
O zániku tradiční značky autorádií Philips rozhodlo vedení nizozemského koncernu, když se v říjnu 1997 v důsledku plánovaných restrukturálních změn dohodlo s představiteli německého koncernu Mannesmann AG na prodeji divize Philips Car Systems (PCS). Za 1,3 miliardy DM získal německý gigant jednu z nejlépe prosperujících odnoží Philipsu. V té době vyráběla společnost PCS ročně asi čtyři milióny autorádií a s pěti a půl tisíci zaměstnanci dosahovala ročního obratu 1,53 miliardy DM. Od roku 1994 také jako první na světě zahájila sériovou výrobu navigačních systémů pro osobní automobily.
Novým majitelem PCS se stala společnost Mannesmann VDO AG. S více než sedmdesátiletou tradicí, pětadvaceti tisíci zaměstnanci, ročním obratem 7 miliard DM a rozsáhlou výzkumnou a vývojovou základnou byla jedním z nejdůležitějších světových dodavatelů elektronických i mechanických součástí osobních automobilů (měřicí přístroje, elektronické řídicí jednotky pro motory, tlumiče Sachs atd.). Nová akvizice převzatá od koncernu Philips se stala součástí oddělení VDO Car Communication, specializujícího se v německém Wetzlaru na vývoj nejmodernějších integrovaných informačních, navigačních a telematických systémů pro automobily.
Definitivní ukončení výroby autorádií pod značkou Philips přišlo v závěru roku 2001, kdy představitelé Mannesmann VDO Automotive oznámili uvedení již druhé značky autorádií s názvem VDO na světový trh.


Takzvaná „strategie dvou značek“, dnes již zcela běžná ve světě spotřební elektroniky i automobilovém průmyslu, byla definována následovně: Značka VDO Dayton nabízí takzvané „high-end produkty“, tedy výrobky zaměřené na nejnáročnější spotřebitele, kteří u této značky najdou několik mimořádných funkcí, jako je například hlasitost v závislosti na rychlosti nebo akustické varování při vyšší rychlosti či námraze na vozovce. VDO se soustřeďuje na zákazníky upřednostňující kvalitní výrobky s jednoduchým ovládáním, intuitivní ergonomií a klasickým až konzervativním designem, který má stále dost příznivců.
Společně s uvedením značky VDO na trh došlo k další významné změně: Společnost VDO Mannesmann Automotive se po více než roce vyjednávání a čekání na souhlas amerického antimonopolního úřadu spojila s jiným německým koncernem – Siemens. A tak 24. 4. 2001 vznikla nová společnost s názvem Siemens VDO Automotive AG. Padesát tisíc zaměstnanců společnosti pracuje v 34 zemích světa.
Pod značkou VDO se v České republice vyrábějí například palubní desky, tachometry a další měřicí přístroje nejen pro vozy Škoda, ale i pro ostatní značky. Ve výrobní nabídce Siemens VDO Automotive dále nalezneme širokou škálu výrobků určených pro automobilový průmysl – systémy vstřikování paliva, zařízení elektronické kontroly funkcí podvozku a motoru, airbagy, systémy ABS, tachografy pro nákladní automobily, taxametry a další položky. Kromě výroby autorádií se specializuje na vývoj a výrobu nejmodernějších komunikačních systémů do automobilů, palubních počítačů, navigačních systémů nové generace (3D), multimediálních aplikací, připojení k Internetu pomocí GPRS a dalších. Ve většině z těchto oblastí je Siemens VDO Automotive světovou jedničkou.
V současné době je právě segment navigačních a multimediálních systémů nejslibněji se rozvíjející součástí automobilového průmyslu. V současnosti činí podíl elektroniky na hodnotě průměrného osobního vozu 22 %, předpokládá se, že tento podíl v roce 2010 stoupne na 35 %.