V těchto dnech zahájila společnost Hummer Centrum s.r.o. se sídlem v Praze 9, na Českobrodské ulici, prodej nového a veřejností dlouho očekávaného vozu Hummer H2.
Zatímco jeho předchůdce Hummer H1 byl určen zpočátku výhradně vojenským účelům a proto jej nebylo možné pro civilní účely prakticky ani pořádně využít, decentní H2, připomínající svého bratra alespoň poměrně malými okny, je pravý opak. Jelikož podstatou výroby vozu Hummer H1 byly výhradně účely armády, podnět pro výrobu Hummeru H2 udal trh, což je jejich prvotní a hlavní rozdíl.
To však neznamená, že by v terénu za svým bratrem zaostával. V žádném případě – H2 je opravdový offroad s extrémně krátkými převisy karosérie, hodně vpředu usazenými koly a bezkonkurenční světlou výškou. Na 17“ kolech se nezastaví prakticky před žádnou překážkou. Právě pro jízdu v terénu slouží přepínače jízdních režimů pohonu obou náprav umístění na středovém tunelu pod sebou.
V běžném provozu využívá Hummer H2 pohon všech kol, tudíž 4HI Open, přičemž kontrola trakce nabízí svoji službu po celou dobu automaticky. Se stoupající náročností terénu a rychlosti do 70 km/h můžete přepnout do polohy 4HI Locked, čímž dojde k uzavření mezinápravového diferenciálu.
Při jízdě v blátě, na sněhu nebo v písku se používá 4HI Locked společně s kontrolou trakce TC2, která na měkkém podkladě připustí jistou dávku prokluzu.
V těžkém terénu přijde ke slovu redukce 4Lo s aktivovanou uzávěrou a zařazeným redukčním převodem, případně ještě ve spojení s TC2.
Pokud potřebujeme na zadní kola přenést ještě větší sílu, potom je k dispozici funkce Eaton E-locker, kdy se obě zadní kola pohybují stejnou rychlostí. Při překročení rychlosti 30 km/h se uzávěra automaticky vypne.
Přední kola jsou nezávisle zavěšena, vzadu je tuhá náprava s vinutými pružinami, za příplatek se vzduchovým pérováním, jenž umožňuje zvýšit světlou výšku takřka o 5 – 7 cm. Součástí je rovněž kompresor, s nímž lehce podhuštěné pneumatiky při jízdě v terénu dostanete na standardní úroveň. Podvozek je řádně opancéřován, nádrž, diferenciály, motor i převodovka jsou zapouzdřeny.
Hummer H2 pohání kapalinou chlazený zážehový osmiválec 6.0 o výkonu 232 kW při 5200/min. a točivém momentu 490 N.m. při 4000/min. S těmito hodnotami dokáže takřka třítunový vůz zrychlit z 0 na 100 km/h za 10,4 s a dosáhnout rychlosti 160 km/h. Spotřeba paliva město/dálnice 23,5/18,1 l/100 km.
Konstrukčně je podvozek vozu Hummer H2 hodně podobný modelům GMC Yukon. Zesílený rám a karoserie z vysokopevnostní oceli jsou samozřejmostí. Díky bezpečnostním předpisům pro situaci nehody vozu s chodcem nepřekvapí plastové přední blatníky včetně kapoty a konců předního nárazníku.
Komfortně vybavený interiér se v ničem nezadá s luxusními sedany. Mohutný středový panel končí s předními sedadly, takže zadní lavice pojme tři cestující. Palubní desce vévodí bílé kulaté přístroje. Samočinná čtyřstupňová převodovka se obsluhuje mohutnou volicí pákou, připomínající letecký knipl.
Základní cena vozu činí 2 362 000 Kč s DPH, přičemž Hummer Centrum s.r.o. nabízí k vozu ještě na čtyři desítky originálních doplňků.
Převodové ústrojí
Stálý pohon všech kol s planetovým převodem a stálým rozdělením síly mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60. Čtyřstupňová samočinná převodovka. Elektronická rozdělovací převodovka (2,64). Závěr mezinápravového diferenciálu. Elektrický závěr Eaton E-locker zadního diferenciálu s redukcí (2,64:1).
Podvozek
Žebřinový rám. Vpředu nezávisle zavěšená kola na dvojitých příčných ramenech, torzní tyče, stabilizátor, kotoučové brzdy. Vzadu tuhá náprava vedená čtyřmi vlečenými rameny a ustavená Panhardskou tyčí, vinuté pružiny nebo vzduchové měchy. Kotoučové brzdy na všech kolech s vnitřním chlazením. ABS, EBV. Kola 8,5 x 17, pneu LT 315/70 R17.
Rozměry a hmotnosti
Rozvor 3118 mm. Rozchod kol 1763 mm. Celkové vnější rozměry 4820 x 2063 x 1977 mm. Světlá výška 255 mm (vinuté pružiny) / 267 mm (vzduchové měchy) . Pohotovostní/celková hmotnost 2909/3909 kg. Objem zavazadlového prostoru 1132 až 2452 l. Nájezdový úhel vpředu 40,8 stupňů, vzadu 41,8 stupňů. Přechodový úhel 27,5 stupňů. Stoupavost 54 stupňů. Brodivost 508 mm. Objem nádrže paliva 121 litrů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií