OMV se stává partnerem kampaně „1,5 metru“ zaměřené na snížení úmrtnosti cyklistů

  • OMV se přidává ke kampani „1,5 metru“ zaměřené na zvýšení vzájemného respektu mezi řidiči a cyklisty
  • Cyklistice se v ČR podle výzkumů věnují tři miliony lidí, ročně jsou cyklisté účastníky 4000 dopravních nehod
  • Řidiči mohou u čerpacích stanic podpořit projekt zakoupením a vylepením samolepky

Společnost OMV Česká republika podporuje kampaň „1,5 metru“, která si dává za cíl posílit bezpečnost silničního provozu a snížit úmrtnost cyklistů. V České republice je téměř sedm milionů řidičů. Cyklistice se podle různých výzkumů věnují tři miliony lidí. To řadí Česko v EU na třetí místo za Maďarsko a Dánsko. Nehodovost obecně v době koronavirové krize klesá, ale cyklistů se to netýká – ti naopak podle policejních statistik umírají při nehodách častěji. Změnit to chce iniciativa „1,5 metru. Respektujme se, jde o život,“ za kterou stojí české a slovenské osobnosti v čele s cyklistou Romanem Kreuzigerem a zpěvákem Palo Haberou.

„Začali jsme už na přelomu jara a léta, kdy jsme se soustředili především na bezpečný odstup při předjíždění. Naše videa viděly na sociálních sítích miliony diváků a zaznamenali jsme tisíce ohlasů. Teď se obracíme s výzvou i na cyklisty, aby více dodržovali pravidla silničního provozu. Na silnicích se budeme potkávat v rolích motoristů a cyklistů i nadále. Chceme vzájemný respekt a porozumění,“ vysvětluje Roman Kreuziger.

Podle výsledků ankety iniciativy „1,5 metru. Respektujme se, jde o život“, které se zúčastnilo přes 2400 respondentů, se 94 procent cyklistů cítí při předjíždění motorovým vozidlem ohroženo. Podle odborných odhadů je nedostatečný odstup při tomto manévru na vině až u 30 % nehod s účastí cyklisty. Na druhou stranu za řadou kolizí cyklistů je i jejich vlastní nekázeň a nedodržování pravidel.

Lidé se s kampaní setkají v online prostředí, téma ale zarezonuje i na silnicích. Chystají se další videa, opět se slavnými ambasadory. Na všech čerpacích stanicích OMV jsou od října k vidění informační plakáty. K dispozici budou i samolepky „1,5 metru“. „Rozhodli jsme se podpořit iniciativu, která pozitivním způsobem upozorňuje na důležitou problematiku silničního provozu v České republice. Tímto krokem chceme využít našeho dosahu, podpořit ohleduplné chování všech účastníků silničního provozu a dát řidičům možnost stát se ambasadory této iniciativy,“ říká Michal Janda, marketingový manažer společnosti OMV Česká republika.

Dlouhodobým partnerem iniciativy 1,5 metru je Autoklub ČR. „Realizujeme řadu aktivit a projektů v oblasti bezpečnosti a prevence dopravních nehod. Proto tuto kampaň vítáme a od začátku podporujeme. Táhneme za společný provaz, naším společným cílem je zvyšování ohleduplnosti mezi všemi účastníky silničního provozu,“ vysvětluje Jan Šťovíček, prezident Autoklubu ČR. V říjnu startuje další série osvětových aktivit, tentokrát jako součást kampaně Autoklubu ČR a Mezinárodní automobilové federace This is my street.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...