Octavia týmu CARTEC MB motorsport zase o něco lepší

Mladoboleslavské firmě CARTEC MB, jednomu z největších prodejců automobilů značky Škoda u nás, už nikdo nevezme prvenství v představení a také nasazení soutěžního automobilu Octavia, který se na našich soutěžích objevil v jiných, než továrních barvách týmu Škoda Motorsport. Stalo se tak na loňské Barum rally. Ti, kteří letos přijdou s netovárními verzemi tohoto soutěžního vozu, budou už jen dalšími v pořadí.

Octavia týmu CARTEC MB motorsport zase o něco lepší

Vedení firmy a týmu CARTEC MB motorsport si je však vědomo, že soupeřů vybavených těmito vozy, bude přibývat. A když už propásli jedinečnou příležitost být první v prezentaci soukromé Octavie, budou chtít tím víc uspět v celkové klasifikaci formule 2. Proto v týmu CARTEC MB motorsport neseděli během zimní přestávky s rukama v klíně, nýbrž pořádně pracovali na dalším vylepšení svého klenotu. První ostré kilometry absolvovalna dvou podnicích loňského mistrovství a letos už by měl pevně stát na svých nohou nebo spíš kolech. Magazin PERISKOP proto navštívil manažéra týmu a vedoucího prodeje nových vozů ve firmě CARTEC MB, Josefa Žemličku a požádal jej, aby příznivcům automobilových soutěží přiblížil přípravu týmu na letošní sezónu.

PERISKOP: K jakým změnám na vašem voze došlo po premiérovém vystoupení na loňské Barum Rally?


J. ŽEMLIČKA: „Nebudu lhát, když řeknu, že auto se kompletně rozebralo. Předně však došlo k zásadní změně v tom, že jsme do vozu namontovali výkonnější dvoulitrový motor místo dosavadního o objemu 1, 8 l. Velmi dobře jsme při tom spolupracovali s úpravcem , firmou ing. Šmat. Jsme spokojeni s výkonem motoru a samozřejmě od něho očekáváme mnohem víc než od loňského modelu, je pro nás příslibem pro odpovídající umístění ve formuli dvě a hlavně v naší třídě do dvou litrů. K dalším úpravám došlo na sekvenční převodovce, na brzdách, změny k lepšímu jsme provedli i na výfukovém potrubí. To jsem vyjmenoval ty nejpodstatnější změny, z těch drobných bych na prvním místě uvedl třeba trochu jiný design se jmény našich sponzorů.“


PERISKOP: Po loňské zkušební sezóně s pouhými dvěma starty tedy letos zřejmě počítáte s větším počtem absolvovaných podniků.


J. ŽEMLIČKA: „Předně jsme nepočítali s tím, že v loňské sezóně představíme naši první netovární Octavii pouze dvakrát, náš předpoklad byl poněkud jiný. I když jsme ji stavěli v úzké spolupráci právě s týmem Škoda motorsport, vyskytly se, což není u nového vozu žádná zvláštnost, určité problémy technického rázu. Proto jsme se rozhodli omezit naše starty na pouhé dva a po podzimní Rally Pačejov se raději věnovat dalšímu vývoji a vylepšení vozu. Dnes vidíme, že to bylo rozumné rozhodnutí, neboť nám ušetřilo spoustu finančních prostředků a poskytlo i potřebný klid k přípravě na letošní sezónu.“


PERISKOP: Za volantem vaší Octavie bude sedět mladý a talentovaný jezdec Tomáš Zelenka. Jaké cíle jste jemu, ale i sobě pro letošek určili?


J. ŽEMLIČKA: „Především chceme absolvovat, když ne všechny, tak alespoň co největší počet soutěží, ať už v Mistrovství České republiky nebo v České trofeji. Víme však, že je to v mnohém závislé na financích. Tomáš Zelenka, jako zaměstnanec firmy CARTEC MB má tu výhodu, že se převážně může věnovat tomuto vozu a sám se významně podílet na jeho vývoji. Stále je však začínajícím jezdcem, proto od něho ještě nečekáme nějaký průlom do absolutního pořadí. Zatím se s tím vozem, zvláště teď, když má silnější motor, stále učí. I když letos jsme na startu v lepší pozici než loni, nesmíme zapomenout na to, že naše Octavie se stále ještě nachází ve vývojovém stadiu. Tím víc budeme rádi za každý dobrý výsledek ve třídě a ve skupině.“


Octavia týmu CARTEC MB motorsport zase o něco lepší

PERISKOP: Počítáte v této sezóně i s nějakými starty v zahrničí?

J. ŽEMLIČKA: Chtěli bychom se v rámci České trofeje zúčastnit 3 Städte rally a Semperit rally a rovněž nás láká start na některé z polských soutěží, např. na Raidu Polskim. Tyto naše zahraniční aktivity však nesmí být proti zájmům našich sponzorů a také musíme přihlédnout k tomu, kde bychom v případě dobrého umístění mohli získat důležité body do celkového hodnocení.“


PERISKOP: Dá se tedy říct, že Octavia 2, 0 Rally týmu CARTEC MB motorsport je na Rallye Šumava Mogul, úvodní podnik Mistrovství České republiky, připravena dobře?


J. ŽEMLIČKA: „S čistým svědomím mohu potvrdit, že se pro naše důstojné vystoupení v letošní sezóně udělalo opravdu maximum, ať už po stránce techniky nebo v počtu a intenzitě testovacích jízd. Ovšem, technika nebo jezdec přesto mohou selhat. Chtěl bych však poděkovat vedení firmy CARTEC MB za podporu celého realizačního týmu, ale i všem sponzorům, kteří se podílejí na našem projektu a dovolím si vyjádřit přesvědčení, že letošní sezóna pro nás dopadne dobře.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE ALL4

Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE...

Čistě elektrické MINI Countryman SE ALL4 poslalo se světa pár „čumkaret“. Jak si cestuje a užívá volnosti na jakémkoli povrchu díky pohonu všech kol ALL4. Jde to, protože tenhle crossover se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci rychlosti a motorsportu, připravte se na sezónu a akce!

Fanoušci rychlosti a motorsportu,...

Zakladatel týmu Effective Racing Vladimír Netušil představil detailní plán závodů Formule 3 pro nadcházející rok a navíc i novou inovativní možnost – zážitkové Paddock pasy, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...