Outlander nové generace v podrobném popisu

Outlander nové generace byl poprvé oznámen v Japonsku 3. září 2009 (bez masky proudové stíhačky)

– ve stejném měsíci pak následoval trh čínský i australský (s maskou proudové stíhačky) a nyní je uváděn na většinu světových trhů.

Téměř tři roky po svém uvedení na trh a po 130 166 prodaných kusech v Evropě (údaje za finanční roky 2006 až 2008 jako na svém největším trhu a více než 328 212 kusech prodaných po celém světě (údaje za finanční roky 2005 až 2008 byl oblíbený model Nový Outlander* společnosti Mitsubishi Motors důkladně přepracován tak, aby reagoval na vývoj trhu, aby se vypořádal s (několika drobnými) kritikami, se kterými se setkal, a při tom obsáhnul a posílil novou vizuální identitu* společnosti Mitsubishi Motors, jak ji již dříve představila vývojová studie „Outlander GT Prototype”.

V Evropě byla výroba zahájena v regionálním výrobním centru MMC NedCar 8. října 2009. Prodej na jednotlivých trzích bude následovat postupně.

* „Outlander” byl název kompaktního vozu SUV, který společnost Mitsubishi Motors představila poprvé v Evropě v roce 2003. Pod názvem „Nový Outlander” se rozumí vozidlo vycházející z rozsáhlejšího „Globálního projektu”, které bylo představeno na počátku roku 2007. Tento text pojednává o modelu zvaném „Outlander nové generace”.

Časová osa modelu (Nový) Outlander:

  • říjen 2005: nová generace modelu Outlander představena v Japonsku
  • říjen 2006: koncept Outlander (předpremiéra modelu pro Evropu) odhalen na pařížském autosalonu
  • říjen 2006: vývojová studie „Evolander” odhalena na SEMA Show v Las Vegas
  • 1. a 2. Q. 2007: zahájení prodeje v Evropě (2,0 Di-D)
  • březen 2007: koncept Outlander V6 odhalen na ženevském autosalonu
  • září 2007: varianty 2,2 Di-D a 2,4 MIVEC představeny na frankfurtském autosalonu
  • březen 2008: oznámena převodovka TC-SST (současně s oznámením modelu Lancer Evolution v tisku)
  • srpen 2008: zahájení výroby v závodě NedCar (pouze pro trhy EU)
  • říjen 2008: osvěžená modelová řada představena na pařížském autosalonu
  • duben 2009: vývojová studie „Outlander GT Prototype” odhalena na newyorském autosalonu
  • září 2009: Outlander „nové generace” představen v Japonsku, Číně a Austrálii
  • říjen 2009: zahájení výroby v závodě NedCar (pouze pro trhy EU)
  • od listopadu 2009: zahájení prodeje v Evropě, postupně na jednotlivých trzích

Koncepce produktu „Outlander nové generace”:

Prodej & marketing:

  • Reaguje na zušlechťování trhu (propracovanější předpisy, silnější kombi v D-segmentu vs. atributy vozu SUV, nižší dopad na životní prostředí).
  • Využívá všeobecně uznávaných kladů modelu Nový Outlander (zejména jízdní dynamiky při jízdě po silnici & flexibility a uživatelské přívětivosti).
  • Rozšiřuje sortiment osobních vozů společnosti Mitsubishi Motors (i-MiEV, Colt, Lancer, Grandis) de facto přechází k vozům 4×4 pro těžký provoz (Pajero/Montero/Shogun a L200) – a jako vizuální identifikátor využívá mřížku „proudové stíhačky”.
  • Posiluje pozici modelu Nový Outlander (nejvyšší podíl nových zákazníků v daném segmentu) a přitom reaguje na svoji kritiku, aby přilákal více zákazníků orientovaných na osobní vozy – kombíky.
  • Připravuje půdu pro blížící se představení silničního kompaktního crossoveru společnosti Mitsubishi Motors v roce 2010.

Nejdůležitější údaje:

Karoserie:

  • Zcela nový design přídě (úplně nový design všech dílů přední část až po A-sloupky) s mřížkou proudové stíhačky charakteristickou pro Mitsubishi Motors + nové zadní nárazníky.
  • Celková délka: 466,5 cm (tj. + 2,5 cm v porovnání s předchozím vozem)
  • Jemněji propracovaný exteriér
  • Zlepšená aerodynamika (odpor, přední vztlak, hluk), ačkoliv zakončení přední části vozu je ostřejší

Interiér:

  • Vylepšené obložení pro dosažení „vypolštářovaného“ efektu (čalouněný materiál na palubní desce a dveřních panelech, nová a sportovnější kombinace texturovaného materiálu na sedadlech)
  • Jemnější propracování interiéru
  • Nová přístrojová deska

Nové prvky výbavy:

  • Bixenonové světlomety s „Adaptivním systémem předního osvětlení“ (AFS)
  • „Asistent rozjezdu do kopce” (HAS)
  • „Systém signálu nouzového zastavení” (ESS)
  • Posílený špičkový audio systém Rockford Fosgate™ (z 650 W na 710 W)
  • Vylepšený „Komplexní elektronický řídicí systém automobilu“ (ETACS)

Hnací ústrojí:

Nová:

  • zážehový motor 2,0 l MIVEC (147 k / 199 Nm / 182 až 189 g/km), pouze 2WD, převodovky 5 MT nebo 6S – CVT
  • Dvouspojková převodovka se sportovním řazením (TC-SST) společnosti Mitsubishi Motors nabízená s motorem 2,2 Di-D – podobná převodovce již dostupné pro vozy Lancer Evolution – pro dosažení kombinace úsporného dieselu s nízkými emisemi + automatického řazení.

Vylepšená:

  • Všechna ostatní hnací ústrojí (2,0 Di-D a zážehový 2,4 l MIVEC) byla vyladěna pro lepší emisní účinnost (snížení emisí mezi 4 a 5%, v závislosti na verzi).

Ukončená:

Zážehový 2,4 l MIVEC pro pohon 2WD

Přehled hnacích ústrojí:

Motor Zážehový 2,0 l MIVEC Zážehový 2,4 l MIVEC 2,0 l Di-D 2,2 Di-D
Výkon 147 k 170 k 140 k 156 k
Toč.moment 199 Nm 232 Nm 310 Nm 380 Nm
Emise 182 až 189 g/km 208 až 220 g/km 177 až 183 g/km 185 až 192 g/km
Pohon Pouze 2WD Pouze 4WD Pouze 4WD Pouze 4WD
Převodovka 5 MT nebo 6S-CVT 5 MT nebo 6S-CVT Pouze 6 MT 6 MT nebo TC-SST

PRODEJ & MARKETING

– Strategická změna –

Ačkoliv byl Nový Outlander na jaře roku 2007 v Evropě původně představen jako středně velký vůz SUV, evropští zákazníci ho přijali spíše jako výraznější alternativu k vozům kombi D-segmentu/sportovním kombi.

Trh se více zajímal o jeho jízdní dynamiku podobnou osobnímu vozu než o jeho schopnosti pro jízdu v terénu a také o flexibilitu interiéru podobného vozům MPV, a tak si de facto vynutil výraznější vývoj modelu Outlander směrem ke sportovnějšímu, mnohem lépe vyprofilovanému, na silnici více orientovanému „středně velkému crossoveru” pro každé počasí.

Evoluce

Jeho nástupce, tak zvaný „Outlander nové generace”, odstartuje zavádění sortimentu crossoverů – „kříženců“ společnosti Mitsubishi Motors:

Je zařazen mezi sortiment osobních vozů (i-MiEV, Colt, Lancer, Grandis) a vozů 4×4 pro těžký provoz (Pajero/Montero/Shogun a L200),

Je o stupínek výše než avizovaný kompaktní sourozenec inspirovaný vývojovou studií „Concept-cX”, který bude představen v roce 2010.

Tento strategický přesun, který byl dále prozkoumán z dlouhodobého hlediska prostřednictvím vývojové studie „Concept PX-MiEV” na tokijském autosalonu 2009, je také reakcí na dvojí a souběžný vývoj trhu v Evropě:

Rozšíření nabídky produktů v segmentu středně velkých vozů SUV (ze 14 v roce 2006 na 27 v roce 2008), zatímco objem ve stejném období klesal (+ 17% v roce 2006, + 15% v roce 2007, – 3% v roce 2008),

Psychologický posun na trhu směrem k vozům s menším dopadem na životní prostředí, které však nabízejí více prostoru a flexibility než konvenční osobní vozy, a to vše s podmanivějším profilem.

S ohledem na tento vývoj bylo poměrně jasné, že inženýři a designéři společnosti Mitsubishi Motors vybrousili schopnosti modelu Nový Outlander pro jízdu po silnici a využili při tom:

Potenciál poskytovaný flexibilní architekturou „Globálního projektu” Mitsubishi (například zavedení převodovky TC-SST, která se už nabízí pro jeho sourozence – Lancer Evolution)

Sportovní designové prvky představené na modelech Lancer/Lancer Ralliart/Lancer Evolution (např. maska „proudové stíhačky“ identifikující osobní vozy v rámci sortimentu Mitsubishi) dále pozvedávají výraznou siluetu modelu Nový Outlander.

Renomé

Díky přidání mnohem propracovanějšího zpracování interiéru a celkově jemnějších detailů je vývoj modelu Nový Outlander z „SUV“ na „Crossover” naprosto přirozeným, rozhodně ne pouhým marketingovým trikem.

Díky skvělé pověsti značky Mitsubishi v oblasti tohoto typu vozidel (což je jeden z důvodů, proč Nový Outlander dosahuje tak vysokého počtu nových zákazníků – nejvyššího v segmentu: 82% – a to jak v případě nováčků i výrobců již v segmentu přítomných, bez ohledu na velikost jejich sítě prodejců), by tento přesun měl upevnit komerční pozici modelu Nový Outlander v rámci sortimentu Mitsubishi, kde obsazuje druhé místo, i mezi svými konkurenty, protože bude představovat vhodnou náhradu pro stávající zákazníky značky Mitsubishi (Nový Outlander nebo Grandis) a také bude stále více zasahovat do vozů kategorie kombi v D-segmentu D.

Prodeje společnosti Mitsubishi Motors Europe (údaje za kalendářní rok 2008):

  • Colt: 53 435 kusů
  • Nový Outlander:31 561 kusů
  • L200: 28 735 kusů
  • Nový Lancer: 20 802 kusů

Segment modelu Nový Outlander (údaje za finanční rok 2008):

CELKEM: 591 900 kusů

  • 1 – Volkswagen Tiguan: 100 500 kusů => tržní podíl 17,0%
  • 2 – Toyota RAV4: 51 500 kusů => 8,7%
  • 3 – Honda CR-V:45 600 kusů => 7,6%
  • 4 – BMW X3: 43 400 kusů => 7,3 %
  • 5 – Ford Kuga: 37 800 kusů => 6,4 %
  • 6 – Suzuki Grand Vitara: 32 800 kusů => 5,5%
  • 7 – Mitsubishi Nový Outlander:25 700 kusů => 4,3%
  • 8 – Renault Koleos: 25 200 kusů => 4,3%
  • 9 – Land Rover Freelander 2: 24 100 kusů => 4,1%
  • 10 – Chevrolet Captiva: 21 300 kusů => 3,6%
  • 11 – Nissan X-Trail: 20 500 kusů => 3,5%
  • 12 – Audi Q5: 18 400 kusů => 3,1%
  • 13 – Subaru Forester: 17 000 kusů => 2,9%
  • 14 – Volvo XC60: 16 100 kusů => 2,7%
  • 15 – Hyundai Santa Fe: 15 400 kusů => 2,6%

DESIGN

– Vyzrálý –

V souladu s trendy vznikajících trhů Nový Outlander nyní zakončuje svoje tříleté úspěšné působení jako vůz SUV, aby se přeměnil na propracovanou alternativu vozu kombi D-segmentu, nabízející výrazně silniční vyvážený vzhled a pocit: jedná se o evoluci designu, která byla usnadněna již elegantním profilem modelu Outlander.

Proudová eskadra

Klíčovým identifikátorem této evoluce je pro Mitsubishi Motor charakteristická „maska proudové stíhačky”, představená společně s „Prototypem Outlander GT” na mezinárodním autosalonu v New Yorku v roce 2009.

V souladu se strategií Mitsubishi Motors Corporation (MMC) v oblasti silničních osobních vozů toto výrazné designové téma přetváří Nový Outlander: široký lichoběžníkový obrys kombinovaný s obráceným sklonem „žraločího nosu“ je známkou stability. Také snižuje a rozšiřuje celkový postoj vozu pro dosažení silnější, vyzrálejší a výraznější přítomnosti na silnici, podobně jako u rodiny modelů Lancer Sportsedan/Lancer Ralliart/Lancer Evolution.

Při pohledu z jakéhokoliv úhlu je začlenění tohoto nového designu přídě naprosto přirozené, jako kdyby bylo plánované už v rané fázi vývoje modelu Nový Outlander; výsledkem je skutečně vyvážený vzhled.

Pro připomenutí, maska proudové stíhačky Mitsubishi Motor našla svoji inspiraci v nasávacích hrdlech doprovodných proudových stíhaček F-2 společnosti Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. Maska proudové stíhačky, která byla poprvé vyzkoušena veřejně ve formě větší obráceně se rozevírající masky na modelu Eclipse určeném pro americký trh a představeném v roce 2005, se nyní dále odlišuje svým obráceným sklonem „žraločího nosu”: tak je dosaženo návaznosti na jiné výrazné sportovní sedany a kupé značky Mitsubishi minulosti, jako bylo coupé GTO ze šedesátých let nebo Galant z let devadesátých.

V souladu s novou pozicí modelu Nový Outlander v Evropě je zde maska proudové stíhačky zvýrazněna elegantním chromovým ohraničením a navíc je na obou stranách lemována velmi výraznými štěrbinovými světlomety, které jsou pro dosažení pronikavějšího vzhledu korunované prodlouženou přední hranou kapoty.

Aerodynamický tunel

Nešlo však jen o mřížku; snaha o její začlenění s sebou přinesla úplné přepracování všech vnějších plechů před A-sloupky, výsledkem byla lepší aerodynamika (odpor, vztlak a hluk):

  • čelo kapoty motoru a také boky předního nárazníku a rozšíření předních blatníků – to vše bylo vyladěno tak, aby byl snížen aerodynamický odpor,
  • tvar spodní části předního nárazníku společně s tvarem spoileru před předními koly přispívá ke snížení aerodynamického odporu a předního vztlaku,
  • dešťové žlábky u A-sloupků byly přetvarovány tak, aby snižovaly hluk větru a zlepšovaly viditelnost při jízdě v dešti,
  • zrcátka na dveřích byla také modernizována pro dosažení lepších aerodynamických vlastností,
  • zadní spoiler byl optimalizován tak, aby byl snížen aerodynamický odpor.

Propracování detailů

V rámci pokračování tématu kvalitního vozidla podobného osobnímu vozu konstruktéři Mitsubishi Motors důkladně vyladili všechny detaily, včetně následujících:

  • sada nových elegantních metalických barev exteriéru (Modrá Tanzanite a Hnědá Granite),
  • rafinované použití chromových ozdob (maska, rámečky světlometů, obruby předních mlhových světel, linie oken, boční spoiler, zadní výklopné dveře),
  • do zrcátek na dveřích byly integrovány boční blikače z LED diod,
  • nově (dostupná) 7paprsková litá kola 18”,
  • modernizovaný stříbrný ochranný panel pod předním nárazníkem.

Jemný dotek

V případě modelu Nový Outlander, který působí jako hlavní hráč společnosti Mitsubishi Motors v evropském D-segmentu, je jeho vnímaná kvalita nezbytná pro jeho poslání a zároveň představuje prostor pro další zlepšování, zejména uvnitř vozu.

Konstruktéři Mitsubishi Motors zachovali dobře přijatý styl předchozího interiéru inspirovaný motocyklem a hlavní důraz kladli na přenesení vozu na mnohem vyšší standard.

Mimo jiné a jako potvrzení designového tématu zvoleného pro vývojovou studii „Outlander GT Prototype”, vybrali vysoce kvalitní čalouněný materiál pro pokrytí dveřních panelů a palubní desky tak, aby bylo dosaženo skutečně „vypolštářovaného“ efektu, doplněného elegantním dvojitým stehováním stříbrným vláknem (dostupnost podle trhů a modelů).

Stejné vylepšení platí i pro sedadla, na kterých byla použita nová a sportovněji texturovaná kombinace materiálů návdavkem ke stávajícím látkovým a koženým variantám (dostupnost podle trhů a modelů).

A v neposlední řadě k dalším zlepšením patří – mimo jiné nový vysoce kontrastní otáčkoměr a rychloměř 3,5” s barevným LCD informačním displejem, chromované ovladače klimatizace atd.

HNACÍ ÚSTROJÍ

– Menší dopad –

Vzhledem k velmi zřejmému vývoji evropského trhu (viz výše), nemůže „rekvalifikace“ modelu Nový Outlander z vozu SUV střední velikosti na silniční crossover skončit pouhými kosmetickými úpravami.

Zatímco jeho elegantní design a ostrá jízdní dynamika z něho udělaly důvěryhodnou alternativu ke konvenčním kombíkům D-segmentu, splnění nejnovějších očekávání zákazníků si vyžádalo, aby byly v Evropě představeny nové, propracovanější a ekologičtější alternativy hnacího ústrojí.

TC-SST: dvojitá osobnost

S ohledem na rostoucí počet evropských zákazníků hledajících kombinaci vznětového motoru s automatickou převodovkou představuje společnost Mitsubishi Motors svoji „dvouspojkovou převodovku se sportovním řazením” (TC-SST): novátorskou, vysoce výkonnou převodovku, skutečně vhodnou pro vysoký točivý moment motoru 2,2 Di-D.

Tato dvouspojková jednotka je vybavena řadicími pádly, dvěma režimy (Normální/Sportovní) a funkcí Asistenta rozjezdu do kopce (HAS) a je podobná té, která je již k dispozici s modelem Lancer Evolution, a poskytuje vozu jak uvolňující chování automatické převodovky, tak rychlé řazení sportovní převodovky. Navíc převodovka TC-SST přispívá k menšímu dopadu na životní prostředí díky snížení spotřeby paliva i emisí (192 g/km) v porovnání s konvenční automatickou převodovkou.

Pro připomenutí, společnost Mitsubishi Motors vyvinula převodovku TC-SST, aby spojila úspornost a radost z manuální převodovky s pohodlím automatické převodovky.

U konvenční manuální převodovky závisí rychlost řazení na šikovnosti a technice konkrétního řidiče. Protože však převodovka TC-SST řadí automaticky, nevyžaduje od řidiče jakékoliv sešlapování spojky nebo jakékoliv řazení, a proto trvání a rychlost řazení nezávisí na jednotlivci. To umožňuje řidiči, aby se soustředil pouze na řízení, a výsledkem je bezpečnější a přesnější provoz vozidla.

Tak jako v případě modelu Lancer Evolution, převodovka TC-SST nabízí skvělý přenos výkonu s malou ztrátou hnací síly, a to i při trvalé akceleraci, tedy v situacích, kdy je to opravdu důležité.

Jak to naznačuje její název („dvouspojková převodovka se sportovním řazením“), používá převodovka TC-SST dvě spojky, aby bylo možné briskní a plynulé řazení převodových stupňů bez zbytečné prodlevy. V podstatě si můžete představit, že se tato převodovka skládá ze dvou třístupňových manuálních převodovek: převodovka TC-SST má liché (1., 3. a 5.) a sudé (2., 4. a 6.) převodové stupně na samostatných vstupních hřídelích, každá z nich je vybavena svou vlastní spojkou pro přenos točivého momentu na výstupní hřídel. Konfigurace s více hřídelemi přinesla úsporu prostoru, protože umožnila použití kratších hřídelí a také protože tvoří konstrukci, která je schopná odolat vysokým rychlostem otáčení, s přenosem vysokých hodnot točivého momentu.

Převodovka TC-SST používá dvě mokré vícekotoučové spojky. Například, při jízdě na sudém převodovém stupni počítač systému sleduje rychlost vozidla a úhel otevření škrticí klapky a podle toho předvybírá příslušný vyšší nebo nižší lichý převodový stupeň. Převodovka pak zařadí převodový stupeň uvolněním spojky pro sudý převodový stupeň a sepnutím spojky pro lichý převodový stupeň.

Pokud jde o provoz, může se převodovka TC-SST používat buďto jako sekvenční manuální převodovka nebo jako plně automatická převodovka:

V manuálním režimu může řidič používat buďto řadicí pádla umístěná na sloupku řízení nebo volicí páku. Na vyšší převodový stupeň řadí pomocí pravého pádla a na nižší pomocí levého pádla. Může se rozhodnout, zda chce měnit převodové stupně ručně pomocí řadicích pádel, a to i když je dvouspojková SST přepnutá do automatického režimu. Systém používá zvukový alarm a deaktivuje řazení, aby ochránil převodovku, pokud by se řidič pokoušel změnit převodový stupeň ručně, když by mohlo dojít k ,“přetočení“ motoru.

V automatickém režimu se přesunutím páky voliče do polohy „D” aktivuje „automatické řazení”, což odpovídá poloze „D” u vozů vybavených automatickou převodovkou. Analogicky se u základny volicí páky nachází přepínač, který umožňuje řidiči, aby si vybral mezi „Normálním” nebo „Sportovním” jízdním režimem:

„Normální” režim je ideálně vhodný pro každodenní jízdu a používá schéma řazení, které snižuje škubání při řazení tak, aby bylo dosaženo plynulého zrychlení a bezstarostné jízdy normálně spojené s vozy vybavenými automatickou převodovkou s měničem točivého momentu. Tento režim je spojen s vynikající spotřebou paliva, protože dvouspojková SST neobsahuje měnič točivého momentu.

Ve „Sportovním” režimu jsou ve schématu vyšší řadicí body a řazení je rychlejší. To znamená, že motor je udržován ve vyšších otáčkách a převodovka řadí na nižší převodové stupně aktivněji než v „Normálním” režimu, aby pomohla brzdám při jízdě po silnici s prudkými zatáčkami nebo ze svahu, když je brzdění motorem potřebné nebo když řidič používá brzdy.

2,0 l MIVEC + 2WD: citlivý

V souladu se svojí novou marketingovou cestovní mapou přicházejí inženýři společnosti Mitsubishi Motors ještě s jednou možností hnacího ústrojí, jejímž cílem je rozšířit zákaznickou základnu pro Nový Outlander, tentokrát na slabší straně sortimentu: je to kombinace zážehového motoru 2,0 litru / pohonu 2WD (pouze pětimístné modely).

Jako další potomek rodiny „světového motoru“ představeného u modelové řady Nový Lancer je tento motor rozumnější než motor 2,4 l MIVEC (ve spojení s pohonem 2WD), který nahrazuje, což se projevuje v nižších provozních nákladech pro ty, kdo si nechtějí/nemohou koupit vznětový motor, ať z důvodu osobního rozhodnutí nebo kvůli místním předpisům, a přesto si chtějí zachovat dobou úroveň výkonnosti:

Motor,pohon,převodovka 2,0 l MIVEC/2WD/5MT 2,4 l MIVEC/2WD/5MT
Max. výkon (ks) 147 170
Max. točivý moment (Nm) 199 232
Max. rychlost (km/h) 184 190
0 – 100 km/h 10”8 9“6
Komb. spotř. paliva (l/100 km) 8.0 9.2
CO2 (g/km) 189 220

Pokud by přínos menšího zdvihového objemu motoru 2,0 litru (v porovnání s motorem 2,4 l), společně s přínosem menších ztrát při přenosu výkonu a hmotnostním znevýhodněním pohonu předních kol (v porovnání s pohonem 4WD) nebyly postačující, společnost Mitsubishi Motors vylepšila kombinaci 2,0 l MIVEC 2WD zavedením možnosti osadit 6stupňovou převodovku CVT, která zaručí dokonce nižší spotřebu paliva i emise CO2 :

Motor,pohon,převodovka 2,0 l MIVEC/2WD/5MT 2,0 l MIVEC / 2WD / 6S-CVT
Max. výkon (ks) 147 147
Max. točivý moment (Nm) 199 199
Max. rychlost (km/h) 184 180
0 – 100 km/h 10”8 12“2
Komb. spotř. paliva (l/100 km) 8.0 7”7
CO2 (g/km) 189 182

Jako marketinková jednička v tomto segmentu vychází tato automatická převodovka s pohonem 2WD ze šestistupňové převodovky CVT Mitsubishi INVECS-III se sportovním režimem a řadicími pádly, podobné převodovce použité na benzínové verzi motoru 2,4 MIVEC.

Pro připomenutí, tento systém je vybaven optimálním řízením řazení, které automaticky vybírá optimální poměr podle zatížení a podmínek na silnici, a Adaptivním řízením řazení, které posunuje řadicí body tak, aby vyhovovaly jízdním zvyklosti konkrétního řidiče.

Jak bylo prokázáno na skutečných údajích, tato převodovka s plynule měnitelným převodem přináší výrazná zlepšení, pokud jde o spotřebu paliva a také potěšení a radost z jízdy, protože vždy vybere takový převodový stupeň, který zaručí chod motoru v jeho optimálním výkonovém pásmu, a to pro jakoukoliv kombinaci sešlápnutí plynového pedálu, rychlosti vozidla a jízdních podmínek. Plynulý charakter převodovky odstraňuje škubání při řazení.

Po dokonalé modernizaci speciálně pro Nový Outlander je tato jednotka CVT o 35 mm kratší než předchozí jednotka CVT, a to i když má v sobě integrované chlazení vodou. Tak jako v případě modelu Lancer Sportsedan, i tato nová jednotka používá měnič točivého momentu pro plynule hladký rozjezd a živější akceleraci. Byla vyladěna speciálně pro evropské varianty modelu Nový Outlander tak, aby dosahovala živé a plynulé akcelerace při všech rychlostech vozidla.

A v neposlední řadě je šestistupňová převodovka CVT INVECS-III* se sportovním režimem vybavená také adaptační funkcí, která umožňuje na základě vstupů z plynového a brzdového pedálu určit, zda není potřebné brzdění motorem při jízdě z kopce. Výsledkem je lineární odezva vozu s menším pocitem pokračujícího zvyšování otáček motoru při přeběhu škrticí klapky.

Vyladěná

A jako další opatření byla všechna hnací ústrojí opětovně vyladěna, aby bylo dosaženo větší emisní účinnosti:

Generace Předchozí Nová
2,0 Di-D 174 až 180 177 až 180
2,4 MIVEC 5MT 225 217 až 220
2,4 MIVEC 6S-CVT 222 208
2,2 Di-D 191 až 194 185

Na některých trzích je k dispozici motor 2,4 l MIVEC i ve verzi Flex Fuel (“FFV”).

VÝBAVA

– Efektivita na prvním místě –

Protože crossovery jsou hlavně o životním stylu, vychází Outlander nové generace z plusů svého předchůdce a poskytuje radostnější a bezpečnější pocit z jízdy, i díky nabídce nové výbavy:

– Bixenonové světlomety s „Adaptivním systémem předního osvětlení“ (AFS)

V závislosti na různých trzích a modelech jsou vysoce intenzivní výbojkové světlomety (bixenonové) vybaveny novým adaptivním systémem osvětlení zatáčky, který rozšiřuje zorné pole řidiče tak, aby byla jízda v noci bezpečnější.

Například při jízdě po klikatých silnicích v horách se rozsvítí pevná pomocná světla, když řidič otočí volantem, aby osvítily vnitřní okraj zatáčky a rozšířily osvětlenou část silnice.

– „Asistent rozjezdu do kopce” (HAS)

Asistent rozjezdu do kopce, který je k dispozici s motory 2,2 Di-D a 2,4 MIVEC, automaticky přidrží brzdy asi na 2 sekundy, aby zabránil rozjetí vozidla dozadu na prudkém svahu v okamžiku, kdy řidič ve stojícím voze uvolní brzdový pedál a sešlápne pedál plynu.

– „Systém signálu nouzového zastavení” (ESS)

Systém signálu nouzového zastavení je zařízení, které zmenšuje možnost nárazu zezadu tím, že rychle a automaticky aktivuje blikání výstražných světel, aby upozornilo vozidla přibližující se zezadu na prudké brzdění.

Systém se aktivuje, když jsou splněny následující podmínky:

  • Rychlost vozidla je 55 km/h nebo vyšší.
  • Byl sešlápnut brzdový pedál a systém usoudil, že se jednalo o náhlé brzdění na základě 1) zpomalení vozidla a 2) provozního stavu protiblokovacího brzdového systému.
  • Když je signál nouzového zastavení aktivní, bliká současně indikační kontrolka upozorňující na nebezpečí ve sdruženém ukazateli.

Současně byla zavedena další zlepšení stávající výbavy:

  • Výkonnější špičkový audio systém Rockford Fosgate™ (z 650 W na 710 W)
  • Do palubního „Komplexního elektronického řídicího systému automobilu” (ETACS*) byly přidány nové funkce:
  • Dálkové ovládání sklápění vnějších zpětných zrcátek
  • Odemykání dveří v poloze „vypnuté zapalování“
  • Automatická aktivace zadního stěrače při zařazení zpátečky
  • Komfortní funkce ostřikovačů,
  • Dodatečné setření stěračů,
  • Uvítací osvětlení – po odemčení vozu
  • Osvětlení okolí po uzamčení vozu
  • Elektricky ovládané zámky dveří se selektivním odemykáním
  • Obě kosmetická zrcátka jsou nyní vybavena osvětlením, víčkem a držákem na lístky.

* ETACS je vlastní systém firmy Mitsubishi s integrovaným řídicím počítačem, který je k dispozici pro všechny vozy Mitsubishi určené pro EU a který je dále rozšířen pro modely Outlander a všechny ostatní vozidla v rámci „Globálního projektu”.

V podstatě je ETACS rozhraní člověk/stroj spojující:

  • síť LIN (lokální propojovací síť), globální standardní palubní komunikační systém se střední rychlostí přenosu. (Přenosová rychlost: 19,2 kb/s)
  • síť CAN (datová sběrnice místní sítě), globální standardní palubní komunikační systém s vysokou rychlostí přenosu. (Přenosová rychlost: 500 kb/s)

Úkolem tohoto vysoce hodnotného systému je aktivovat velké množství funkcí souvisejících s bezpečností a pohodlím – všechny jsou zabudované a dostupné bez příplatku. Systém je velmi pružný, protože umožňuje přizpůsobení daného vozidla potřebám a požadavkům zákazníka, a to buď na prodejním zastoupení pomocí MUT III (vícefunkčního diagnostického testeru) nebo velmi intuitivně samotným zákazníkem prostřednictvím dotekové obrazovky Multikomunikačního systému Mitsubishi (pokud je ve výbavě).

Navíc je možné integrovat další nové funkce, aby byla ještě dále zlepšena použitelnost vozidla. Mezi jinými k nim patří:

  • Systém vstupu bez klíče: tj. odpověď směrových světel, odpověď akustická, trvání signálů,…
  • Systém ovládání bez klíče: tj. vše uvedené výše plus funkce otevírání dveří a startování motoru.
  • Stěrače: tj. funkce cyklovače, navázání stěračů na ostřikovače, funkce zadního stěrače, dešťové senzory,…
  • Osvětlení exteriéru a interiéru: tj. automatické zhasnutí světlometů, automatická citlivost osvětlení, trvání osvětlení interiéru,…
  • Alarm zabezpečení: tj. trvání alarmu, nouzový poplach,…
  • Elektricky ovládaná okna: tj. funkce po vypnutí zapalování, napájení zakázané blokovacím spínačem,…
  • Ukazatele směru, zámky dveří, sklápění zrcátek a odpojení napájení klimatizace
  • Osvětlení exteriéru: tj. funkce automatického zhasnutí předních a zadních mlhových světel, …

Atp.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota a Mitsubishi budou vyrábět vodík z hnoje a odpadu

Toyota a Mitsubishi budou vyrábět vodík...

Japonské společnosti Toyota Motor Corporation, Toyota Tsusho a Mitsubishi Kakoki letos na podzim v Thajsku představí zařízení na výrobu vodíku na bázi bioplynu. Vyrábět budou vodík z kuřecího...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Mitsubishi ASX: Sebevědomý hybrid

Nové Mitsubishi ASX: Sebevědomý hybrid

Začíná zajímavá éra Mitsubishi. Značka uvádí na trh ASX nové generace, rozšiřuje tak evropskou modelovou nabídku stájových kolegů Space Star a SUV s označením Eclipse Cross PHEV. ASX se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Outlander PHEV přijede příští rok

Nový Outlander PHEV přijede příští rok

Mitsubishi už příští rok uveden na evropský trh svou novou vlajkovou loď Outlander PHEV. Základem auta bude druhá generace pokročilého EV plug-in hybridního systému se dvěma elektromotory pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

První ročník akce Experience Day pro fleetové zákazníky Testování vozů včetně aktuálních novinek z portfolia skupiny Auto Palace Hosty akce svezl také účastník Rallye Dakar a soutěžní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Třetí ročník výstavy Auta na náplavce, který pořádá časopis Svět motorů z mediálního domu Czech News Center, doslova klepe na dveře. Vše vypukne u Vltavy v Praze už ve čtvrtek 29. srpna...