Během následujících tří let budou tato vozidla využívat nejrůznější odbory pařížského magistrátu.
Ověří si tak životaschopnost této technologie a získají praktické zkušenosti s touto alternativou řešení trvale udržitelné mobility v rámci hlavního města Francie.
Společnosti Toyota a EDF uzavírají toto nové partnerství s pařížským magistrátem na základě rozsáhlého projektu ověřování technologie PHV v kombinaci s příslušnou dobíjecí infrastrukturou. Jen v samotné Francii se tohoto projektu účastní přes 100 vozů PHV, včetně speciálních dobíjecích stanic. Na jaře 2010 získal projekt s pomocí metropolitní oblasti Štrasburku podporu z Výzkumného fondu spravovaného agenturou ADEME (Francouzská agentura pro životní prostředí a hospodaření s energiemi).
Toyota
– realizuje tento program PHV ve Francii jako součást celosvětového projektu, jenž zahrnuje na 600 vozů Prius Plug-in Hybrid, které se rovněž testují v Japonsku, Spojených státech, Kanadě, Austrálii a v 17 dalších evropských zemích, včetně České republiky. Toyota sleduje záměr urychlit výzkum technologie PHV a získat v kratším čase praktické zkušenosti v této oblasti. Na začátku evropského partnerství společností EDF a Toyota na podzim roku 2007 stály silniční zkoušky vozů PHV ve Francii. Testování se v roce 2008 rozšířilo i na Velkou Británii. Rozsáhlý projekt realizovaný ve Francii za finanční podpory agentury ADEME přinese podrobnější informace o přijetí této nové automobilové koncepce ze strany řidičů před připravovanou premiérovou sériovou aplikací nové technologie na trhu.
EDF
– na druhé straně vyhodnocuje nejrůznější řešení podpory provozní infrastruktury. Motoristé budou moci čerpat energii pro své vozy prostřednictvím dobíjecích míst, jejichž instalaci zajišťuje firma Sodetrel (100% dceřiná společnost EDF) na nejrůznějších místech v Paříži, kde se poskytují služby městské dopravy („Transports Automobiles Municipaux“). Při cestování po Paříži a okolí budou moci motoristé využívat dobíjecí místa zajišťovaná pařížským magistrátem podél veřejných komunikací a na parkovištích pro veřejnost – celkem na 150 až 200 lokalitách.
Ve vozech Toyota s pohonem PHV
– je použita technologie plnohodnotného hybridního pohonu Toyota, zde je však rozšířena o možnost dobíjení baterií z běžné elektrické zásuvky. Vozy PHV automobilky Toyota přináší „to nejlepší z obou světů“. Na krátké vzdálenosti lze vůz používat jako ryzí elektromobil s nulovými emisemi CO2 a zcela tichým chodem. Na delší vzdálenosti zase PHV funguje jako vůz s hybridním pohonem, kdy přináší výhody plnohodnotné hybridní technologie Toyota, jako je nízká hladina emisí, nízká spotřeba paliva a výtečné jízdní výkony. Toyota očekává, že PHV dosáhne bezkonkurenčně nízké spotřeby paliva, a tedy i rekordně nízké hladiny emisí – v porovnání s jakýmkoli jiným sériově vyráběným vozem současnosti. Nový Prius Plug-in Hybrid postavený na modelu Prius třetí generace je vybaven lithium-iontovými akumulátory a vypouští pouhých 59 g CO2 / km (v kombinovaném cyklu dle nových evropských norem (1).
Při předávání klíčků od tří vozů PHV pak Daniele Schillaci, prezident společnosti Toyota France, zdůraznil význam tohoto programu v reálných podmínkách: „Před vlastním představením vozů PHV na trhu chceme detailně prostudovat vnímání uživatelů a možnosti využití v soukromém i veřejném sektoru. Vznik tohoto nového partnerství s pařížským magistrátem nás proto velice těší. Věříme, že získáme další zkušenosti, které využijeme k dalšímu vývoji naší technologie PHV.“
Pařížský magistrát dále plánuje zkvalitnit městský vozový park, který již dnes zahrnuje 44 hybridních automobilů (se zážehovým motorem a elektromotorem), a tak každoročně snížit emise CO2 o více než 1 tunu na každý vůz.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií