Sedmidílný seriál mezinárodního mistrovství ČR v rallycrossu se letos odehrál na tratích v Sosnové, Sedlčanech, Římově a také v rakouském Melku, protože se už pátým rokem jezdí společně s Rakouskem. V posledních dvou letech trpí nedostatkem startujících a nebýt našich sousedů, tak by se v první divizi ani nenaplnilo startovní pole, jako v případě D2 a D1400, v nichž se udělovaly pouze poloviční body.
Suverén první divize z let 1996 až 98 Alois Höller loni sice zanechal aktivní činnosti, ale jednou přeci jen udělal výjimku. V létě vytáhl svoji Lancii Deltu ze stodoly a přijel do Sedlčan, aby dokázal, kdo je v kotlině pánem. Závod s přehledem vyhrál před Václavem Pechem s Fordem Escort RS 2000. Více se pak už na závodech neobjevil, čímž se otevřela cesta k titulu plzeňskému jezdci, který v posledním rallycrossu sezóny, mimochodem nejvydařenějšího ze všech, dokázal porazit i úřadujícího šampiona Pavla Koutného s Fordem Focus WRC. To už měl však titul v kapse, neboť si jej pojistil už v předposledním závodě v Melku. Tady ve finále deklasoval celou maďarskou špičku, která zde startovala v rámci zónového mistrovství. Vzhledem k blokádě hranic dorazil do Rakouska v první divizi ještě Josef Iro. Naopak Rakušáci nepřijeli do Římova, neboť o závodě na obnovené trati vůbec nevěděli.
Václav Pech si tedy na své konto připsal tři první, dvě druhá a jedno třetí místo, což mu zajistilo nejen vytoužený titul mistra ČR, ale také Rakouska. Jednou projeli vítězně cílem Josef Iro s Lancií Delta, Jiří Soukup s Fordem Escort a Pavel Koutný s Fordem Focus WRC, obhájce titulu. Poruchovost nového vozu však Koutnému dovolila dokončit pouze tři podniky, když dvakrát ani nestartoval. A tak na něho zbyla „bramborová“ medaile za druhým Irem a třetím Peterem Ramlerem (VW Golf), který kromě Římova bodoval pravidelně ve všech závodech.
To co jsme řekli o Koutném, platí také o Jiřím Jirovcovi a jeho Škodě Octavii WRC. Jen s tím rozdílem, že se jednou dostal společně se Soukupem a Ramlerem do hromadné havárie, po níž měl spoustu práce uvést vůz opět do původního stavu. Teprve až v posledním rallycrossu dokázal plně využít potenciál svého výkonného vozu a po souboji s Koutným si dojet pro zelený věnec. Jeho vůz by měl rozhodně navíc než na celkovou pátou příčku. Dokládá to mj. tréninkový čas ze Sedlčanské kotliny, kde zajel jedno kolo o setinu sekundy pomaleji než Koutný.
V první divizi bodovalo celkem 28 jezdců, ale když vezmeme v úvahu, že Maďaři prakticky startovali jen v Rakousku a také někteří další jezdci se objevili jednou, pak dostaneme výčet zhruba patnácti účastníků, a to je bohužel žalostně málo.
Výsledky D1:
1. Pech Václav | Ford Escort RS 2000 | 94 |
2. Iro Josef | Lancia Delta | 65 |
3. Ramler Peter (A) | VW Golf | 61 |
4. Koutný Pavel | Ford Focus WRC | 49 |
5. Jirovec Jiří | Škoda Octavia WRC | 45 |
6. Zeman Marek | Škoda Felica | 44,5 |
V druhé divizi dvoulitrových sériových automobilů s jednou poháněnou nápravou se až v posledním závodě podařilo obhájci titulu Jaroslavu Kalnému s Peugeotem 306 předstihnout Pavla Novotného s Citroënem Xsara. Nutno říci, že po zásluze, neboť Kalný vyhrál čtyři závody, zatímco Novotný dva. Bronzový Jiří Formánek vyhrál s Peugeotem 306 závod v Sedlčanech, v němž oba hlavní aktéři odstoupili ve finále po technických problémech. Dvě druhá místa a jedno třetí si připsal Roman Častoral, který do letošní sezóny vstoupil se Seatem Ibiza a během roku vlastně vylepšoval automobil „za pochodu“. Ve výčtu nejlepších chybí Vlastimil Boháček, jenž se letos zaměřil na „Evropu“ a doma nestartoval. Včetně dvou rakouských jezdců startovalo v D2 pravidelně devět jezdců.
Výsledky D2:
1. Kalný Jaroslav | Peugeot 306 | 48,5 |
2. Novotný Pavel | Citroën Xsara | 44,5 |
3. Formánek Jiří | Peugeot 306 | 36 |
4. Častoral Roman | Seat Ibiza | 35,5 |
5. Eigenbauer Hans (A) | Opel Astra | 33,5 |
6. Pergl Josef | Citroën ZX | 29,5 |
Stejný počet, ale žádný Rakušák, se scházel v divizi 1400 Cup, když také tady reprezentant Pavel Nováček preferoval se Suzuki Swift evropský šampionát. Pětkrát se postavil na start českobudějovický Miroslav Sýkora s Peugeotem 106 a pětkrát také vystoupil na nejvyšší stupínek. Zbývající dva závody, v nichž Sýkora nejel, vyhrál Jaroslav Marchal s VW Polo, jehož nejhorším letošním umístěním byla druhá příčka. Ztrátu domácího titulu si však Marchal vynahradil bronzem z evropského šampionátu, což jej „pasovalo“ na nejúspěšnějšího českého reprezentanta.
Výsledky Divize 1400:
1. Sýkora Miroslav | Peugeot 106 | 50 |
2. Marchal Jaroslav | VW Polo | 45,5 |
3. Veverka Václav | Peugeot 106 | 38,5 |
4. Moravec Karel | Citroën AX | 33,5 |
5. Tůma Václav | Suzuki Swift | 31 |
6. Klásek Miroslav | Citroën AX | 23,5 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas