Wrangler je přímým následovníkem původního vozu Jeep( – typu Willys MB z roku 1941 – a dále posiluje své vůdčí postavení mezi skutečnými terénními vozy, které mu patří již 65 let. Novinka se drží osvědčeného přístupu s robustním nosným rámem a typickým designem karoserie i interiéru.
„Zcela nový Jeep Wrangler projede terénem jako žádný jiný automobil,“ říká George Murphy, Senior Vice President – Global Brand Marketing, Chrysler Group. „Ostatně přesně jako v roce 1941, kdy se poprvé objevil. Jeep Wrangler stanovuje svými schopnostmi v terénu nová měřítka.“
Mimo trhy severní Ameriky je Wrangler nabízen ve třech verzích – Wrangler Sport, Sahara a Rubicon. Nový Jeep Wrangler působí robustně, schopně a zároveň příjemně jednoduše. Již svým designem slibuje nejlepší terénní schopnosti ve své kategorii. Zároveň dodává pocit jízdy s otevřeným vozem. Má tuhé nápravy, vyjímatelné dveře s viditelně umístěnými panty, vpřed sklopné čelní okno a inovativní odnímatelné střešní panely. Wrangler tak přináší typické hodnoty vozů Jeep, kterými jsou svoboda, dobrodružství, schopnosti a jedinečnost, v nejryzejší podobě.
Tucet různých kombinací uspořádání dveří, střechy a čelního okna ve spojení s devíti barvami karoserie, 16-17- a 18 palcovými koly dodávají zákazníkům široké možnosti individualizace vozu.
Poprvé je civilní provedení vozu Jeep Wrangler nabízeno na trzích mimo severní Ameriku také v kombinaci se vznětovým motorem. Zcela nové provedení modelu Wrangler je vyráběno v americké továrně společnosti Chrysler Group v Ohiu ve městě Toledo. Automobil vstoupí na trh v první polovině roku 2007, a to jak s pravo-, tak levostranným řízením.
Více legendární terénní průchodnosti
Jeep Wrangler je postaven tak, aby byl schopen překonat nejnáročnější terénní překážky. Je ztělesněním více než šesti desetiletí získávaných zkušeností s vozy vybavenými pohonem všech kol.
Jeep Wrangler může být vybaven elektronicky odpojitelným stabilizátorem přední nápravy ASBS (Active Sway Bar System), který zvětšuje velikost dráhy propružení kol. Mimořádné terénní schopnosti modelu Wrangler jsou u provedení Wrangler Sport a Sahara dány také zdokonalenou nápravou Dana 30 vpředu a další generací nápravy Dana 44 vzadu (vzadu náprava Dana 35 pro zážehový motor 3,8 l a samočinnou převodovku). Model Wrangler Rubicon je vybaven nápravami Dana 44 vpředu i vzadu.
Jeep Wrangler Sport a Sahara jsou vybaveny druhou generací přiřaditelného pohonu všech kol Comman-Trac( NV241 s dvoustupňovou redukční převodovkou s převodovým poměrem 2,72:1. Na přání je k dispozici zadní diferenciál s omezenou svorností Trac-Lok(, který zvyšuje trakci zejména při snížené trakci například při jízdě v písku, štěrku, sněhu či ledu.
Jeep Wrangler Rubicon je vybaven pohonem všech kol Rock-Trac( NV241 s dvourychlostní redukční převodovkou s převodovým poměrem 4,0:1, stejně tak jako s elektronickými závěry předního i zadního diferenciálu pro nejnáročnější terén.
Kvalitní jízdní vlastnosti na silnici
I přes další zlepšení legendárních schopností vozu Jeep Wrangler v terénu, došlo také k významnému zkvalitnění jízdních vlastností na běžných silnicích. Nový Jeep Wrangler má o 100 % tužší nosný rám a o 50 % tužší karoserii, stejně tak jako pětiprvkové zavěšení náprav. Nové řízení a nově nastavená geometrie zajišťuje přesnější ovládání vozu a zlepšení celkové ovladatelnosti vozu. Použitím pokrokových tlumících materiálů byl snížen hluk pronikající do interiéru o 20 %.
„Zcela nový Jeep Wrangler dosahuje nových úrovní kvality jízdních vlastností a komfortu na běžných silnicích. Tohoto zlepšení bylo navíc dosaženo při současném zvýšení terénních schopností,“ vysvětluje Mike Donoughe, Vice President – týmu vyvíjejícím vozy s nosným rámem. „Zcela nový podvozek umožňuje vozu Jeep Wrangler projíždět zatáčky bez výraznějších náklonů karoserie. Zároveň je přesnější také řízení, stejně tak jako schopnost podvozku absorbovat nerovnosti vozovky.“
Tlumiče vozu Jeep Wrangler jsou naladěny tak, že vykazují dokonalé sladění jejich charakteristiky pro stlačení a roztažení. Díky tomu je podvozek velmi citlivý na povely řidiče. Všechny modely Wrangler jsou vybaveny vysokotlakými jednoplášťovými tlumiči s řízenou cirkulací kapaliny pomocí speciálního ventilu LST (Low Speed Tunable).
Nový Jeep Wrangler je vybaven novým řízením s oběhem kuliček a robustním sloupkem volantu. Pevným spojením řízení s tuhou přední nápravou je zajištěno citlivéo ovládání volantu. Pružiny s měkčí charakteristikou přinášejí jemnější a komfortnější jízdu.
Standardní výbavou nového vozu Jeep Wrangler je stabilizační systém ESP (Electronic Stability Programm), který řidiči pomáhá udržovat stabilitu vozu zejména v extrémních jízdních situacích na všech druzích povrchu. ESP může pracovat v jednom ze tří režimů: zapnuto, vypnuto a částečně zapnuto.
Více prostoru a komfortu v interiéru
Interiér nového vozu Jeep Wrangler je vybaven pokrokovými prvky výbavy a novými funkčními položkami. Zároveň bylo zvětšeno pohodlí a ergonomie. Prostornější a praktičtější interiér je vybaven novou přístrojovou deskou, středovým panelem a anatomickými předními sedadly s vysokými opěradly.
Zvětšen byl objem vnitřního prostoru jak pro posádku, tak pro zavazadla. Nový Jeep Wrangler přináší o 13 cm více prostoru v oblasti ramen a o 11,7 cm více v oblasti pánve.
Nová přední sedadla jsou navržena tak, aby účinně držela těla cestujících. Sedadlo řidiče je standardně výškově nastavitelné a upravená poloha za volantem přináší více komfortu. Modely Jeep Wrangler Sahara a Rubicon jsou vybaveny čalouněním sedadel YES Essentials, které se snadno čistí, nepřitahuje nečistoty a je antibakteriální. Dokáže tedy vzdorovat jak například kamínkům, tak zápachu. Textilie je také stálobarevná.
Zadní sedadla pohodlně převezou dvojici dospělých cestujících. Nabízejí o 9,9 cm více prostoru v oblasti ramen, o 4,1 cm více prostoru v oblasti pánve a o 2,5 cm více prostoru pro nohy ve srovnání s předchozí generací modelu Jeep Wrangler. Sklopná zadní sedadla umožňují zvětšit prostor pro převážení zavazadel. Pět centimetrů navíc za zadními sedadly umožňuje převézt více nákladu. Pod podlahou zavazadlového prostoru je nyní k dispozici také místo pro uložení menších předmětů, které nejsou zřetelné na první pohled.
Více možností pro otevřenou střechu
Zcela nová modulární pevná střecha Jeep Freedom Top( je složena ze třech částí. Střecha je tvořena samostatně odnímatelnými díly vpravo a vlevo nad předními sedadly a zadní částí. Vyjmutí každého z předních dílů střechy je velmi snadné a zvládne jej jedna osoba.
Na přání se dodává také plátěná střecha Sunrider(, která kromě možnosti kompletního sejmutí nabízí také možnost samotného otevření střední části jako v případě tradičního střešního okna. Po odklopení střechy směrem vzad vznikne nad posádkou v první řadě otevřený prostor o rozměrech 132×76 cm, což je více než u typických střešních oken.
Více síly, menší spotřeba paliva
Poprvé v historii je pro civilní provedení modelu Wrangler určen také vznětový motor. Jedná se o čtyřválcovou pohonnou jednotku VM Motori s objemem 2,8 l (2766 cm3), přímým vstřikováním common-rail, dvojicí vačkových hřídelí poháněnou řemenem a čtyřmi ventily na válec.
Litinový blok motorů je otevřený a v jeho spodní části je pro zajištění dostatečné tuhosti vybaven pevným rámem. Vložky válců jsou zalisované. Hliníková hlava motoru má ze strany dvojici sacích kanálů. Jeden je pro plnění vířivou směsí, druhý pro přímé plnění. Elektronika přímého vstřikování common-rail Bosch EDC 16 ovládá též obtokový ventil EGR a turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek.
Vznětový motor 2,8 l je kombinován buď s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou nebo s pětistupňovou automatickou. Nejvyšší výkon má hodnotu 130 kW (177 k) a točivý moment vrcholí v rozmezí 1800 až 2400 min-1 hodnotou 410 Nm.
Nový zážehový šestiválec 3,8 l je nabízen pro všechny verze vozu Jeep Wrangler. Motor s nejvyšším výkonem 153 kW (208 k) a točivým momentem 325 Nm je standardně kombinován s šestistupňovou manuální převodovkou nebo na přání se samočinnou převodovkou. Nový motor o objemu 3,8 litru dosahuje vyššího výkonu i točivého momentu než jeho předchůdce. Zároveň přináší více točivého momentu nad otáčkami 3400 min-1. Oproti předchůdci byla snížena také spotřeba paliva.
Nový, nezaměnitelný design Jeep
Zcela nový Jeep Wrangler pokračuje v postavení skutečné ikony automobilů Jeep, a to díky robustnímu designu, který je ryze funkční je jasně rozpoznatelný jako Jeep.
I přesto, že automobil ctí charakter původního modelu, je na první pohled zřejmé, že se jedná o moderní automobil. I nové provedení vozu Jeep Wrangler má svoji zvláštní přitažlivost, která je dána typickými prvky designu v podobě například kulatých světlometů, masky chladiče se sedmi štěrbinami, hranatými blatníky, výraznými vně karoserie umístěnými panty dveří, vpřed sklopného čelního skla, ochranného oblouku, odnímatelných dveří nebo pevné i plátěné střechy.
Jeep® Wrangler je dlouhý bez rezervního kola 4018 mm, široký bez zrcátek 1873 mm a vysoký 1800 mm (Hard Top). Rozvor je 2424 mm.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií