Po stopách Hannibala se značkou Bridgestone v novém elektromobilu BMW i3 a hybridním sportovním automobilu BMW i8

Z Mnichova do Říma přes Alpy ve vozech BMW i3 a BMW i8 na pneumatikách Bridgestone.

1bmwbridg900

„Tato jízda byla nezapomenutelným zážitkem“

– takový byl závěr účastníků akce Hannibal Tour 2014. Tři šťastní výherci soutěže, zorganizované značkou Bridgestone a předním německým motoristickým časopisem Auto Bild, byli koncem října pozváni, aby se zúčastnili jízdy z Mnichova do Říma v novém elektromobilu BMW i3 a hybridním sportovním automobilu BMW i8. Vozy byly vybaveny speciálně vyvinutými pneumatikami a důkladně podrobeny zkouškám v nejrůznějších provozních podmínkách. Bridgestone je exkluzivním dodavatelem pneumatik pro kompaktní elektromobil BMW i3 a sportovní BMW i8 s revolučním hybridním pohonem, který kombinuje spalovací motor s elektromotorem.

Čtyřdenní dobrodružství začalo v mnichovském centru BMW Welt.

Pro německé alpské dobrodruhy Claudii Wohlovou ze Stemwede, Olivera Widmanna z Freudenstadtu a Christiana Lorenze z Laudenbachu to byla premiéra, protože nikdo z nich do té doby elektricky poháněný vůz neřídil.

Cílem pro první den bylo dojet

– do lázní Zell am See, vzdálených přibližně 170 kilometrů od Mnichova. „Na začátku má člověk sklon dívat se často na displej, aby zkontroloval dojezd vozidla. Ale po chvilce si na to zvyknete a přestanete to vnímat jako problém,“ řekl náš testovací řidič Christian Lorenz na konci prvního dne.

V druhé etapě

– se řidiči vydali na 325 km dlouhou cestu z Zell am See do města Mira nedaleko Benátek. Zatáčky a serpentiny grossglocknerské vysokohorské silnice byly skvělou příležitostí pro vyzkoušení ovladatelnosti elektricky poháněných vozů v zimních podmínkách. Aby byla zaručena dostatečná přilnavost na zasněžených a mokrých silnicích, byly vozy BMW i3 vybaveny zimními pneumatikami Blizzak LM-500 a vozy BMW i8 zimními pneumatikami Blizzak LM-32.

Třetí den výpravy Hannibal Tour 2014 byl ze všech nejdelší

– neboť na řidiče čekalo 600 kilometrů. Nejprve s plně nabitými akumulátory dojeli z Miry do Florencie vzdálené 260 km, kde si udělali účastníci přestávku k odpočinku před závěrečnými 340 km do malebného města Rocca di Papa jihovýchodně od Říma.

Poslední den byl velkou výzvou

– protože naši neohrožení řidiči se museli proplétat chaotickou dopravou v Římě. Ale právě v takovém prostředí se elektromobil dostává do svého živlu, takže všechny vozy úspěšně dojely ke Koloseu, do konečného cíle Hannibal Tour.

Testovací dráhu evropského zkušebního polygonu Bridgestone v Aprilii

– navštívili účastníci této vzrušující cesty na závěr. Naši řidiči měli na rozličných testovacích dráhách příležitost vyzkoušet si na vlastní kůži rozdíly mezi letními a zimními pneumatikami. Bridgestone vyvinul pro BMW i3 speciální pneumatiku s technologií Ologic. Tato pneumatika kombinuje výhody velkého průměru a úzké šířky. Výsledkem tohoto vývoje je letní pneumatika Ecopia EP500, která významně snižuje aerodynamický a valivý odpor a zároveň poskytuje vynikající přilnavost na mokru. Pro sportovní vůz BMW i8 s hybridním pohonem vyvinul Bridgestone letní pneumatiku Potenza S001, která nabízí nejvyšší úroveň hospodárnosti a jízdní dynamiky. Bridgestone, největší výrobce pneumatik a gumárenských produktů na světě, zajišťuje 100 % dodávek pneumatik pro originální výbavu obou vozů.

Všichni tři testovací řidiči mají za sebou také zážitek svého života, když absolvovali jízdu po čtyřkilometrové vysokorychlostní oválné dráze v sedadle spolujezdce vozu BMW i8, který řídil Stefano Modena, bývalý jezdec F1 a současný testovací jezdec společnosti Bridgestone. „Projíždění zatáček smykem v rychlosti 180 km/h bylo skutečně působivé. V takové rychlosti je ‚jízda bokem‘ hotové bláznovství. Měl jsem z toho husí kůži,“ řekl Oliver Widmann o svém zážitku.

Bridgestone Europe

Bridgestone Europe NV/SA s evropskou centrálou v belgickém Bruselu je klíčovou divizí Bridgestone Corporation, největšího výrobce pneumatik a gumárenských produktů na světě se sídlem v Tokiu. V Evropě Bridgestone provozuje vývojové a výzkumné centrum, 8 továren a má zastoupení ve více než 30 zemích s celkem 12 500 zaměstnanci. Pneumatiky vyvíjené a vyráběné v Evropě jsou rovněž exportovány mimo evropské teritorium.

V České republice působí Bridgestone od roku 1994 a dodává sem kompletní řadu osobních, nákladních, motocyklových a zemědělských a stavebních pneumatik značek Bridgestone, Firestone, Dayton a First Stop. Sídlo společnosti je v Praze.

Zdroj: AC&C Public Relations, s.r.o. Praha 6

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...