Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu

Testovaný model byl v provedení Double Cab Pick Up s naftovým motorem 2,4 l a šestistupňovou manuální převodovkou.

Jak bych se netěšil na usednutí za volant robustního modelu Land Rover Defender, jehož předchůdce jsem poprvé spatřil před více jak padesáti lety – a jehož vzhled se tehdy ani nějak výrazně nelišil od tohoto testovaného.

Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu

A co nejdůležitější: jeho jízdní vlastnosti v těžkém terénu byly již tenkrát tak jako jsou i dnes obdivuhodné.

Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu

Pokud tedy potřebujete vůz, který zdolá těžký terén, přebrodí řeky, uveze ve dvojité kabině 5 cestujících, na korbě převeze náklad až 800 kg a ještě k tomu všemu má maximální výdrž, pak jste na správné cestě ve výběru vozu pro vás.

Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu

Samozřejmě na karoserii i v interiéru došlo během 55 let k určitým úpravám jako na příklad vyšší kapota, aby se mohl pod ní umístit nový motor, nové světlomety, úprava palubní desky, vybavení klimatizací, ohříváním předních sedadel atd.

Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu

Podstatnou změnou byl nový naftový čtyřválcový motor s rozvodem OHC s turbodmychadlem a mezichladičem stlačeného vzduchu s přímým vstřikováním paliva common rail objemu 2,4 litru, který dosahuje výkon 90 kW (122 k) při 3500 ot/min. a nejvyšší točivý moment 360 Nm při 2000 ot/min. 90 % točivého momentu je k dispozici již od 2150 až do 5350 ot/min. Tento výkon a vysoký točivý moment plně dostačují k tomu, k čemu je pravý off-road předurčen.

Manuální šestistupňová převodovka je vhodně odstupňovaná, rozjíždění je možné bez problémů na dvojku. V terénu po zařazení redukce zdolá Defender opravdu i velmi těžký náročný terén. Poušť i džungle nejsou pro něj překážkou. Stoupání zvládne do 45 stupňů a boční náklon až 35 stupňů. Přední nájezdový úhel 48,7 stupňů a zadní 34,6 stupňů. Maximální světlá výška 314 mm. Hloubka brodění 50 cm. A na dálnici zvládne i největší povolenou rychlost.

Palubní deska

Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu
Opravdový off-road Land Rover Defender v redakčním testu

Přední sedadla jsou pohodlná s dobrým držení těla v zatáčkách i terénu, bohužel mně při řízení chybělo místo na loket levé ruky a levou nohu jsem nemohl položit vedle spojky, ale pouze pod pedál spojky.

Všechny ovládače a ve dne i v noci dobře čitelné sdělovače jsou umístěny podle všech ergonomických zásad. Elektricky ovládaná přední okna a centrální zamykání je v základní výbavě. Brzdový systém ABS+ETC, rádio a klimatizace v testovaném voze byly za příplatek.

Výrobce udává kombinovanou spotřebu nafty 11,1 litru na 100 km. Při testování jsem ji nepřekročil. Spotřebu v terénu jsem neměřil.

Maximální povolená hmotnost nebrzděného přívěsu je 750 kg, brzděného 3500 kg.

Cena testovaného modelu Land Roveru Defender v provedení Pick Up s kabinou pro 5 osob a korbou s plátěnou střechou ve středním stupni výbavy S je 713 742 Kč bez DPH (856 491 Kč včetně DPH).

Pro informaci uvádím, že uvedený model je možné zakoupit ve třech stupních výbavy: E, S a SE v cenách od 667 482 do 753 395 Kč bez DPH.

Vcelku si myslím, že výše uvedené ceny s ohledem na to, co Defender umí, nejsou vysoké. Samozřejmě pro toho, kdo jeho terénní schopnosti potřebuje a využije.

Dá se předpokládat, že v dohledné době dojde u tohoto modelu k dalším úpravám a modernizaci.

A ještě mi dovolte, abych uvedl jednu příhodu, kterou jsem zažil při testování tohoto vozu. Při parkování ke mně přišel starší pán a s radostí prohlížel testovaný vůz a sděloval mně své osobní zkušenosti, kdy v sedmdesátých letech s ním jezdil při průzkumných vrtech v Africe a znovu mně zdůrazňoval co všechno tento vůz zvládl a vydržel.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Defender má nové verze, včetně luxusního Defenderu 130 Outbound

Defender má nové verze, včetně...

V nabídce modelové řady Land Rover Defender se objevují novinky: První je Defender 130 Outbound – extrémista s osmiválcovým motorem a výkonem 500 koní. A druhým pak historickým odkazem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover V8: 530 koní extáze

Range Rover V8: 530 koní extáze

Automobilovou historii píšou výjimečné vozy. Ty s odvážnějšími sny a větší vytrvalostí. Ty, které mění možnosti ve skutečnost. Range Rover s motorem V8 takový je. Výjimečný. Auta se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Sport: Univerzální voják na všechny povrchy

Range Rover Sport: Univerzální voják na...

Dneska chtějí zákazníci auto na všechno. Aby zajelo rychlý čas na ulízaném asfaltu závodního okruhu, i aby zvládlo brouzdat po strupatých okreskách nebo na nezpevněném povrchu, nebo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stylová oslava 75 let: Land Rover Defender 90 v kostkách

Stylová oslava 75 let: Land Rover...

Už je 75 let, co Land Rover představil svoji perlu z britských slatin a bažin. Tehdy se zrodila opravdová ikona, teď značka společně s firmou LEGO spojila síly a vytvořily stavebnici LEGO Icons...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover SV: Návrat krále za 5,6 milionu

Range Rover SV: Návrat krále za 5,6 milionu

Má za sebou přes 50 let vývoje a čtyři generace předchůdců, ale nikdy nebyl tak atraktivní, moderní, esteticky půvabný a technologicky vyspělý. Range Rover, vlajková loď automobilky Land...