Oleje Aral upevňují pozici

Aral ČR, resp. její oddělení olejů a maziv prodalo v loňském roce na tuzemském trhu 3 097 000 litrů olejů a maziv s obratem 200 milionů Kč.

V roce 2000 se Aral opět zařadil mezi nejúspěšnější značky působící v sektoru automobilových a průmyslových olejů na tuzemském trhu. „S loňskými výsledky jsme spokojeni“, říká Boris Janda, ředitel oddělení olejů a maziv a.s. Aral ČR. „Více než tři milióny litrů vloni prodaných olejů nám pomohly upevnit naši pozici mezi nejpřednějšími prodejci olejů v ČR“. Větší část (asi 61 %) tvořily automobilové oleje, zbývající část připadá na průmyslové oleje. V samotném segmentu automobilových olejů činil podíl motorových olejů přibližně 84 %, převodových olejů 16 %.


„Spektrum našich odběratelů je velice pestré. Mezi největší patří jak průmyslové a dopravní firmy, tak i autoservisy. Značné množství olejů kupují také běžní motoristé. Naše průzkumy ukazují, že asi dva z pěti motoristů si vyměňují olej sami, což je výrazně vyšší podíl než v západoevropských zemích. Vedle určité setrvačnosti je to dáno především skladbou automobilového trhu s výraznějším podílem starších vozů,“ vysvětluje Boris Janda.


Komfort zákazníků společnosti Aral ČR zvyšuje nejen nabídka odběru použitých olejů, ale třeba i služba prodeje přes internet. „Lidé si na tuto novou formu komunikace teprve zvykají, ale my si od internetu už v blízké budoucnosti slibujeme dobré výsledky“, tvrdí Boris Janda. „Zákazníci, kteří vyzkoušejí přednosti nového způsobu obchodování oceňují především operativnost a komfort vztahu mezi prodejcem a odběratelem.


Prostřednictvím internetu i tradičními formami nabízí Aral ČR široké spektrum olejů všech výkonových i cenových skupin. Z výsledků loňského obchodování lze vysledovat určitý posun v požadavcích zákazníků, když tuzemští zákazníci stále ještě preferují výhodnou cenu. Ovšem patrný je postupný příklon k sice dražším, ale kvalitnějším a výkonnějším olejům, jako například na motorovém oleji Aral SuperTronic 2 OW-30, který se dobře uchytil především u majitelů nových vozů koncernu VW. Podíl kvalitních olejů, které za určitých podmínek dovolují výrazné prodloužení výměnných lhůt a se kterými tedy motoristé v konečném efektu mohou ušetřit, se bude s omlazováním vozového parku ČR stále zvyšovat“, domnívá se Boris Janda.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....