Po odeznění vlny letních veder nastal čas také na kontrolu automobilu

Několik týdnů trvající extrémní teploty zanechaly stopy nejen na přírodě a na lidech, ale i na kondici jejich automobilů.

V úmorných vedrech a při celodenním intenzivním slunečním záření

– trpí nejen lak, ale prakticky všechny součástí vozu – od střechy až po pneumatiky. Odborníci proto při změně charakteru počasí doporučují kontrolu stavu vozidla a odstranění nejhorších následků letošního velmi teplého léta.

„V první řadě je nezbytné provést kontrolu

– tlaku v pneumatikách, doplnit provozní kapaliny a důkladně vyčistit a poté ošetřit všechny horkem namáhané povrchy. To se týká nejen laku, ale také všech plastových ploch, které byly vystaveny slunečnímu záření a vysokým teplotám během červenec a srpna,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel AAA AUTO. Zvláště důležitá je po skončení horkého léta kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách, který při dramatickém zvýšení venkovní teploty odpovídajícím způsobem roste, což může vést k následnému podhuštění při návratu k běžným teplotám. Podhuštěné, stejně jako přehuštěné pneumatiky mohou mít následně negativní vliv na ovladatelnost vozidla a hospodárnost jízdy. „Po extrémních teplotních výkyvech uplynulých týdnů by řidiči nyní měli před cestou zkontrolovat tlak při normální venkovní teplotě. Zároveň by neměli zapomenout ani na kontrolu tlaku u rezervy, jelikož člověk nikdy neví, kdy ji může potřebovat,“ zdůrazňuje Petr Vaněček.

I když zkušený řidič chrání během léta

– lak vozu před poškozením a vyblednutím vhodným přípravkem s UV filtrem a interiér vozu vhodným zacloněním, ani tak se všem drobným škodám nevyhne. S příchodem chladnějšího počasí proto nastává čas na odstranění jak hrubých nečistot, tak i drobných prachových částic (včetně agresivního letního pylu) a mastných sazí z výfuků ostatních automobilů. „Teprve po důkladném ručním mytí nebo po mytí v tlakové myčce s odmašťovacím přípravkem je možné nanášet leštěnku, v opačném případě hrozí i trvalé poškození laku. Stejně tak je vhodné ošetřit kvalitními přípravky i interiér vozidla,“ doporučuje Petr Vaněček.

Kontrola stavu chladicí kapaliny, motorového oleje a kapaliny do ostřikovačů patří k rutinním úkonům, takže ji bez problémů zvládá většina řidičů

„Po parném létě jsou však tyto úkoly naléhavější než kdy jindy,“ upozorňuje Petr Vaněček. Významnější zásahy jako výměna oleje a chladicí nebo brzdové kapaliny, údržba letos těžce zkoušené klimatizace a výměna filtrů počkají až do termínu pravidelné údržby.

Zdroj: Temper Communication,a. s. Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...

Plně elektrické Volvo EX30 si...

Malé, ale skutečně schopné. Volvo slaví úspěch svým malým plně elektrickým SUV EX30, které bylo oceněno na udílení prestižních cen World Car Awards! Volvo EX30 při udílení cen v rámci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...