Ombudsman AAA AUTO Milan Smutný se své funkce ujal 1. října 2012

Během prvních sto dní ombudsman AAA AUTO vyřešil 15 případů a detailně prověřil systém práce se zákazníky.

Milan Smutný prověřil interní procesy od výkupu vozů přes jejich prodej a finanční služby až k poprodejnímu servisu a reklamacím.

Ombudsman AAA AUTO Milan Smutný zdůraznil:

„V prvním období po nástupu do funkce jsem se věnoval zejména prověření všech procesů. Svá doporučení jsem předal vedení společnosti, které je využilo při budování nového kontaktního centra. Mám pocit, že za poslední tři měsíce minulého roku udělalo AAA AUTO velký kus práce, aby posunulo kvalitu zákaznického servisu na zcela novou úroveň. Spojuji to zejména s nástupem nové generální ředitelky.“

V rámci nového Kontaktního centra

– se firma zaměřuje na rychlé a důsledné řešení zákaznických podnětů a požadavků. Za celý rok 2012 měla společnost 103 000 zákazníků, z nichž první polovina přišla svůj vůz prodat a druhá naopak zakoupit. Na ombudsmana se obrátily 15 zákazníků. „Někteří nebyli spokojeni se stanovením výkupní ceny svého vozu, další si stěžovali na závady zakoupených automobilů, případně na zamítnutí reklamace,“ uvedl Smutný.

Funkci ombudsmana ve společnosti zřídila nová generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová, která řekla:

Od svého nástupu jsem jasně deklarovala jako svůj hlavní úkol zlepšení komunikace se zákazníky a více empatický přístup k těm, kteří se ocitnou v problémech, byť za ně z hlediska platné legislativy naše společnost nenese odpovědnost. Ombudsman je tu pro posouzení, zda neaplikujeme zákonná ustanovení příliš striktně a zda není prostor i po zamítnutí reklamace podle platného reklamačního řádu pro zákazníka ještě něco udělat.“

V posledních týdnech společnost provedla rozsáhlý průzkum mezi zákazníky se zaměřením na jejich vnímání komunikace s AAA AUTO. Průzkum kladl velkou váhu i na zjištění důvodů možné nespokojenosti zákazníků jako podklad pro následná preventivní opatření zabraňující jejich vzniku. „Byli jsme velmi potěšeni četnými pozitivními ohlasy s předpokladem dalších vzájemných obchodů. Společnost věnuje stále více prostředků do školení efektivní komunikace svých zaměstnanců se zákazníky, aby předcházela možným nedorozuměním. Intenzivní spolupráce kontaktního centra s ombudsmanem přináší minimalizaci počtu zákaznických stížností,“ řekla Topolová.

Podle ombudsmana Smutného společnost ještě čeká náročný úkol neustále a detailněji zákazníkům vysvětlovat rozdíly mezi novými vozy a vozy „z druhé ruky“.

„Pokud vznikne problém, většinou jde hlavně o nepochopení, které se po bližším jednání rychle vysvětlí. Důležité je, aby si zákazník uvědomil, že zboží z bazaru prostě není, a z principu ani být nemůže, ve všech ohledech stejně bezvadné jako zboží zcela nové,“ poznamenal Smutný. Ombudsman také doporučil zkrátit reakční dobu na zákaznické podněty na maximálně 24 hodin. „S návrhem na stanovení časového limitu na vyřízení zákaznického podnětu jsem souhlasila a bude úkolem našeho kontaktního centra ho uvést do života. Naším cílem je dlouhodobá spokojenost, a tím i návratnost zákazníků. Tomu nyní podřizujeme veškeré interní procesy. Jsme si velmi vědomi toho, jak důležitá je pro nás zpětná vazba od zákazníků, a to jak pozitivní, tak i případná negativní, ke které je aktivně vybízíme. Dobře víme, že právě na jejím základě se můžeme efektivně stále postupně zlepšovat,“ zdůraznila generální ředitelka Karolína Topolová.

Skupina AAA AUTO

– působí na trhu již 20 let. Provozuje síť 30 poboček v České republice, na Slovensku a v Rusku. V roce 2012 skupina prodala celkem 51 364 vozů, z toho 35 062 v České republice, 14 211 na Slovensku a 2 091 na ruském trhu. Auditované výnosy skupiny v roce 2011 činily celkem 276 milionů eur. V září 2007 vstoupila nizozemská mateřská společnost AAA Auto Group N.V. na burzy cenných papírů v Praze a Budapešti. AAA AUTO je držitelem certifikátu Spotřebitelského auditu obchodních podmínek SAOP, udělovaného Sdružením obrany spotřebitelů. V září 2012 společnost uvedla na trh staronovou značku Mototechna, ve které soustředila nabídku „zánovních“ ojetých vozů do dvou let stáří a s maximálně 30 000 najetých kilometrů, v lednu 2013 byla Mototechna uvedena i na slovenský trh.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...