Nový Volkswagen Passat šesté generace na náš trh

Nový Passat – zcela nový model, sebevědomý, osobitý, přesto však evidentně dobře známý Passat!

VW Passaty připraveny pro novináře k testovacím jízdám:

Nový Volkswagen Passat šesté generace na náš trh
Nový Volkswagen Passat šesté generace na náš trh


V průběhu uplynulých 32 let se Passat stal synonymem automobilového vývoje, ztělesněním všeho pozitivního v respektovaném označení „Made in Germany“. Passat patří ke špičce své třídy – vyniká svojí velikostí, vyspělými technologiemi, bezpečnostní výbavou, kvalitou zpracování, využitím ušlechtilých materiálů…

Nový Volkswagen Passat šesté generace na náš trh
Nový Volkswagen Passat šesté generace na náš trh
Nový Volkswagen Passat šesté generace na náš trh


Novou tvář Passatu šesté generace definuje osobitě řešená maska chladiče dokonale kombinovaná s výraznými světlomety, kapotou a nárazníky. Přes celou příď vozu – od dolního konce nárazníků přes kapotu motoru až do A-sloupků karoserie se táhne osobitý V-profil, který se stává spolu s nově řešenou maskou chladiče charakteristickým rozpoznávacím znamením vozu. Boční silueta nového Passatu a především grafika jeho bočních oken představuje vzrušující směs vitality a tajené energie.


Nový Passat je dlouhý 477 cm, je tedy o 62 mm delší než předchozí model. Šířka vzrostla o 74 mm na 182 cm a výška o 10 mm na 147 cm. Rozvor je 271 cm, zavazadlový prostor má maximální objem 565 litrů, tedy o 90 litrů více než u předchůdce (pro český trh 485 litrů, protože se používá plnohodnotné rezervní kolo namísto sady pro opravy pneu).


Jedním z příkladů špičkové kvality nového modelu je jeho statická tuhost, která vzrostla v porovnání s předchůdcem o 57 %. Přitom už předchozí Passat byl co do tuhosti karoserie považován za etalon své třídy! Díky využití nejmodernějších výpočetních metod a vysoce pevných materiálů se konstruktérům podařilo udržet hmotnost nového modelu na stejné úrovni, jako u dosavadní verze: Samotná karoserie nováčka není těžší než u jeho předchůdce! Provozní hmotnost Passatu se zážehovým motorem o výkonu 85 kW/115 k činí 1348 kg.


Svěží, vzdušný, vysoce kvalitní, propracovaný do posledního detailu… a především prostorný – to je interiér nového Passatu. Při jeho vývoji se návrháři soustředili na dokonalou ergonomii, která zpříjemňuje každodenní používání vozu. Maximální váhu měla samozřejmě i bezpečnost.


Čtyři nové motory připravené pro Passat šesté generace jsou vybaveny technologií přímého vstřikování benzinu do válců FSI. Tři čtyřválce FSI mají výkony 85 kW/115 k, 110 kW/150 k a přeplňovaný motor TFSI 147 kW/200 k. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2005 se v nabídce objeví také šestiválec 3.2 V6 FSI o výkonu 184 kW/250 k. Základní pohonnou jednotkou je zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l a výkonu 75 kW/102 k.


V nabídce pohonných jednotek samozřejmě nemohou chybět turbodiesely s přímým vstřikováním nafty do válců TDI. Jejich výkony činí 77 kW/105 k, 103 kW/140 k a 125 kW/170 k. Nejvýkonnější motor TDI dostal inovativní piezoelektrické vstřikovače.


Oba turbodiesely 2.0 TDI (a později i šestiválec V6 FSI) mohou být propojeny s dvouspojkovou převodovku DSG, která vyniká extrémně rychlým řazením svých šesti rychlostních stupňů. Převodovka DSG může pracovat buď v plně automatickém režimu nebo může jednotlivé rychlostní stupně řadit řidič sekvenčním způsobem. Zážehové motory o výkonech 85 kW, 110 kW a 147 kW mohou být na přání kombinovány se šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic.


Passat dostal zcela novou čtyřprvkovou zadní nápravu, která je přes pomocný rám uchycena k nosné struktuře vozu a zároveň je tak od ní dokonale akusticky izolována. Vpředu jsou propracované kombinované vzpěry McPherson s mnoha prvky z lehlého hliníku, které výrazně snižují hmotnost celého zavěšení. Přední náprava nového Passatu je o 13,3 kg lehčí, než kdyby konstruktéři využívali konvenční materiály a konstrukční postupy. K maximální bezpečnosti jízdy přispívá stabilizační systém ESP a systém stabilizace přívěsu, který dostávají všechny modely vybavené tažným zařízením.


Všechny Passaty mají šestnáctipalcový brzdový systém. Brzdové kotouče dostaly velmi efektivní systém osušování – při jízdě v hustém dešti se totiž na kotoučích vytváří tenký film vody, který potom při náhlém použití brzd zpomaluje nástup jejich plného účinku. Proto zařízení pro vysoušení brzd zhruba v pětiminutových intervalech lehounce přitiskne brzdové destičky ke kotoučům, které se tímto způsobem zbaví vody a osuší a mohou tedy v případě potřeby okamžitě maximálně efektivně zpomalovat vůz. Okamžik vysoušení řidič vůbec nepostřehne.


Nový Passat je prvním vozem své třídy, který dostal elektromechanickou parkovací brzdu, která se ovládá tlačítkem umístěným v přístrojové desce vlevo vedle spínače světel. K aktivací nebo deaktivaci brzdy nyní stačí jen lehké stisknutí spínače. Řídicí systém brzdy je propojený s ostatními podvozkovými systémy a umožňuje nouzové brzdění, pomáhá při rozjezdech do kopců a zabraňuje nechtěnému popojíždění vozu např. při čekání na semaforech, aniž by řidič musel držet sešlápnutý brzdový pedál (pro tuto funkci je třeba u některých modelů objednat funkci AUTO HOLD).


Passat má samozřejmě dálkově ovládané centrální zamykání, přesto je tento systém výrazně odlišný od dosud používaných zařízení. Vůz se neodemyká a nezamyká, motor nespouští tradičním klíčkem, ale transponderem, který svým tvarem připomíná hlavici obvyklého klíčku s tlačítky dálkového ovládání zámků dveří. Transponder se vkládá do elektronické spínací skříňky, motor se potom spouští (i zastavuje) zatlačením na jeho vyčnívající část.


Pokud je Passat vybavený systémem ovládání bez klíčků KESSY, zaregistrují citlivá čidla už v určité vzdálenosti speciální osobní kartu uloženou např. v kapse řidičova saka. Potom stačí jen dotyk ruky na kliku dveří a zámky se uvolňují a motor je připravený ke spuštění. To se provádí stisknutím tlačítka na přístrojové desce. Při opuštění vozu řidič zajistí zámky zmáčknutím malého tlačítka na dveřní klice. Vůz lze samozřejmě kdykoli odemknout nebo zamknout dálkovým ovládáním.


Nový Passat může být na přání vybaven radarovým adaptivním tempomatem, který byl poprvé představený v luxusní limuzíně Phaeton. Zařízení se ovládá samostatnou páčkou na sloupku řízení. Adaptivní tempomat samočinně udržuje navolenou rychlost, navíc ale aktivuje brzdy vozu, pokud se vůz příliš přiblíží k vpředu jedoucímu automobilu. Pokud se potom cesta uvolní, adaptivní tempomat opět zvýší rychlost na zadanou úroveň. Samočinné udržování odstupu od vpředu jedoucích vozů výrazně zvyšuje cestovní komfort především při dlouhých dálničních jízdách a samozřejmě zvyšuje i bezpečnost cestování.


Adaptivní tempomat pracuje v rozmezí rychlosti 0 až 210 km/h a má dva programy: Normální a sportovní. Systém registruje překážky v jízdní dráze vozu až do vzdálenosti 200 metrů, radarový signál pokrývá úhlovou výseč s vrcholovým úhlem 12 stupňů. Překážky v jízdní stopě vozu se symbolicky, pomocí piktogramů, zobrazují i na palubním displeji.


Pro nový Passat je připraven špičkový hands-free telefonní systém s rozhraním Bluetooth, které umožňuje bezdrátové spojení telefonu se systémy vozu, i když má řidič telefon uložený např. v kapse kabátu. Odpadají tak starosti se systémy, do kterých se musí vkládat separátní SIM karta. Telefon se ovládá na dálku prostřednictvím číselníku, resp. klávesnice, která se vysouvá z přístrojové desky. Další možností ovládání telefonu jsou tlačítka dálkového ovládání umístěná přímo na volantu, k dispozici je i hlasové ovládání.


Zájemci o nový model Passat mohou vybírat z bohaté škály kvalitních autorádií s CD přehrávači o výkonech od 40 do 600 W. Všechny přístroje mohou mít ovládání pomocí tlačítek na volantu. Na vrchol nabídkové řady audiosystémů se řadí přístroje s DVD navigačním systémem.


Oba přístroje – autorádio s navigací RNS MFD2-DVD i RCD 500 – mohou být za příplatek kombinovány s novým sound-systémem VW (výkon 250 W) nebo Dynaudio (výkon 600 W), vyvinutým speciálně pro nový Passat. Zejména desetikanálový systém prestižní dánské firmy Dynaudio zaručuje skutečně excelentní reprodukci hudby i slova. Tak vysokou kvalitu nedokáže poskytnout žádný dodatečně montovaný audiosystém.


Všechny modely jsou standardně vybaveny dvouzónovou automatickou klimatizací Climatronic, která zaručuje zcela bezprůvanovou výměnu vzduchu v interiéru.


Především řidiči, kteří používají vůz k podnikání, ocení možnost dobíjet své notebooky přes na přání montovanou palubní zásuvku se střídavým proudem o napětí 230 V/50 Hz. Zásuvka 230 V je umístěna v zadní části středového tunelu v prostoru nohou vzadu sedících spolujezdců.


Dokonalé osvětlení cesty zaručují řidiči nového Passatu adaptivní bi-xenonové světlomety, které se natáčejí spolu s řízením v úhlu až 15 stupňů a díky tomu mnohem lépe osvětlují obvykle temná místa prudkých zatáček. Systém doplňují statická odbočovací světla, která především při odbočování osvětlují místa ležící v úhlu asi 35 stupňů od osy vozu.


Passat může být vybavený systémem monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách. Do kol jsou začleněny senzory, které přenáší informace o tlaku vzduchu v jednotlivých pneumatikách do řídicí jednotky ve které se porovnávají s předprogramovanými hodnotami. Na odchylku je řidič upozorněn prostřednictvím výstražného signálu v přístrojové desce.


Modely Passat se nabízejí ve čtyřech stupních výbavy: Trendline, Comfortline, Sportline a Highline -každá z nich má svůj osobitý charakter. Trendline je nejpřístupnější verzí, Comfortline upřednostňuje především pohodlí cestování, Sportline se profiluje jako dynamicky laděná verze a Highline vyznává maximální kvalitu každého detailu.

Už základní model Passat v nejnižší výbavě Trendline má hodnotnou základní výbavu, do které patří:

  • Dveřní kliky a kryty zpětných zrcátek v barvě karoserie
  • Směrová světla integrovaná do předního nárazníku
  • Směrová světla z LED diod integrovaná do krytů vnějších zpětných zrcátek
  • Koncová světla z LED diod
  • Chromovaná maska chladiče
  • Ocelová kola rozměru 6.5J x 16 s velkoplošnými kryty a pneumatikami 205/55 R16
  • Zeleně tónované termoizolační sklo
  • Odkládací schránka ve stropní konzoli
  • Kapsy ve dveřních výplních (u řidič pro PET láhve o objemu 1,0 l, u spolujezdce o objemu 1,5 l)
  • Dva držáky nápojů vpředu
  • Chromované rámečky palubních přístrojů
  • Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
  • Uzamykatelná schránka v přístrojové desce s vychlazováním
  • Schránka na deštník ve dveřích řidiče
  • Asymetricky dělené a sklopné zadní sedadlo
  • Integrovaná loketní opěrka vzadu
  • Textilní čalounění sedadel Calino
  • Dvoufázové čelní airbagy
  • Airbag u spolujezdce s možností deaktivace
  • Aktivní opěrky hlav vpředu
  • Samonavíjecí tříbodové bezpečností pásy u všech sedadel
  • Systém automatické aktivace výstražného osvětlení při kritickém brzdění
  • Stabilizační systém ESP s brzdovým asistentem, protiblokovacím systémem brzd ABS, protiprokluzovým zařízením ASR a elektronickou uzávěrou diferenciálu ESD
  • Kotevní body Isofix pro připevnění dětských sedaček na krajní zadní sedadla
  • Průběžné hlavové airbagy
  • Opěrky hlav u všech třech míst vzadu
  • Kotoučové brzdy u všech kol, vpředu ventilované disky
  • Boční airbagy vpředu
  • Čtyři vázací očka v zavazadlovém prostoru
  • Výstražný trojúhelník uložený ve víku zavazadlového prostoru
  • Asférické zpětné zrcátko na straně řidiče
  • Elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
  • Ukazatel vnější teploty
  • Auto Hold – systém pro rozjezd do kopce (pouze pro modely s automatickou převodovkou)
  • Otevírání víka zavazadlového prostoru z interiéru
  • Elektricky ovládaná okna předních dveří
  • Elektrické odjišťování víka zavazadlového prostoru a krytu nalévacího hrdla nádrže
  • Interiérové osvětlení vpředu i vzadu se zpožděním zhasínáním
  • Dvě čtecí lampičky vpředu
  • Modré podsvětlení palubních přístrojů
  • Dvouzónová klimatizace Climatronic
  • Komfortní spouštění motoru „Press & Drive“
  • Výškově a podélně nastavitelný volant
  • Komfortní zrcátko ve sluneční cloně
  • Elektromechanická parkovací brzda
  • Elektromechanický posilovač řízení s proměnným účinkem
  • Dálkově ovládané centrální zamykání dveří

Ceny nového VW Passatu jsou podle zvoleného motoru, převodovky a stupně výbavy od 649 900 do 994 300 Kč (včetně DPH).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu na výrobu vysokonapěťových baterií.

BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu...

BMW položila v thajském Rayongu základní kámen k výstavbě výrobního závodu na produkci vlastních vysokonapěťových baterií 5. generace. BMW Group tak připravuje další továrnu na výrobu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost od 2 milionů

Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost...

Více výkonu, výraznější design, nové možnosti individualizace a digitální inovace. Divize BMW M představuje nové modely M4: Coupé i Cabrio s ještě intenzivnějšími geny ze světa...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW X5 Protection VR6

Nové BMW X5 Protection VR6

Nové provedení nejprodávanějšího pancéřovaného vozu světa s klasifikací VR6 přichází s přepracovaným designem a upraveným interiérem se špičkovými prvky digitalizace – přebírá...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA pro 250 vyvolených

BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA...

Už více než 50 let se značka ALPINA věnuje vývoji a výrobě výjimečných automobilů pro znalce a nadšence. Pro ně letos nabízí jednu lahůdku. Model B5 GT coby vrcholné provedení BMW řady 5...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW 5 bude prvním vozem schváleným pro autonomní jízdu do rychlosti 130 km/h v Německu

Nové BMW 5 bude prvním vozem...

BMW Group je první automobilkou v Německu, která může nabídnout systém pro částečně automatizovanou jízdu rychlostí až 130 km/h. Spolkový dopravní úřad Kraftfahrtbundesamt (KBA) udělil...