Nová automatizovaná převodovka Easytronic dává řidiči možnost rozhodnout se, zda chce sám určovat okamžik řazení nebo bude využívat samočinné řazení. Tři elektromotory přebírají za řidiče jak ovládání spojky, tak volbu a řazení jednotlivých rychlostních stupňů. Převodovka Easytronic je stejně funkční a komfortní jako konvenční samočinná převodovka s hydrodynamickým měničem a planetovým převodovým soukolím, je však efektivnější, má nižší hmotnost a díky ceně, která dosahuje asi jen poloviny ceny konvenční čtyřstupňové samočinné převodovky, je pro zákazníky také dostupnější.
Řazení rychlostních stupňů převodovky Easytronic trvá v průměru asi 300 milisekund, přičemž nejkratší časy leží dokonce pod hranicí 240 milisekund.
Řidič Corsy se zážehovým motorem o objemu 1,2 l a výkonu 55 kW/75 k si s převodovkou Easytronic může zvolit buď manuální nebo automatický režim. Pro přechod z jednoho do druhého režimu stačí ťuknout řadicí pákou lehce směrem doleva – kontrolka na palubní desce informuje o režimu práce v němž se převodovka Easytronic právě nachází. V samočinném režimu spotřebuje 6,3 litru paliva na 100 km, tj. cca o 0,1 l/100 km méně než s manuální.
V manuálním režimu práce převodovky řidič sám rozhoduje o okamžiku přeřazení rychlostních stupňů, stačí zatlačit řadicí páku dopředu nebo ji zatáhnout dozadu. Není při tom nutné ani sundávat nohu z plynu, protože řídící elektronika v okamžiku změny rychlostního stupně přivře škrticí klapku motoru. Na rozdíl od tradičních sekvenčních převodovek lze opakovaným zatlačením nebo zatažením za řadicí páku přeskakovat určité rychlostní stupně aniž by se to nějak výrazněji projevilo v prodloužení času potřebném pro přeřazení.
Převodovka Easytronic přispívá zároveň k bezpečné jízdě. Při prudkém sešlápnutí pedálu plynu až k podlaze, jak v manuálním tak automatickém modu, např. kdy je nutné rychle předjet, Easytronic bleskově přeřadí o dva i více rychlostních stupňů „dolů“. Při rasantním brzdění zase vypíná spojku, což zefektivňuje systém ABS a pomáhá udržet stabilitu jízdy. Sofistikovaná převodovka dovoluje i „krokové“ popojíždění, třeba při parkování.
Pro urychlení a optimalizaci procesu řazení rychlostních stupňů připravili specialisté firem Opel a LuK řadu unikátních technických řešení. Jedním z nich je např. systém, který neustále sleduje množství přenášeného točivého momentu. Praxe ukázala, že spojka ve většině jízdních situací nemusí přenášet tak vysoké momenty od motoru, jako je třeba při jízdě do prudkého stoupání nebo při tažení přívěsu. Spojka převodovky Easytronic se proto zapíná okamžitě, kdy je schopná přenášet potřebný točivý moment bez zbytečného prokluzu. Toto řešení zkracuje dobu prokluzu spojky a celý proces řazení znatelně urychluje. Spojka i převodný mechanismus převodovky Easytronic může pracovat prakticky stále v optimálních podmínkách, takže celý systém nabízí lepší parametry, než by byl schopen dosáhnout průměrný řidič.