dojem exkluzivity: přístroje s technologií black-panel a ultratenký hlavní displej.
Přístroje využívající technologii black-panel, díky níž nejsou nepoužívané prvky viditelné, spojuje moderní techniku s tradicí reprezentovanou například kruhovými přístroji. Pod mini je neviditelně integrovaný barevný displej s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 9,2 palce, na němž se zobrazují například informace palubního počítače nebo asistenčních systémů.
Samozřejmostí je ovládací systém BMW iDrive, jehož součástí je nově řešený hlavní displej umístěný uprostřed přístrojové desky. Není však zapuštěný, jako v ostatních modelech BMW, ale pro zvýraznění exkluzivity je navržen jako volně stojící. Zaujme nejen jeho minimální tloušťka, ale také rozlišení a velikost. Již ve standardním provedení disponuje úhlopříčkou 7 palců. V kombinaci s navigačním systémem Professional však má úhlopříčku 10,2 palce, což je největší velikost displeje v daném segmentu.
Vrcholný komfort, bohatá bezpečnostní výbava, extrémní tuhost karoserie.
Odlehčená sedadla s integrovanými bezpečnostními pásy, které přispívají komfortu obsluhy, se pro nové BMW řady 6 Coupé nabízejí ve třech provedeních. Již standardně dodávaná sedadla jsou vybavena elektrickým ovládáním výšky, podélného posuvu, sklonu opěradla a výšky hlavové opěrky, a to včetně paměťové funkce a vyhřívání. Kromě toho jsou připravena také sportovní sedadla s výrazněji tvarovanými bočnicemi, stejně tak jako komfortní sedadla s širšími možnostmi nastavení. Obě tato alternativní sedadla mohou být doplněna rovněž ventilací, komfortní sedadla navíc ještě aktivní funkcí.
Všechna sedadla disponují aktivními opěrkami hlavy. Ve výbavě vozu nechybějí ani čelní, boční a hlavové airbagy, stejně tak jako tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači síly na všech sedadlech. Vzadu je samozřejmostí systém ISOFIX pro uchycení dětských sedaček. Na některých trzích se nové BMW řady 6 Coupé vybavuje také systémem snižujícím riziko zranění chodce pomocí pyrotechnického přizvednutí kapoty motoru.
Karoserie nového BMW řady 6 Coupé je navržena tak, aby svoji posádku ochránila extrémně pevnou střední částí. Součástí komplexního řešení karoserie jsou také jasně definované robustní deformační zóny, které dokáží rozvést a pohltit velké množství nárazové energie při různých typech nárazu. Velmi pečlivě volené materiály přinesly nejen snížení hmotnosti karoserie, ale současně také ve srovnání s předchůdcem zvýšení její torzní tuhosti o 53 procent. To je samozřejmě přínos nejen pro bezpečnostní standard, ale i pro dynamiku. Důraz na snižování hmotnosti se projevuje rovněž v tom, že ocelový skelet karoserie je doplněn hliníkovými dveřmi, kapotou motoru a horními lůžky předních pružin, zatímco přední blatníky jsou vyrobeny z plastu a víko zavazadlového prostoru ze sklolaminátu.
Špičková výkonnost z osmi nebo šesti válců: BMW TwinPower Turbo v novém BMW řady 6 Coupé.
Od uvedení do prodeje budou pro nové BMW řady 6 Coupé připraveny dva zážehové motory. Jak V8, tak řadový šestiválec spojují technologie BMW TwinPower Turbo s přímým vstřikováním paliva, které společně zajišťují neustálou dodávku točivého momentu, neutuchající akceleraci na každý rychlostní stupeň, kultivovanost a v daných výkonových třídách také příkladnou spotřebu paliva.
Zážehový osmiválec nového BMW 650i Coupé
– disponuje nejvyšším výkonem 300 kW/407 k v rozpětí 5500–6400 min-1. Dvojice turbodmychadel je umístěna mezi řadami válců, což přináší velmi rychlé reakce motoru na pohyby plynového pedálu. Točivý moment vrcholí hodnotou 600 Nm ve velmi širokém rozpětí 1750–4500 min-1. Sportovní předpoklady dané výkonovými parametry potvrzuje i dynamika reprezentovaná zrychlením z klidu na 100 km/h během pouhých 4,9 s. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h. I tak ale kombinovaná spotřeba činí pouze 10,4 l/100 km* v cyklu EU, což odpovídá produkci CO2 ve výši 243 g/km.
Nové BMW 640i Coupé pohání řadový šestiválec
– přeplňovaný technologií BMW TwinPower Turbo, vybavený přímým vstřikováním a současně také plně variabilním časováním VALVETRONIC. Toto spojení nejen zlepšuje u tohoto třílitrového motoru výkonnost, ale také snižuje spotřebu paliva. Nejvyšší výkon činí 235 kW/320 k při 5800 min-1 a točivý moment mezi 1300 a 4500 min-1 vrcholí hodnotou 450 Nm. BMW 640i Coupé je připraveno z klidu na 100 km/h zrychlit během 5,4 s a jet nejvýše elektronicky omezenou rychlostí 250 km/h. V kombinovaném cyklu EU činí jeho spotřeba 7,7 l/100 km*, což odpovídá produkci emisí CO2 ve výši 179 g/km.
Standardem je sportovní samočinná převodovka
– s řadicími páčkami na volantu; BMW 640i Coupé má také funkci Auto Start-Stop. Osmistupňová samočinná převodovka nejnovější generace zajišťuje dodávku odpovídajícího točivého momentu k hnaným zadním kolům nových modelů BMW řady 6 Coupé. Nová generace samočinné sportovní převodovky minimalizuje prokluz hydrodynamického měniče, a tím zajišťuje pocit pevného spojení motoru s koly. Řazení rychlostních stupňů, ať již zcela samočinné, nebo na základě povelů řidiče prostřednictvím řadicích páček na volantu, je rychlé a příkladně jemné.
Příkladné snižování spotřeby paliva
– modelů nového BMW řady 6 Coupé je výsledkem důsledné aplikace různých prvků z programu BMW EfficientDynamics. Kromě jiného je standardem systém rekuperace kinetické energie, elektrický posilovač řízení (EPS), parametricky řízené příslušenství motoru, důraz na snižování hmotnosti nebo také pneumatiky se sníženým valivým odporem. BMW 640i Coupé je navíc vybaveno aktivními aerodynamickými klapkami v masce chladiče a funkcí Auto Start-Stop.
Po stisku tlačítka systému Drive Dynamic Control je možné v modelu BMW 640i Coupé aktivací režimu ECO PRO otevřít další možnosti účinnějšího využívání energie. V tomto nastavení dojde ke změně charakteristiky motoru a převodovky s cílem minimalizace otáček motoru. Současně ale dojde také ke změně používání některých elektronicky řízených funkcí vozu – například klimatizace, vyhřívání sedadel nebo zpětných zrcátek. Jejich funkce je nastavena na nižší spotřebu energie. Součástí režimu ECO PRO je rovněž speciální informační prostor na displeji pod přístroji, který řidiči sděluje, kolik energie právě využívá, stejně tak jako kolik dodatečných kilometrů jízdy mu daný režim přináší navíc.
Vyspělý podvozek, volitelné systémy Adaptive Drive a Integrální aktivní řízení jsou jedinečnou kombinací sportovní dynamiky a komfortu.
Charakter jízdy v novém BMW řady 6 Coupé je definován především sportovní obratností, avšak díky nejmodernějším systémům podvozku tomuto vozu nechybí ani značná dávka komfortu. Základem vozu je hliníkový podvozek s dvojitými příčnými rameny vpředu a víceprvkovým zavěšením zadních kol. Na přání lze podvozek nového BMW řady 6 Coupé doplnit adaptivními tlumiči Dynamic Damper Control a dále také systémem Adaptive Drive, jenž je tvořen aktivními stabilizátory. Toto řešení je schopné velmi účinně eliminovat nežádoucí pohyby karoserie, a přitom se aktivně přizpůsobit povrchu pod koly. Díky tomu je možné při řízení využít značné tuhosti tlumení a zároveň na horším povrchu nechat kola kopírovat povrch vozovky. Aktivní stabilizátory omezují naklánění karoserie nejen v rychle projížděných zatáčkách, ale také v situacích během náhlých změn směru jízdy.
Nové BMW řady 6 Coupé může být vybaveno Integrálním aktivním řízením, jehož součástí je nejen proměnný převod řízení, ale i řízení kol zadní nápravy. Tento systém nenabízí žádný jiný vůz v daném segmentu. Do rychlosti 60 km/h se zadní kola natáčejí proti smyslu natočení předních kol, nad tuto rychlost se natáčejí stejně. S jeho použitím se zmenšuje poloměr otáčení, ale současně se rovněž zvyšuje stabilita ve vysokých rychlostech. Jeho přednosti se projeví nejen na zatáčkovitých horských silnicích, ale také například při pohybu v městském prostředí nebo při náhlých vyhýbacích manévrech ve vysokých rychlostech.
Drive Dynamic Control dává řidiči možnost volby.
Systém Drive Dynamic Control nového BMW řady 6 Coupé umožňuje, aby si řidič zvolil, zda chce komfortní nebo sportovní projev. Připraveny jsou tři režimy: NORMAL, SPORT a SPORT+, které se ovládají přepínačem vedle voliče převodovky na středovém tunelu. U modelu BMW 640i Coupé se jeho prostřednictvím zapíná také režim ECO PRO. V případě, že je nové BMW řady 6 Coupé vybaveno adaptivními tlumiči nebo aktivními stabilizátory Adaptive Drive, může řidič zvolit ještě komfortní režim COMFORT. Po aktivaci některého z nabízených režimů dojde k upravení činnosti charakteristiky plynového pedálu, a s tím i reakcí motoru, charakteristiky posilovače řízení, stabilizačního systému DSC, strategie řazení samočinné převodovky, činnosti adaptivních tlumičů a stabilizátorů. V případě, že je součástí výbavy Integrální aktivní řízení, tak také tento systém přeladí svoji činnost, aby vhodně korespondovala s ostatními systémy vozu. Díky tomu se zejména v režimech SPORT a SPORT+ automobil chová značně sportovně.
Exkluzivní systémy BMW ConnectedDrive: velmi široká paleta asistenčních systémů včetně plně barevného BMW Head-Up displeje.
Nabídka asistenčních systémů z programu BMW ConnectedDrive je velmi široká a umožňuje inteligentní propojení řidiče, vozu a jejich okolí. Současně zajišťuje informovanost, zábavu, komfort a v neposlední řadě i bezpečnost. Mezi tyto prvky patří například systém monitorující mrtvé úhly vnějších zpětných zrcátek, systém varující před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, ukazatel rychlostních limitů, systém nočního vidění BMW Night Vision, schopný rozpoznávat osoby, couvací kamera s funkcí Surround View nebo vyspělý parkovací asistent. Silnou stránkou přístupu BMW ConnectedDrive je rovněž dokonalá integrace chytrých mobilních telefonů (například Apple iPhone) nebo hudebních přehrávačů do systému vozu, stejně tak jako přístup na internet či nouzové volání se schopností lokalizace nehody a předání důležitých informací o nehodě.
Na přání dodávaný Head-Up displej, promítající informace do zorného pole řidiče na čelní sklo, zůstává stále jediným systémem svého druhu v daném segmentu. Jeho nejnovější generace se vyznačuje zlepšeným rozlišením, stejně tak jako podmanivě vzrušující barevnou grafikou.
Nezapomenutelný zážitek: high-endový Surround Sound audiosystém Bang & Olufsen.
Speciálně pro nové BMW řady 6 Coupé byl vyvinut špičkový high-endový audiosystém od společnosti Bang & Olufsen, který je připraven nabídnout díky svým 16 reproduktorům s neodymovými magnety mistrovsky přirozené podání zvuku. Jedná se o plně aktivní systém, který dánský specialista na audiosystémy vyvinul v kooperaci s BMW. Celý systém je tvořen dvojicí basových reproduktorů, sedmi reproduktory pro střední pásma a sedmi výškovými reproduktory, z nichž mají všechny samostatné zesilovače. Díky tomu je možné zvuk nastavit přesně na míru danému interiéru. Pro zpracování zvuku používá systém Bang & Olufsen High-End Surround Sound technologii Dirac Dimensions. Každý ze čtyř členů posádky díky tomu zažije stejně intenzivní podání zvuku.
BMW řady 6 Coupé: sportovní vůz s mimořádnou dynamikou a tradicí.
Velké kupé značky BMW opět přináší jedinečně dynamické schopnosti a exkluzivní radost z jízdy, které spojuje se stylovým a luxusním designem dvoudveřové karoserie. Nové BMW řady 6 Coupé reprezentuje zatím poslední kapitolu ve více než 70leté historie tohoto typu vozů BMW, které si vybojovaly mnoho úspěchů i ve světě motoristického sportu. Mezi nejznámější předchůdce stávajícího BMW řady 6 Coupé patří především modely BMW 327, BMW 503, BMW 3200 CS, BMW 2000 CS, stejně tak jako velká kupé postavená na základě BMW 3.0 CSi či první generace BMW řady 6 z roku 1976.
Nové BMW řady 6 Coupé se bude společně s modelem BMW řady 6 Cabrio vyrábět v německé továrně Dingolfing. V tomto největším výrobním závodě společnosti BMW Group vznikají také vozy BMW řady 7 a BMW řady 5.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií