I když americké pneumatiky BFGoodrich Tires dobře znají řidiči osobních i užitkových vozů, nejpopulárnější renomé mají tyto pláště mezi majiteli off-road a SUV modelů s pohonem všech kol. Terénní renomé značky BFGoodrich Tires potvrdil i poslední ročník pouštního maratónu Telefónica-Dakar 2003, kde v nejprestižnější kategorii automobilů obsadily posádky, startující na těchto pneumatikách, prvních deset míst celkové klasifikace!
Značka BFGoodrich Tires se do listiny vítězů „Dakaru“ zapsala už čtyřikrát – dvakrát v kategorii vozů s pohonem pouze jedné nápravy a letos si posádka Hiroshi Masuoka/Andreas Schulz na Mitsubishi zopakovala svůj loňský trumf i v kategorii vozů 4×4. O dominantním postavení plášťů BFGoodrich Tires svědčí dalších devět míst v absolutním hodnocení posádek letošní rally Telefónica-Dakar 2003.
Ačkoli se mezi motoristickými fanoušky nejdelšímu pouštnímu maratónu neřekne jinak než „Paříž-Dakar“ nebo prostě jen „Dakar“, letošní ročník startoval v Marseille a skončil v egyptském Sharm El Sheikh. Trasa se pozměnila, její obtížnost však byla minimálně stejná, jako v minulých ročnících – i letos se tedy automobily, kamiony i motocykly musely probíjet zrádnými pouštními dunami a jejich pneumatiky procházely pravým peklem v kamenitých etapách.
Na startu letošního maratónu, který je považován za nejobtížnější podnik svého druhu vůbec, se objevila celá řada opravdových mistrů volantu. Na „Dakar“ se například vrátil Ari Vatanen, čtyřnásobný vítěz z let 1987, 1989, 1990 a 1991, který za volantem Nissanu Pick-up dokazoval, že neztratil nic ze své vyhlášené dravosti. Skvěle se předvedl i bývalý mistr světa v automobilových soutěžích Miki Biasion na Mitsubishi Pajero. Fenomenální Stéphane Peterhansel, šestinásobný vítěz kategorie motocyklů, letos přesedlal na čtyři kola vozu Mitsubishi Pajero a jen technické problémy v předposlední etapě jej srazily na třetí místo celkové klasifikace. O tom, že „Dakar“ klade na vůz, pneumatiky i řidiče obrovské nároky, se přesvědčila i legenda sjezdového lyžování Luc Alphand, který jel s vozem BMW X5.
BFGoodrich Tires připravil pro letošní „Dakar“ dva druhy pneumatik, lišící se dezénem i složením směsi. Robustní plášť G1 byl určený především pro tvrdé kamenité etapy, kde dochází velmi často k defektům pneumatik. Plášť G3 jezdci nasazovaly do písečných pouštních etap, kde jim tato speciální pneumatika zaručovala o 15 až 20 km/h vyšší maximální rychlost než konvenční pláště.
Význam pneumatik BFGoodrich Tires při pouštním maratónů Telefónica-Dakar 2003 shrnul jeho letošní vítěz Hiroshi Masuoka: „Dakar se nevyhrává náhodou. Vítězství je výsledkem maximálně pečlivé přípravy a špičkového vybavení. A vynikající pneumatiky BFGoodrich Tires měly na našem letošním triumfu obrovskou zásluhu!“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií