Odbornou porotu nadchl především výkonným vznětovým osmiválcem 4.0, který s dvěma turbodmychadly dosahuje výkonu 184 kW/250 k, přičemž pozoruhodný točivý moment 560 N.m je k dispozici už od 1700 otáček. Podle odborných redaktorů splní zásluhou moderního systému přímého vstřikování common-rail prakticky každé přání.
Ocenění si vůz řady G vysloužil rovněž za robustní konstrukci karosérie a osvědčený systém pohonu všech kol, který zvládne jízdu i tím nejtěžším terénem. „Mercedes Benz G presentuje stavbu terénních vozidel, která v tomto podání prakticky už neexistuje. Proto se stal ikonou offroadů a cenu za Terénní vůz roku si zaslouží“, píše časopis Off-Road v nejnovějším vydání.
Mercede Benz řady G se vyrábí již dvaadvacet let. Do aktuálního programu patří vedle verze 400 CDI také zážehová šestiválcová varianta G 320 (158 kW/215 k) a moderní vidlicový osmiválec G 500 (218 kW/296 k). Vozy řady G se dodávají ve třech karosářských variantách, a to jako dvoudveřový kabriolet s elektricky ovládanou střechou nebo tří- či pětidveřová varianta s pevnou střechou a s delším či kratším rozvorem.