Peugeot po včerejším prvním dnu na Švédské Rallye

Magický Marcus na novém Peugeotu 307WRC slibuje návrat do boje v dalších dvou dnech rallye.

Peugeot po včerejším prvním dnu na Švédské Rallye

Návrat do bojů mezi špičku slibuje trojnásobný vítěz Švédské rallye Marcus Gronholm poté, co ho z nich během včerejšího dne vyřadily problémy s posilovačem řízení.

Hned na úvodní rychlostní zkoušce zajel nejrychlejší čas a vedení si držel až do třetího měřeného úseku – s 53 kilometry nejdelšího z celé soutěže. První etapu dokončil Marcus na šestém místě s méně než minutovou ztrátou na vedoucího jezdce. Desáté místo patří prozatím Freddymu Loixovi, který se po celý den marně snažil najít lepší nastavení své 307 WRC.


Švédská rallye je jedinou opravdu zimní soutěží celého šampionátu a její tratě jsou obvykle pokryty sněhem. Nezvykle teplé počasí ale tentokrát připravilo posádkám nepříjemné překvapení v podobě bláta a šotoliny střídané ledem a rozježděným sněhem. Jejich vozy zdolávaly nástrahy tratě na úzkých pneumatikách opatřených hřeby, které na šotolinovém povrchu rychle ztrácely svůj účinek.


Stejně na tom byl i Marcus, který si po zajetí prvního nejrychlejšího času stěžoval už na druhém měřeném úseku na nedostatek přilnavosti. Nejrychlejší byl ale i v prvních úsecích nejdelší rychlostní zkoušky dne a celé soutěže. Dvacet kilometrů před jejím cílem však přestal fungovat posilovač řízení jeho vozu – a jak se později ukázalo, na vině byl povolený šroubek na nádržce pro kapalinu.


„Byla to opravdu dřina, ale věděl jsem, že nesmím polevit,“ popisuje své problémy Marcus. „Snažil jsem se omezit časovou ztrátu jak jen to šlo, ale stejně jsme zaostali téměř o minutu. Zkomplikovalo nám to život, ale určitě se nevzdáváme. Máme stále šanci na dobrý výsledek.“


Freddymu se příliš nelíbilo chování vozu během úvodní série rychlostních zkoušek a v prvním servisu se snažil najít lepší nastavení. Zdálo se, že se úprava podařila, ale pohled do výsledkové listiny byl pro Belgičana zklamáním. Jeho časy se během dne sice stále zlepšovaly, ale Freddy cítil, že by mohly být ještě lepší.


„Byl to pro mne hodně frustrující den. Ztrácel jsem hodně v pomalých zatáčkách, protože zadní část vozu se chovala podivně. Udělali jsme nějaké změny a cítil jsem, že jedu lépe. Když jsem ale viděl časy, bylo to pro mne zklamání. Musíme všechno dobře promyslet, zjistit, proč se to dělo a najít řešení.“

Pořadí po první etapě:

  • 1. MARTIN, Markko – Ford Focus WRC (1 hod. 11 minut 25.9 sekund)
  • 2. LOEB, Sebastien – Citroen Xsara WRC (1.11.49.2)
  • 3. SOLBERG, Petter – Subaru Impreza WRC (1.11.52.8)
  • 4. SAINZ, Carlos – Citroen Xsara WRC (1.12.10.0)
  • 5. TUOHINO, Jane – Ford Focus WRC (1.12.21.3)
  • 6. GRONHOLM, Marcus – Peugeot 307 WRC (1.12.24.6)
  • 7. HIRVONEN, Mikko – Subaru Impreza WRC (1.12.42.1)
  • 8. DUVAL, François – Ford Focus WRC (1.12.53.5)
  • 9. CARLSSON, Daniel – Peugeot 206 WRC (1.13.04.0)
  • 10. LOIX, Freddy – Peugeot 307 WRC (1.13.07.2)

Dnešní – sobotní etapa je ze všech tří nejdelší a během osmi rychlostních zkoušek posádky ujedou 152 měřených kilometrů. Uzavřené parkoviště v Karlstadu opustí v 05,30 a vrátí se do něj v 19,36.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...