Autobazar AAAAUTO je připraven zvládnout zvýšený zájem zákazníků o ojeté vozy!
Od dlouhého velikonočního víkendu
– pochopitelně očekávají vyšší tržby mnozí poskytovatelé služeb a obchodníci, zvýšená poptávka se však projevuje i v oblastech, kde by ji málokdo očekával. Mohlo by se například zdát, že na prodeji automobilů se nový státní svátek nijak zvlášť neprojeví, ale pravý opak je pravdou – alespoň v případě ojetých vozidel.
Generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová uvedla:
„Na naší zákaznické lince zaznamenáváme již od minulého týdne zvýšený zájem zákazníků o pořízení nového vozu s datem převzetí před Velikonocemi. Ačkoli čtyřdenní víkend tu byl v minulosti již několikrát, například v souvislosti s červencovými státními svátky, skutečně markantní zvýšení poptávky v souvislosti se státními svátky evidujeme poprvé. Svědčí to o tom, že nově přidaný státní den volna na Velký pátek udělá z Velikonoc svátky, které budou mít dopad i na změnu spotřebitelského chování.“
Podle telefonického průzkumu Kontaktního centra AAA AUTO, které obsluhuje 200 operátorů
– řada lidí bere letošní dlouhé Velikonoce, které se staly nejdelším vždy jistým volnem bez přerušení, jako první letošní příležitost k dovolené, přesahující dokonce i běžný prodloužený víkend. „Týká se to zejména zákazníků, kteří ještě nemají děti, nebo již nemají potomky školou povinné, a proto s nimi nebyli na jarních prázdninách. Vzhledem k tomu, že jsou letos Velikonoce navíc i hodně brzy, je to zároveň možná poslední letošní příležitost strávit čtyři dny v kuse na lyžích, aniž by to stálo jediný den dovolené. Při nízkých cenách benzínu a nafty je logickou volbou cesta za sněhem vlastním automobilem,“ vysvětlila Topolová.
Předzvěst jara je tradičně impulsem pro rozhýbání trhu s ojetými vozy
I loni společnost AAA AUTO v březnu prodala o 5,7 % automobilů více než v únoru. A od začátku letošního roku je podle pravidelně zpracovávané analýzy trhu ojetin AAA AUTO po celé republice v nabídce téměř o pětinu více vozů, než ve stejném období loňského roku. „Letos proto ve spojení s atraktivním čtyřdenním pracovním volnem v předjaří počítáme s daleko výraznějším nárůstem. Již nyní za prvních 21 dnů března ve srovnání se stejným časovým obdobím loňského roku evidujeme výrazný nárůst prodeje o 19 %,“ komentovala aktuální vývoj poptávky Karolína Topolová.
Společnost AAA AUTO potvrdila zvýšený zájem hlavně o vozy SUV a 4×4
Během prvních 21 březnových dní prodala o 34,2 % více SUV a dokonce o 43,3 % více 4×4 vozů než ve stejném časovém období loňského roku. Žebříček TOP 5 nejprodávanějších vozů SUV a 4×4 v síti AAA AUTO:
Nejprodávanější vozy SUV
- Škoda Yeti
- Kia Sportage
- Hyundai ix35
- Nissan Qashqai
- Hyundai Santa Fe
Nejprodávanější vozy 4×4
- Škoda Octavia
- Audi A6
- VW Passat
- Suzuki SX4
- Škoda Superb