Podle údajů uvedených ve statistice německého sdružení automobilových výrobců VDA – International Auto Statistic 2004 patří Česká republika k zemím, u nichž je počet registrovaných osobních automobilů připadající na 1 km silnic či dálnic nad evropským průměrem.
Z 32 vybraných zemí světa je tak Česká republika s počtem 7 412 osobních automobilů na 1 km dálnic až na 23. místě. Průměr tohoto ukazatele v 16 zemích „západní“ Evropy je přitom 3 969 osobních automobilů na 1 km dálnic.
Zatíženost dálniční sítě v ČR je tedy, zejména s přihlédnutím zvýšenému tranzitu nákladních vozů po vstupu ČR do EU a zavedení mýtného v Rakousku a Německu, mnohem vyšší než v těchto zemích. Z dalších sousedních zemích je situace horší pouze v Polsku, kde je pouze cca 400 km dálnic.
Obdobná situace je v zatíženosti „klasické“ silniční sítě, kde z 32 vybraných zemí figuruje ČR s počtem 68 osobních automobilů na 1 km silnic na 28. místě. Průměr tohoto ukazatele v 16 zemích „západní“ Evropy je 51 osobních automobilů na 1 km silnic. Je možná zajímavé, že na posledním místě v tomto ukazateli je Německo, které má však mnohem rozvinutější dálniční síť (počet osobních automobilů připadající na 1 km dálnic je poloviční než v ČR).
Všechny údaje poskytlo Sdružení automobilového průmyslu ČR.