Od zavedení nové evropské legislativy o označování pneumatik v listopadu 2012 uplynulo již více než 100 dní

Společnost Goodyear Dunlop Europe, jeden z předních evropských výrobců pneumatik, shrnuje své dosavadní zkušenosti.

Michel Rzonzef, viceprezident divize osobních pneumatik Goodyear pro Evropu, Střední východ a Afriku vysvětluje:

Zatímco prodejci po celé Evropě jsou o novém evropském štítku pro pneumatiky a jeho požadavcích i omezeních informováni velmi dobře, povědomí spotřebitelů je stále nedostatečné. Očekáváme, že štítek bude mít první výrazný dopad na volbu spotřebitelů v nadcházející letní sezóně. To je také období, kdy miliony řidičů v oblastech, v nichž se používají zimní pneumatiky, přezouvají z pneumatik zimních na letní.“

Nový štítek na pneumatiky neměl v sezóně zimních pneumatik výrazný vliv, tvrdí společnost Goodyear Dunlop. Štítek představuje pouze omezený obraz pneumatiky a zimní pneumatiky jsou toho vzorovým příkladem. Štítek nebere v úvahu kritéria výkonnosti zimní pneumatiky, jako jsou brzdění a přilnavost při nízkých teplotách na sněhu či ledu. „Při vývoji pneumatik bereme v úvahu více než padesát kritérií a štítek zohledňuje pouze tři,“ říká Michel Rzonzef.

Na příchod letní sezóny jsme velmi dobře připraveni. Vyrobili jsme svou milióntou pneumatiku s hodnocením BA a na autosalonu v Ženevě jsme představili dva produkty s nejlepším hodnocením roku 2013: Goodyear EfficientGrip Performance a Dunlop BluResponse, pneumatiky, které obě ve většině rozměrů získaly hodnocení B ve valivém odporu a hodnocení A v přilnavosti na mokru. Hodnocení BA je na trhu momentálně nejvyšší možné hodnocení na štítku a je dostupné ve značném počtu rozměrů. V segmentu letních pneumatik s velmi vysokým výkonem (UHP) pokrývá společnost Goodyear Dunlop přibližně 25% rozměrů produkty s hodnocením BA.“

Rzonzef dodává: „Náš výzkum ukazuje, že ti, kdo nakupují prémiové produkty, dávají přednost hodnocení vyššímu než C. Jsem proto nesmírně rád, že naše aktuální portfolio pokrývá dvě třetiny rozměrů evropského trhu s letními pneumatikami pro osobní vozidla pneumatikami s hodnocením CC a výše.“

Společnost také zdůraznila, že klíčem k úspěchu štítku zůstává dodržování legislativy. Michel Rzonzef říká: „Chápeme potíže, jimž členské státy EU při zavádění tohoto složitého zákona a dodržování jeho správného uplatňování čelí, ale důvěryhodnost evropského štítku závisí na jeho efektivním prosazování. Apelujeme na členské státy, aby se pneumatiky se zjevně nesprávnými štítky v Evropské unii nesměly prodávat. Spotřebitelé mohou důvěřovat pouze správným informacím na štítku pneumatiky.“

Společnost Goodyear Dunlop testuje své produkty

– ve své vlastní testovací základně v Lucembursku, Francii a Německu a vyvíjí své produkty ve vysoce sofistikovaných inovačních centrech v Colmar-Bergu v Lucembursku a v Hanau v Německu. Nové nařízení znamenalo pro společnost Goodyear Dunlop vlastnící dvě prémiové značky, které se obě snaží nabídnout pneumatiky s nejlepším výkonem, značné investice.

Silné stránky společnosti Goodyear Dunlop v oblasti vývoje pneumatik, jež podávají vynikající výkon v různých kritériích výkonnosti a nejen ve třech kritériích uvedených na štítku, se opět prokázaly v několika nedávných testech pneumatik uveřejněných letos na jaře. Pneumatika Dunlop Sport BluResponse v rozměru 195/65 R 15 91V je jedním z vítězů testu letních pneumatik roku 2013 podle časopisu Autobild, jednoho z předních německých motoristických magazínů. Pneumatika Dunlop Sport BluResponse ve stejném rozměru rovněž zvítězila v testu organizací ACE Auto Club Europe a GTU, jedné z největších oficiálně uznávaných revizních organizací nezávislých certifikovaných inspektorů. Ve stejném testu získal nejnovější produkt společnosti Goodyear, pneumatika EfficientGrip Performance hodnocení „velmi doporučujeme“. Magazíny při testování pneumatik hodnotí výkon pneumatik na základě 15 a více kritérií.

Nařízení č. 1222/2009 o označování pneumatik, které bylo přijato v listopadu roku 2009, je platné od 1. listopadu 2012. Štítek poskytuje informace o vlivu pneumatiky na spotřebu pohonných hmot, přilnavosti na mokru a vnější hlučnosti pneumatiky.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...