V minulých dnech měli oba jezdci v UAE Touring Car Championship 2009 premiéru, která dopadla úspěšněji a ziskem dvou bronzů pro ostravského Petra Válka.
„Co se týče organizace závodního dne, tak vše běželo jako na drátkách. Organizace nevázla a vše mělo spád. Musím říci, že i když se nám kvalifikace povedla, tak start byl velmi náročný, protože zde jsou velmi bojovní jezdci, kteří si nedarují ani centimetr místa. Proto také hned v první zatáčce došlo k těžké kolizi a závod byl na 20 minut zastaven. Po restartu jsme se probojovali mezi prvních osm rychlých aut, takže jsme sváděli tuhé souboje s vozy typu Porsche, Corvette, či Seat Supercupa. Dokonce při jednom výjezdu ze zatáčky, kde jsme chtěli předjet jeden z vozů Porsche, došlo ke kontaktu našich vozů, ale dobře to dopadlo,“ líčí Petr Válek.
První závod skončil pro české BMW 130i z poloviny dobře, protože Válek dojel na třetím místě ve třídě a devátém absolutně, ale Marcel Kusín musel pro technickou závadu odstoupit z třetího místa. Kvůli tomu měli mechanici spoustu práce a v krátkém cca hodinovém časovém úseku museli nejen opravit Marcelovo auto, ale současně oba vozy připravit na další závodní jízdu. Ta se jela stejný den a opět se jednalo o sprint.
Konkurence byla podle obou jezdců velmi silná a oba zdůrazňovali, že nelze podceňovat ani vozy Honda Civic, které jezdily velmi dobře. „Ceníme si vůbec toho, že jsme byli schopni konkurovat s našimi závodními vozy tak silným strojům, jak již jsem zmiňoval. Co se týče druhé závodní jízdy, tak já jsem startoval z páté řady, díky umístění v první jízdě, ale Marcel bohužel až z poslední. Ovšem svou dravostí a jezdeckým umem byl po průjezdu prvním kolem již na pátém místě absolutně! Ale ne vždy vše dopadá tak, jak si člověk přeje, a závod se vyhrává až po odmávnutí. Marcelovi se osudovým stalo jedno Porsche, protože nelogicky při výjezdu z klopené zatáčky neakcelerovalo tak, jak Marcel předpokládal, a tím pádem následovala menší kolize. Marcel mírně narazil do zadní části soupeře a aby předešel velké kolizi, strhl svůj vůz do hodin,“ popisuje druhý závod Petr Válek.
Tím zachránil nejen svůj vůz, ale také Válkovo identické BMW. Nicméně se tak propadl o pět míst dozadu a musel se zpět probojovávat opět následnou dravou jízdou. Ale dařilo se mu. Nakonec se v závěru druhé jízdy propracoval až za třetího Válka, tedy na čtvrté místo v třídě. Celkově byli naši jezdci na devátém a desátém místě.
Soupeře tedy celkem překvapili. „Myslím, že opravdu hodně jsme místní závodníky překvapili, protože jsme byli středem pozornosti a trošičku jsme jim ukázali, že jsme velmi draví a to dokázal i vzájemný kontakt našich vozů na trati, při kterém jsem si poničil já pravou a Marcel levou stranu vozu. Ovšem i k těmto kontaktům bude dál docházet, protože trať je v Dubaji opravdu náročná a konkurence vyrovnaná a není zde moc příležitostí k předjíždění, takže musíme být draví hlavně v technických pasážích,“ dodává Petr Válek a jeho kolega Marcel Kusín pokračuje : „Ano, ohlasy jsou vesměs pozitivní a všichni nás považují za zpestření startovního pole. Atmosféra je velmi přátelská a musíme ještě jednou pochválit jak organizaci, tak i sportovní a technické komisaře.“
Termíny dalších vypsaných závodů v Dubaji jsou 28. února, 20.března a 10.dubna 2009. Oba naši jezdci budou opět v akci a „u toho“. Domácí okruhový šampionát pak odstartuje až v závěru dubna v Brně.
Předběžný kalendář MMČR v závodech automobilů na okruzích 2009
- 24-26/04 Jarní cena Masarykova okruhu (vytrvalostní + sprint)
- 15-17/05 Most (vytrvalostní + sprint)
- 05-07/06 Most (vytrvalostní + sprint)
- 07-09/08 Most (vytrvalostní + sprint)
- 18-20/09 Podzimní cena Masarykova okruhu (vytrvalostní + sprint)
- 16-18/10 6hrs Epilog (vytrvalostní)
Tisková informace týmů Válek Autosport a K&K Racing Team
V Brně 1.února 2009
Pavel Jelínek, Mediaservis