Nový vrchol třídy malých vozů Audi A1 quattro: na trh v tomto roce v limitované edici 333 exemplářů

Dynamický design exteriéru a interiéru, kompletní výbava, motor 188 kW, pohon quattro, 0-100 km/h za 5,7 sekundy.

Nový vrchol třídy malých vozů Audi A1 quattro: na trh v tomto roce v limitované edici 333 exemplářů
Nový vrchol třídy malých vozů Audi A1 quattro: na trh v tomto roce v limitované edici 333 exemplářů
Nový vrchol třídy malých vozů Audi A1 quattro: na trh v tomto roce v limitované edici 333 exemplářů

Dvoulitrový turbomotor této novinky dosahuje točivý moment 350 N.m. Audi A1 quattro má nejvyšší rychlost 245 km/h.

Pod kapotou modelu A1 quattro je uložena jednotka 2.0 TFSI. Čtyřválec se zdvihovým objemem 1984 cm3 kombinuje v klasickém stylu značky Audi přímé vstřikování benzinu a přeplňování turbodmychadlem. Mezi nejvýznamnější prvky jeho konstrukce patří proměnné časování sacích ventilů a dvojice vyvažovacích hřídelů, která zajišťuje klidný běh. Maximální točivý moment je k dispozici nepřetržitě od 2500 do 4500 min-1 a nejvyšší výkon 188 kW přichází při 6000 min-1.

Motor s čtyřventilovým rozvodem se projevuje sportovně sonorním zvukem, je optimalizován pro vysoký výkon a nízkou spotřebu paliva. Jako příklad může posloužit vstřikovací soustava common rail, přeplňování turbodmychadlem s chladičem stlačovaného vzduchu a elektronicky řízené olejové čerpadlo. Audi A1 quattro spotřebuje podle předběžných údajů méně než 8,5 litru benzinu na 100 kilometrů. Jízdní výkony jsou na úrovni kvalitních sportovních vozů.

Hnací síla motoru 2.0 TFSI je přenášena na vozovku prostřednictvím šestistupňové mechanické převodovky s precizním řazením a trvalého pohonu všech kol quattro. Srdcem systému quattro je elektronicky řízená a hydraulicky ovládaná lamelová spojka s lamelami v olejové lázni.

Za normálních podmínek přenáší spojka velkou část hnací síly motoru na přední kola. V případě, že by mělo dojít ke zhoršení trakce, dokáže hnací sílu přenést plynule dozadu stlačením lamel uvnitř spojky během několika milisekund. Při tvorbě hydraulického tlaku je elektrické čerpadlo podporováno tlakovým zásobníkem. Jakmile začne prokluzovat jen jedno kolo jedné nápravy, je okamžitě přibrzděno elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDS.

Umístění lamelové spojky před zadním diferenciálem přispívá k harmonickému rozložení hmotnosti mezi nápravy. Podvozek modelu Audi A1 quattro je plně přizpůsoben dynamice poháněcího ústrojí. V porovnání s ostatními sériově vyráběnými modely je jeho nastavení výrazně tužší. Roli přední nápravy plní konstrukce McPherson, vzadu pracuje čtyřprvková náprava. Citlivé a účinné elektrohydraulické řízení sportovně strmý převod 14,8:1.

Audi A1 quattro jezdí na kolech z lehké slitiny s rozměrem 8,0 J x 18, která mají exkluzivní design připomínající turbínu a povrchovou úpravu v odstínu „ledovcová bílá“. Rozměr pneumatik je 225/35. Přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají průměr 312 milimetrů a černé brzdové třmeny. Součástí stabilizačního systému ESP je sportovní režim. ESP lze také kompletně vypnout, například při jízdě po závodním okruhu.

Audi A1 quattro dává své speciální postavení najevo již na první pohled.

Dodává se výhradně v metalické barvě „ledovcová bílá“ v kombinaci s leskle černou střechou. Z mohutných nárazníků vyzařuje síla, zatímco leskle černý rám a mřížka masky chladiče Singleframe kontrastují s okolními plochami karoserie. Ladně prohnutá žebra ve světlometech, tzv. „křídla“, jsou červená. Maska chladiče, střešní oblouk a zadní víko nesou loga quattro.

Vzadu jsou tmavá boční okna a střecha je zakončena velkým dvoubarevným křídlem. Černá barva je zdrojem nových impulzů na zadním výklopném víku a na difuzoru. Zadní světlomety LED jsou ztmavené a nárazník má markantní vzhled. Výfuková soustava má dvě leštěné koncovky vlevo a vpravo s průměrem 100 mm.

Rozměry:

A1 quattro je 3987 mm dlouhé, 1740 mm široké a 1416 mm vysoké, takže je o trochu delší než výchozí modely. Zavazadlový prostor pojme 210 litrů, se sklopenými opěradly zadních sedadel to je 860 litrů.

Sportovnímu interiéru Audi A1 quattro dominuje decentní černá. Sedadla a loketní opěrky ve dveřích jsou potaženy hedvábně jemnou kůží Nappa s kontrastním červeným stehováním. Mnohostranně nastavitelná sportovní sedadla S vpředu mají výrazné boční polštáře, integrované opěrky hlavy a na zadní straně kryt opěradla s nápisem quattro. Spodní část středové konzoly svítí leskle černým lakem, opěrka pro levou nohu a kryty pedálů jsou vyrobeny z kartáčované ušlechtilé oceli. Podlahové rohože jsou opatřeny obšitím s červeným stehováním a prahové lišty jsou zdobeny nápisy A1 quattro.

V panelu sdružených přístrojů jsou nápadné bílé ručičky přístrojů, červený otáčkoměr, logo quattro a barevný displej informačního systému řidiče. Dole zploštělý multifunkční sportovní volant s věncem obšitým červeně stehovanou kůží nese štítek se sériovým číslem vozu. Hlavice krátké řadicí páky je vyrobena z hliníku. Mnoho ovládacích prvků má vzhled hliníku.

Audi A1 quattro se bude dodávat od druhé poloviny roku 2012

– a ke svým majitelům zamíří s kompletní výbavou, která zahrnuje mnoho prvků pocházejících bezprostředně z vyšší třídy. Mezi ně patří světlomety xenon plus, asistent dálkových světlometů, adaptivní brzdová světla, paket vnitřního osvětlení LED, senzor světla a deště, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, parkovací senzory vzadu, automatická klimatizace, poplašné zařízení, paket Schránky, komfortní klíček a tempomat.

Plně uspokojivá je rovněž výbava informačními a zábavními systémy. Ta zahrnuje měnič CD, digitální tuner, Audi Music Interface a MMI Navigation Plus. Zvuková aparatura Bose probouzí k životu 14 reproduktorů výkonem až 465 W. Hloubkové reproduktory ve dveřích jsou nepřímo osvětleny kombinací světlovodů a diod LED. Audi connect umožňuje připojení k internetu prostřednictvím systému Bluetooth Autotelefon online. Díky tomu je možné využívat za jízdy speciální webové služby jako například Google Earth. Spolucestující si mohou k integrovanému hotspotu WLAN připojit také svá přenosná zařízení.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...