Posádka Sarrazin/Lamy s vozem Peugeot 908 FAP Hdi si z Monzy odváží zlato. Za svůj výkon si ho plně zasloužili.
Druhé místo z Barcelony opět zopakovala dvojice Prémat/Rockenfeller s Audi R10 Tdi. I přes počáteční obtíže, kdy startovali z boxů, se nakonec prodrali polem soupeřů a druhé místo v LMP1 jim zatím zajistilo vedení i v průběžné klasifikaci této kategorie. Třetí, trochu překvapivě, skončili Primat a Tinseau s prototypem Pescarolo. Poslední bodovanou příčku obsadili ve třídě LMP1 Mücke a Jan Charouz s vozem Lola Aston Martin.
V průběžném pořadí patří naší stáji Charouz Racing Systém páté místo se sedmi body. Až za nimi je dvojice Capello/McNish s továrním Audi R10 Tdi, což je dobrý výsledek a mezi jedci s benzínovými motory jim patří zatím první místo. V divizi LMP 1 zajeli velmi pěkně také Kerr a Hall na Creation CA-07 Aim a do hodnocení Le Mans Serie si připsali 5 bodů.
Slabším prototypům LMP2 opět vládla značka Porsche a vůz RS Spyder, který letos patří mezi nové vozy, i když v Americe slavily úspěchy již dříve. Závod v Monze patřil dvojici Dánů Elgaard/Nielsen z týmu Essex. Vítězové z Barcelony Van Merkstejn a Verstappen si dojeli tentokrát s dalším vozem Porsche pro druhou příčku. I přes to vedou klasifikaci LMP2.
Výrazné zlepšení dosáhl tým Horag Racing ze Švýcarska. Trojice Lammers/Lienhard/Theys si z Monzy odvezla za třetí místo v LMP2 šest bodů. Body však patřili i Japonci Nodovi, který jel ve dvojici s J. de Pourtalesem na Lole Mazda. Trocha smůly zbyla na Bruichladdich Radical a vůz byl v průběhu závodu odtažen nepojízdný do depa a znamenal návštěvu safety caru na trati. Opět nedojel prototyp Lucchini Judd s Italy Didaio a Francionim.
Ve velkých GT1 vozech nenastala žádná velká změna. Tomáš Enge s Garciou proháněli další 3 soupeře a vítězství si na voze Aston Martin DBR9 zasloužili. V celkové klasifikaci jsou druzí za dvojicí Goueslard/Moreau.
Na Monze zvítězila v kategorii GT2 trojice Nielsen/Simonsen/Westbrook na Porsche 997 GT3 RSR. Celkové klasifikaci však zatím dominuje posádka Ehret/Kaffer s Ferrari 430GT2. Stáj Farnbacher Racing zatím může tiše oslavovat. Body na Monze získal s Spyker C8 Laviolette ze Speedy Racing Teamu.
Výsledky Le Mans Series Monza:
LMP1 prototypy:
- 1) Lamy/Sarrazin – Peugeot 908 FAP Hdi
- 2) Premat/Rockenfeller – Audi R10 Tdi
- 3) Primat/Tinseau – Pescarolo Judd
- 4) Kerr/Hall – Creation CA-07 Aim
- 5) Gene/Minassian – Peugeot 908 FAP Hdi
LMP2 prototypy:
- 1) Elgaard/Nielsen – Porsche RS Spyder
- 2) Van Merkstejn/Verstappen – Porsche RS Spyder
- 3)Lammers/Lienhard/Theys – Porsche RS Spyder
LM GT1:
- 1) Enge/Garcia – Aston Martin DBR9
- 2) Goueslard/Moreau/Berreta – Corvette C6-R
- 3) Blanchemain/Dumez/Manopoulos – Corvette C6-R
LM GT2:
- 1) Nielsen/Simonsen/Westbrook – Porsche 997 GT3 RSR
- 2) Ehret/Kaffer – Ferrari F 430 GT2
- 3) Aucott/Daoudi – Ferrari F 430 GT2
Na startu v Monze se sešlo 45 vozů a další závod startuje již v květnu na autodromu v belgických lázních Spa.
Vláďa Rožánek, Le Mans Series 2008, Foto©DDPI