Petr Fulín předá zájemcům již v pátek 18. března zkušenosti v kurzu sportovní jízdy na velkém závodním okruhu mosteckého autodromu a handlingovém okruhu sousedního polygonu

Jedná se o jednodenní intenzivní kurz sportovní jízdy.

1petrfulsea750

Dvojnásobný mistr Evropy cestovních vozů (ETCC) Petr Fulín # 22 zasvětí zájemce

– do zásad, pravidel, tajů a fíglů okruhového závodění, jež si osvojil během kariéry profesionálního jezdce. Na velkém závodním okruhu mosteckého autodromu a handlingovém okruhu sousedního polygonu povede kurz sportovní jízdy. Na premiérový zve všechny, kteří touží zdokonalit svůj jízdní styl a naučit se držet ideální stopu, už v pátek 18. března. Petra Fulína ale spojuje s autodromem mnohem více aktivit, což odhalí i následující rozhovor s úspěšným jezdcem.

Co mohou účastníci kurzu očekávat?

Věřím, že účastníkům nabídnu nejen příjemně strávený čas na závodní dráze, ale i zábavnou teorii. Pro tuto příležitost jsem si připravil video prezentaci, na které jsem se snažil zachytit veškeré nástrahy mosteckého autodromu a chyby, jichž by se mohli mí svěřenci dopustit. S jistou mírou nadsázky tak můžu prozradit, že na každého účastníka čeká vlastně podrobný „manuál“, z něhož jsou patrné nejen ideální stopy, ale také alternativní průjezdy a správná ofenziva/defenziva.

Dotkneme se samozřejmě i techniky jízdy s důrazem na správnou práci s brzdovým i plynovým pedálem, jak měnit těžiště a co tím získávat. To vše budeme trénovat samozřejmě na závodní dráze i v praxi.

Angažujete se také významně při obnově seriálu závodů na okruzích Octavia Cup, který navazuje na legendární Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup z let 1998 až 2010. Projekt promotér představil právě na autodromu v Mostě. Jaká je Vaše úloha? Uvidíme Vás i za volantem upravené škodovky?

V první řadě chci zdůraznit, že obnovu Octavia Cupu velmi vítám. Náš okruhový motorsport potřebuje přesně takový seriál, v němž v minulosti začínalo hodně jezdců, kteří Českou republiku později úspěšně reprezentovali v zahraničí. A protože jsem v „oktávkách“ začínal, mám logicky k této sérii silný osobní vztah a z její obnovy mám opravdovou radost. Má práce spočívá v coachingu VIP jezdců a také pozdějšího vítěze projektu Junior star. S ohledem k mému současnému angažmá ale nebudu v novém Octavia Cupu figurovat jako jezdec.

Spolupracujete se společností AUTODROM MOST i na jiných projektech, případně chystáte společně něco nového?

Jistě. Začalo to vlastně kurzem a postupně se spolupráce rozrůstá. Nyní je na mosteckém autodromu dlouhodobě umístěn náš simulátor, jednáme i o využití naší starší závodní techniky pro veřejnost. Troufnu si říct, že jsem k ruce i jako rádce. Jsem přesvědčen, že právě pohled jezdce je pro zatraktivnění koncepční práce autodromu přínosem.

V loňské sezoně Vám titul v seriálu ETCC unikl o pouhé tři body, přesto bylo co slavit. Za konečné druhé místo jste obdržel cenu Mezinárodní automobilové federace. Jak bude vypadat Vaše letošní profesionální sezona? Kde všude Vás mohou fanoušci vidět v akci?

Nastupuji do další sezóny poháru cestovních vozů FIA ETCC. Tento šampionát čeká relativně slušná změna, protože se poprvé představí auta specifikace „TCR“ a nový bude i systém hodnocení. Pojede se o absolutní pořadí. Stávající třídy se sjednotí jen do jedné, respektive – budu-li počítat i juniorská auta 1,6 – do dvou.

Jaká bude finální podoba startovního pole, se ale ukáže až při zahajovacím podniku, který je už za dveřmi.

Pojede se 2. dubna na okruhu Paula Ricarda nedaleko francouzského Marseille. Sezóna se skládá z celkem šesti víkendů, během nichž šampionát zavítá dvakrát do Francie, na Slovensko, do Itálie, Německa a Portugalska.

Více informací: PR manažer a tiskový mluvčí společnosti AUTODROM MOST Jan Foukal, tel.: 725 505 384, e-mail: foukal@autodrom-most.cz

Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh

Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného lomu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice, které svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel všech druhů a tonáží.

AUTODROM MOST pořádá v současné době ve stejnojmenném areálu – tuzemské i mezinárodní závody motocyklů, cestovních vozů, trucků, vytrvalostní závody a nově také rally sprintový závod. Do budoucna chystá vedení firmy další novinky nejen v oblasti motoristického sportu. Cílem je otevřít areál autodromu a polygonu široké veřejnosti a vytvořit z něj navštěvované centrum, jež bude součástí sportovního, společenského a kulturního života regionu po celý rok.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ‚Movement that inspires‘: Kia představuje nové záměry značky a strategii do budoucna

‚Movement that inspires‘: Kia...

Digitální prezentace odhaluje novou strategii značky a její ambice do budoucna Změna názvu společnosti z ‚Kia Motors‘ na ‚Kia‘ Firma uvádí do života svoji dlouhodobou strategii ‚Plán...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Video: Martin Prokop s Viktorem Chytkou vezou z Dakaru 2021 deváté místo

Video: Martin Prokop s Viktorem Chytkou...

Posledních 225 měřeného úseku dvanácté etapy letošního Dakaru již pro posádku Benzina Orlen Teamu změnu v celkovém pořadí nepřineslo. Martin Prokop s Viktorem Chytkou si ze Saudské Arábie...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Riziko na zimních silnicích roste s rychlostí a nesprávným stylem jízdy

Riziko na zimních silnicích roste s...

Zimní měsíce již tradičně vybízejí k cestování za relaxací v přírodě a sportováním spojeným se sněhovou nadílkou. Bohužel cesta za tímto vyžitím může skončit vlivem následku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop, Chytka i Shrek přežili brutální jedenáctou etapu Dakaru a nadále jsou devátí

Prokop, Chytka i Shrek přežili...

Předposlední etapa letošního Dakaru měla být dlouhá a těžká. A skutečně byla. I přes několik krizových momentů se posádka Benzina Orlen Teamu udržela mezi nejlepšími deseti v klasifikaci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Navzdory všemu to byl rok, který nás nezastavil

Navzdory všemu to byl rok, který nás...

Rok 2020 se zapíše do historie jako období, v němž 15 000 zaměstnanců společnosti SEAT vydalo ze sebe to nejlepší Příkladem intenzivní týmové práce je uvedení nových modelů Leon e-HYBRID...