Počty v ČR poprvé zaregistrovaných vozidel za leden až červenec 2004

Nových osobních automobilů bylo zaregistrováno 73 914, ojetých 66 189.

Osobní automobily (kat.M1)


V průběhu ledna až července 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 66 189 ks ojetých osobních automobilů (kategorie M1). Jedná se v podstatě o ojetá vozidla dovezená do ČR. Oproti stejnému období roku 2003 byl zaznamenán pokles prvních registrací ojetých osobních automobilů o 3,38 % (to je o 2 316 ks). Za 1. pololetí 2004 je pokles 4,68 %.


Registrace nových osobních automobilů bylo 73 914, oproti stejnému období roku 2003 poklesly o 17,36 % (to je o 15 531 ks vozidel).


Za předpokladu, že poměr mezi dovozem ojetých osobních automobilů a počtem jejich registrací zůstal v roce 2004 zhruba stejný jako v roce 2003 (to je počet registrovaných = cca 80 % z počtu dovezených) vychází, že do ČR bylo za leden až červenec 2004 dovezeno více než 82 000 ojetých osobních automobilů. To by znamenalo, že zhruba 16 000 dovezených ojetých osobních automobilů neprošlo procesem přihlášení do provozu v ČR.

Malá užitková vozidla (kat. N1) (do 3 500 kg celkové hmotnosti)


Za leden až červenec 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 3 607 ks ojetých malých užitkových vozidel kategorie N1. První registrace ojetých vozidel této kategorie se oproti stejnému období roku 2003 jen nepatrně snížily (o 1,21 %, což představuje pouze o 44 vozidel méně). Registrace nových malých užitkových vozidel – 14 983 vzrostly o 55,52 % (to představuje nárůst o 5 349 vozidel).

V ČR bylo za leden až červenec 2004 poprvé zaregistrováno:


140 103 osobních automobilů (kat. M1), podíl ojetých činil 47,24 % (za stejné období r. 2003 to bylo 43,37%). Oproti stejnému období roku 2003 došlo ke snížení počtu prvních registrací v kategorii osobních automobilů celkem (nové + ojeté) o 11,30 %.


18 590 malých užitkových vozidel (kat. N1), podíl ojetých 19,40 %. Vzhledem k výraznému růstu prodejů nových vozidel kat. N1 na českém trhu v roce 2004 je zde podíl ojetých oproti roku 2003 nižší. V této kategorii došlo oproti 1. pololetí 2003 k nárůstu prvních registrací celkem (nové + ojeté) o 39,93 %.


Vzhledem k „přesunu“ řady modelů osobních automobilů do kategorie N1 a tím obtížné porovnatelnosti se stejným obdobím roku 2003, bylo zpracováno též porovnání prvních registrací v souhrnu za osobní (kat. M1) a malé užitkové automobily (kat. N1). I v tomto souhrnu je však nutno konstatovat snížení prvních registrací oproti počtu vykázanému za stejné období roku 2003 a to o 7,32 % (celkem za nové a ojeté). To znamená, že v ČR bylo za leden až červenec 2004 (v souhrnu za kategorie M1 a N1) zaregistrováno o 12 542 vozidel méně (osobních o 17 847 méně, malých užitkových naopak o 5 305 ks více). Pokles prvních registrací se dotkl zejména nových vozidel.

Dále bylo v ČR za leden až červenec 2004 poprvé zaregistrováno:




5 660 nákladních automobilů (kat. N2 a N3), což je o 11,26 % více než za stejné období roku 2003. Podíl ojetých činil 29,43 % (za shodné období roku 2003 činil tento podíl 30,08 %).


627 autobusů (kat. M2 a M3), což je o 15,90 % více než za leden až červenec roku 2003. Podíl ojetých poklesl na 8,29 % (za stejné období roku 2003 činil 17,19 %).


11 662 motocyklů a mopedů (kat. L), což je o 10,31 % méně než za stejné období roku 2003. Podíl ojetých činil 39,57 % (ve stejném období roku 2003 to bylo 46,85 %).


Celkově (= osobní M1 + malé užitkové N1 + nákladní N2 a N3 + autobusy M2 a M3 + motocykly a mopedy) tedy bylo v ČR za leden až červenec roku 2004 poprvé zaregistrováno 176 642 motorových vozidel, z toho 100 513 ks (56,90 %) nových a 76 129 ks (43,10 %) ojetých. Registrace motorových vozidel byly oproti stejnému období roku 2003 nižší o 13 223 vozidel (to je o 6,96 %), z toho nových o 9 481 vozidel (pokles o 8,62 %) a ojetých o 3 742 vozidel (pokles jen o 4,69 %).


Údaje Sdružení automobilového průmyslu ČR.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První u nehody – dokážete pomoci ve stresu?

První u nehody – dokážete pomoci ve...

Dopravní nehoda je bohužel často místem se silnými emocemi, a to nejen u postižených účastníků, ale i na straně lidí, kteří se náhle na silnici ocitnou v roli laiků záchranářů. Vliv...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...