V roce 2000 se Aral opět zařadil mezi nejúspěšnější značky působící v sektoru automobilových a průmyslových olejů na tuzemském trhu. „S loňskými výsledky jsme spokojeni“, říká Boris Janda, ředitel oddělení olejů a maziv a.s. Aral ČR. „Více než tři milióny litrů vloni prodaných olejů nám pomohly upevnit naši pozici mezi nejpřednějšími prodejci olejů v ČR“. Větší část (asi 61 %) tvořily automobilové oleje, zbývající část připadá na průmyslové oleje. V samotném segmentu automobilových olejů činil podíl motorových olejů přibližně 84 %, převodových olejů 16 %.
„Spektrum našich odběratelů je velice pestré. Mezi největší patří jak průmyslové a dopravní firmy, tak i autoservisy. Značné množství olejů kupují také běžní motoristé. Naše průzkumy ukazují, že asi dva z pěti motoristů si vyměňují olej sami, což je výrazně vyšší podíl než v západoevropských zemích. Vedle určité setrvačnosti je to dáno především skladbou automobilového trhu s výraznějším podílem starších vozů,“ vysvětluje Boris Janda.
Komfort zákazníků společnosti Aral ČR zvyšuje nejen nabídka odběru použitých olejů, ale třeba i služba prodeje přes internet. „Lidé si na tuto novou formu komunikace teprve zvykají, ale my si od internetu už v blízké budoucnosti slibujeme dobré výsledky“, tvrdí Boris Janda. „Zákazníci, kteří vyzkoušejí přednosti nového způsobu obchodování oceňují především operativnost a komfort vztahu mezi prodejcem a odběratelem.
Prostřednictvím internetu i tradičními formami nabízí Aral ČR široké spektrum olejů všech výkonových i cenových skupin. Z výsledků loňského obchodování lze vysledovat určitý posun v požadavcích zákazníků, když tuzemští zákazníci stále ještě preferují výhodnou cenu. Ovšem patrný je postupný příklon k sice dražším, ale kvalitnějším a výkonnějším olejům, jako například na motorovém oleji Aral SuperTronic 2 OW-30, který se dobře uchytil především u majitelů nových vozů koncernu VW. Podíl kvalitních olejů, které za určitých podmínek dovolují výrazné prodloužení výměnných lhůt a se kterými tedy motoristé v konečném efektu mohou ušetřit, se bude s omlazováním vozového parku ČR stále zvyšovat“, domnívá se Boris Janda.