Pech je s druhým místem z barumky nakonec spokojen

Plzeňskému jezdci se podařilo vybojovat druhé místo v absolutním pořadí na legendární soutěži Barum Rallye Zlín, která se také letos jela jako jeden podnik ze seriálu prestižních soutěží Mistrovství Evropy.

Václav Pech jun. se spolujezdcem Petrem Uhlem se hned od začátku soutěže usadil na předních příčkách průběžného pořadí.

Pech je s druhým místem z barumky nakonec spokojen
Pech je s druhým místem z barumky nakonec spokojen

Výsledky prvních dvou sobotních rychlostek ukázaly, že letos bude sveden boj o vítězství mezi testovacím jezdcem továrního teamu Ford Romanem Krestou a právě Václavem Pechem jun., kteří oba startovali na identických vozech Mitsubishi připravených v dílnách Charouz Racing systému. Po prvním průjezdu známé rychlostní zkoušky Pindula ztrácel Václav Pech jun. na vedoucího Romana Krestu sedmnáct sekund.

„Na prvních dvou testech jsme obuli měkčí pneumatiky než Roman Kresta. Věřili jsme, že to co ztratíme na suché RZtě kolem Slušovic, to se nám vrátí na blátem zanesených cestách na Pindule. Roman však prokázal výbornou znalost domácího prostředí, když věděl že tvrdší pneumatiky jsou lepší volba. Na následujícím testu na Trojáku, jsme se pokusili ztrátu snížit a průběžné mezičasy slibovaly dobrý výsledný čas. Ovšem tentokrát se k nám štěstí otočilo zády a v závěrečných kilometrech jsme měli defekt pravé přední pneumatiky. Výsledkem byla téměř minutová ztráta a z přímého souboje s Krestou jsme museli ustoupit. Od tohoto okamžiku jsme se soustředili na uhájení druhého místa,“ popisuje vstup do soutěže Václav Pech jun. „Ten nepříjemný defekt měl ještě dramatickou dohru. Když jsme po RZ4 měnili proražené kolo, respektive torzo ráfku, které z něj zbylo, zjistili jsme, že odletující kusy pneumatiky mimo jiné poškodily i olejový chladič a my jsme tak byli nuceni k improvizované opravě. Museli jsme odpojit hadice vedoucí k děravému chladiči a propojit je zpět na motor tak, abychom chladič vyřadili z olejového oběhu. K povolení velkých průtokových šroubů jsme měli jen sikovky což nebylo zrovna ideální. Jsem rád, že se nám to s pomocí toho mála nářadí, které v závodním autě vozíme, podařilo úspěšně opravit a mohli jsme pokračovat v soutěži. Ovšem já i Petr jsme byli zamazaní od oleje od hlavy až k patě,“ dodává Václav Pech jun.

Během nedělní etapy se pak již Václav Pech plně soustředil na udržení náskoku na druhém místě před dobře jedoucím Francouzem Bouffierem na speciálu Peugeot Super 1600. „Na této části soutěže se nám dařilo plnit námi určený taktický úkol. Menší dramatická zápletka nastala tři zkoušky před cílem rallye, kdy jsme během Halenkovické rychlostní zkoušky zjistili, že za námi zůstávají značná oblaka dýmu. Postupně kouře přibývalo a vypadalo to na oheň v motorovém prostoru. Podařilo se nám zkoušku dokončit a hned jsme se vrhli ke kapotě. Opět šlo o únik oleje, který se naštěstí nevzňal. Unikal z turbodmychadla, které jsme před tímto testem v servisu měnili. Opět nás čekala oprava a jestliže jsme byli s Petrem v sobotu umazaní od oleje, tak nyní jsme byli naolejovaní kompletně. Naše špinavé kombinézy jsme museli fanouškům pracně vysvětlovat ještě i na stupních vítězů. Roman Kresta jel od začátku hodně rychle a i kdybychom nenabrali ztrátu způsobenou defektem pneumatiky, přesto bychom s ním jen těžko dokázali držet krok,“ říká Václav Pech jun., kterému se podařilo dokončit soutěž na druhém místě a tím upevnil výchozí pozici pro získání dalšího titulu mistra ČR.

Konečné výsledky Barum Rallye Zlín 2006

1. Kresta-Gross Mitsubishi Lancer EVO IX 2h31’11″0
2. Pech-Uhel Mitsubishi Lancer EVO IX +1:37.7
3. Bouffier-Panseri Peugeot 206 S1600 +3:13.1
4. Jandík-Chrastecký Mitsubishi Lancer EVO VII +3:23.6
5. Prokop-Tománek Citroën C2 S1600 +4:25.3
6. Bebene-Bebenek Mitsubishi Lancer EVO IX +4:26.1
7. Tanev-Sivov Subaru Impreza Sti +4:56.6
8. García Ojeda-Barrabes Peugeot 206 S1600 +4:58.7
9. Trojan-Řihák Mitsubishi Lancer EVO VII +5:08.1
10. Volf-Novák Mitsubishi Lancer EVO VIII +5:16.8

Dalším podnikem, kterého se plzeňská posádka zúčastní, bude Horácká rallye v Třebíči, která se jede jako předposlední podnik domácího mistrovství v polovině měsíce září.

Jaroslav Štauber (autor zprávy i fotografií), www.RallyeJournal.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štafl ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štafl ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...