Peugeot 307 WRC na Turecká rallye (25. – 27. 6. 2004)

Marcus vybojoval pro Peugeot druhé místo

Dvojnásobný světový šampión Marcus Grönholm dokončil Tureckou Rally na druhém místě, když v průběhu soutěže velmi tvrdě bojoval o vítězství. Poslední včerejší den Turecké Rally tvořily čtyři rychlostní zkoušky. Dvě ranní se jely znovu odpoledne. Na jejich tratích ležely ostré kameny a jezdci si museli poradit i s vyjetými kolejemi. Museli jet tak, aby byli dost rychlí a zároveň tak, aby jim jízda zajistila úspěšné dojetí do cíle soutěže.


Během včerejšího dne se Marcus dostal do vedení, ale bizardní problém na RZ11 ho zpomalil a o první místo připravil. Kovová část betonového sloupku totiž propíchla podlahu jeho Peugeotu a poškodila i sedačku spolujezdce Timo Rautiainena. Marcus bezprostředně po nárazu zpomalil, aby zkontroloval, zda se Timovi nic nestalo, ale v dalším průběhu soutěže již nebyl schopen ztracený čas a vedení získat zpět.


Včerejší den Fin začínal se ztrátou pětadvaceti sekund na vedoucího muže soutěže. Hned v první ranní zkoušce zajel nejrychlejší čas, čímž se ztráta na prvního zmenšila, ale na vítězství to nakonec nestačilo. Jeho Peugeot 307 WRC byl během celé soutěže spolehlivý, ačkoli podmínky byly tvrdé a teploty se šplhaly ke 40°C. Malý problém zažil na předposledním měřeném úseku, když se objevily problémy s převodovkou. Marcus byl ale schopen na přejezdu závadu odstranit a zaslouženě udržel druhé místo absolutně.


Grönholm k tomu řekl: “Byla to tvrdá soutěž a dnes jsem se navíc necítil moc dobře. Pravděpodobně jsem snědl něco špatného. Naštěstí se alespoň Timo cítí po včerejším incidentu v pořádku. Všeobecně to pro nás nebyla špatná soutěž, ale problém s převodovkou na předposlední erzetě udělal z jejího konce trochu drama. Díky radám inženýrů jsme byli schopni závadu rychle opravit. Naše druhé místo jsme si museli zasloužit tvrdou prací!“


Druhý týmový Peugeot 307 WRC řízený Harrim Rovanperäm se, bohužel, po problémech s převodovkou zastavil na konci druhé etapy a do dnešního dne již nenastoupil. Harri v průběhu soutěže zajel excelentní časy, vyšplhal se až na čtvrtou příčku průběžného pořadí a byl na nejlepší cestě získat body jak pro sebe, tak pro tým Peugeot.


Šéf týmu Peugeot Corrado Provera soutěž komentuje: “Výsledek soutěže nesplnil naše očekávání. K udržení šance na vítězství v obou šampionátech jsme potřebovali získat více bodů, než se nám podařilo. Srazily nás technické problémy vozu Harriho, který měl rozjetou výbornou soutěž. Rovněž Marcusovi jeho problémy nedovolily získat vítězství. Ještě není nic ztraceno, ale je jasné, že náš cíl, získat oba tituly, se stává těžším.“

  • 1.    LOEB, Sebastien – Citröen Xsara WRC – 4.48.26.8
  • 2.    GRÖNHOLM, Marcus – Peugeot 307 WRC – 4.48.53.0
  • 3.    SOLBERG, Petter – Subaru Impreza WRC – 4.49.03.5
  • 4.    SAINZ, Carlos – Citröen Xsara WRC – 4.51.16.1
  • 5.    DUVAL, François – Ford Focus WRC – 4.52.53.6
  • 6.    HIRVONEN, Mikko – Subaru Impreza WRC – 4.54.27.9
  • 7.    TUOHINO, Janne – Ford Focus WRC – 5.00.11.7
  • 8.    WARMBOLD, Antony – Ford Focus WRC – 5.09.42.1
  • 9.    YAZICI, Serkan – Ford Focus WRC – 5.10.07.6
  • 10.    GALLI, Gigi – Mitsubishi Lancer WRC – 5.20.35.7

Celkové hodnocení jezdců od začátku roku 2004:     

  • 1. Sebastien Loeb 53
  • 2. Petter Solberg 44
  • 3. Markko Martin 34
  • 4. Marcus Gronholm 32
  • 5. Carlos Sainz 24
  • 6. François Duval 23
  • 7. Mikko Hirvonen 13
  • 8. Janne Tuohino 12
  • 9. Harri Rovanpera 10
  • 10. Daniel Carlsson 6
  • 11. Freddy Loix 4
  • 12. Gilles Panizzi 4  

    Celkové hodnocení značek od začátku roku 2004:

  • 1. CITROEN – 80 bodů
  • 2. FORD – 65
  • 3. SUBARU – 59
  • 4. PEUGEOT – 47
  • 5. MITSUBISHI – 11

Osmý díl šampionátu se koná v Argentině (16.-18. července). Marcus Grönholm tam minulý rok vyhrál a letos jistě bude chtít svůj triumf zopakovat.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...