Počet ojetin s automatickým denním svícením se zdvojnásobil, minimálně jeden airbag je standard

Vozy s ABS a ESP letos potvrdily rostoucí trend těchto prvků ve výbavě.

Zatímco ojeté vozy se dvěma či méně airbagy se stávají v českých autobazarech standardem

– z bezpečnostních prvků je nejvíce na vzestupu automatické denní svícení. Počet prodaných automobilů s touto funkcí byl oproti loňskému roku více než dvojnásobný. Vyplynulo to z každoroční analýzy ojetých automobilů AAA AUTO.

Denní svícení, které výrazně napomáhá bezpečnosti silničního provozu

– je v České republice zavedeno od 1. července 2006. Povinnost mít rozsvícena světla po celý den bez ohledu na zimní nebo letní čas má řada evropských států. Stále častěji se v českých autobazarech objevují ojeté vozy s tímto bezpečnostním prvkem. Počet ojetin se zavedeným denním svícením v letošním roce zaznamenal nárůst dokonce o 108,6 %.

Růst zaznamenal rovněž systém aktivní bezpečnosti vozidla ABS (protiblokovací systém)

Ten umožňuje zachování stability, ovladatelnosti a řiditelnosti vozidla v mezních situacích. Meziročně počet vozů s ABS stoupl o 10,2 %. Ještě o něco výraznější byl nárůst systému ESP (Electronic Stability Program). Jedná se o funkci, která pomáhá stabilizovat automobil pomocí přibrzdění některého z kol a omezením výkonu motoru. Automobilů s tímto bezpečnostním prvkem se letos prodalo o 14 % více než v roce 2014. Mírný nárůst (5,3 %) zaznamenaly i vozy s mlhovkami.

Bezpečnostní výbava na trhu ojetých vozů v roce 2015 v porovnání s předchozími roky

Podle průzkumu se v autobazarech stále méně objevují vozy, které mají ve výbavě dva či méně airbagů. Důvodem je fakt, že automobily s tímto počtem airbagů jsou postupně nahrazovány auty, která disponují třemi a více airbagy. Zatím co u prvně zmíněných vozů poklesly letošní prodeje o 13,6 %, automobily s více airbagy meziročně poskočily o 16,2 %. „Při vývoji nových vozů dochází průběžně ke zvyšování stupňů jednotlivých bezpečnostních prvků, a to ať už z hlediska kvality, tak i kvantity. V návaznosti na to se pak bezpečnější vozy postupně dostávají i na trh ojetin,“ říká generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová a dodává: „Stále častěji se tak v naší nabídce objevují automobily se třemi a více airbagy.“

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Váš vůz z pohledu matematiky

Váš vůz z pohledu matematiky

Slavný profesor a YouTuber David Calle vysvětluje vzorec pro aerodynamiku, integrál rychlosti v zatáčkách a výpočet reakční doby Za jízdou automobilu stojí nejrůznější vzorce, úkony a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor a značka elektromobilů IONIQ dodávají světu odvahu ke změně

Hyundai Motor a značka elektromobilů...

Nové video „I’m in Charge“ v rámci kampaně nové značky IONIQ předkládá výpovědi módní návrhářky Marie Cornejo a dobrodruha Davida de Rothschilda Kampaň „I’m in Charge“ oslavuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Viditelnost na silnici je věcí všech účastníků provozu

Viditelnost na silnici je věcí všech...

Jízda či chůze v mlze, při silném dešti nebo v nočních hodinách jsou pro všechny účastníky silničního provozu situace se zvýšeným rizikem. Například u téměř čtvrtiny dopravních...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Design, technologie, nulové emise: Nová Kona Electric přichází s řadou vylepšení

Design, technologie, nulové emise: Nová...

Nový Hyundai Kona Electric přichází s čistším designem, zdůrazňujícím čistotu elektrické mobility Rozšířená bezpečnostní výbava, konektivita a praktičnost ve spojení s komfortem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Logo znázorňující podstatu jména

Logo znázorňující podstatu jména

Peugeot S.A. („Skupina PSA“) a Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) dnes představily logo skupiny Stellantis, nového subjektu, který vzejde z jejich fúze 50:50. Logo...