Od začátku roku do konce listopadu 2003 bylo v ČR prodáno 137 655 ks osobních automobilů

Užitkových automobilů 15 728 ks.

Osobní automobily:


Osobních automobilů oproti stejnému období minulého roku bylo prodáno o 3 899 ks více, to představuje nárůst prodeje o 2,9 %.


Škoda prodala na českém trhu 66 318 osobních automobilů a dosáhla tak 48,2 % podílu na trhu. Za ní následuje značka Renault s prodejem 8 204 ks, další je Peugeot s prodejem 7 931 ks, VW s prodejem 6 778 ks, na pátém až šestém místě je Ford a Opel – prodej 5 990 ks.


Oproti výsledkům za leden až říjen 2003 se pořadí v „první pětce“ opět mírně změnilo – značka Renault postoupila z třetího místa na druhé a značka Peugeot naopak klesla z druhého místa na místo třetí. Navíc „první pětka“ se rozšířila na „šestku“ – značka Ford se dělí o páté až šesté místo se značkou Opel.


Ve srovnání se stejným obdobím roku 2002 došlo k relativně vysokému zvýšení prodejů u korejských značek Hyundai (prodej 4 588 ks) a KIA (prodej 1 259 ks). Značka Hyundai v prodejích drží sedmé místo před značkou Citroen (prodej 4 245 ks).


Prodeje osobních automobilů za leden až listopad 2003 vykázalo celkem 41 výrobních značek, což je o 5 více než za celý rok 2002.

Užitková vozidla kat. N1 (do 3 500 kg celkové hmotnosti):


V této kategorii byl v meziročním porovnání stejných období roku 2003 a roku 2002 zaznamenán nárůst prodejů o 26,3 %. To představuje prodeje vyšší o 3 277 ks vozidel. Prodáno bylo celkem 15 728 ks užitkových vozidel zařazených do kategorie N1 (za stejné období roku 2002 to bylo 12 451 ks). Zde však nutno opětovně upozornit, že uvedený nárůst prodejů je do určité míry ovlivněn změnou metodiky vykazování od 1.1.2003.


Nejúspěšněji prodávanou značkou zůstává značka Ford (prodej 2 716 ks, což znamená nárůst prodejů o 6,3 %) a na druhém místě je značka VW (prodej 2 015 ks, nárůst o 1,4 %). Následuje Peugeot (prodej 1 658 ks, nárůst o 62,49 %), Citroen (prodej 1 562 ks, nárůst o 79,7 %) a Renault (prodej 1 478 ks, nárůst prodejů o 31,4 %). Relativně největší zvýšení prodejů bylo zaznamenáno u značky Dacia (celkový prodej však činil pouze 137 ks) a více než 100 % nárůst prodejů zaznamenaly ještě značky Toyota (celkový prodej 253 ks) a Mitsubishi (celkem 276 ks).


Prodeje za leden až listopad 2003 v této kategorii vykázalo 32 výrobních značek, což je o 6 více než za celý rok 2002.


Údaje podle Sdružení automobilového průmyslu ČR.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...