Prvním zákazníkům budou vozy dodávány již v září 2011. Ceny uvádíme v závěru tohoto článku.
Díky zásadním inovacím a vylepšením napříč modelovými řadami jsou vozy Jaguar nyní ještě výkonnější, elegantnější a úspornější.
Svěží a moderní design ještě více umocňuje již tradiční přitažlivost nových vozů značky Jaguar.
Model XK pro rok 2012
– zůstává plně věrný pověsti oceňovaného a vysoce výkonného sportovního vozu GT. Na vrcholu této modelové řady je vůz Jaguar XKR-S, který je nejvýkonnějším sériově vyráběným vozem značky Jaguar v historii. Jeho maximální rychlost je neuvěřitelných 300 km/h a z nuly na 100 km/h zrychlí za pouhé 4,2 vteřiny.
Kompletní modelová řada XK se chlubí modernizací předních i zadních částí vozidel, což jim zajišťuje stále moderní a jedinečný vzhled. Zákazníci si navíc mohou vybrat vysoce individuální vůz, který jim bude vyhovovat stylem i výkonem. Řadu úprav lze totiž udělat přímo na základě jejich přání a požadavků. Nové volitelné prvky interiéru například umožní náročným řidičům zdůraznit samotnou povahu preferovaného modelu XK. Důraz tak mohou klást na výkon či luxus jejich vozidla.
Model XF
– získal po celém světě více než 80 ocenění za vzhled a jízdní vlastnosti. Nyní se díky celé řadě velmi odvážných úprav svou podobou přiblížil vlajkové lodi XJ. Na samotném vrcholu této modelové řady stojí inovovaný model XFR Supercharged, na jehož novém designu se plně odráží jeho jedinečný charakter.
Mezi nejvýznamnější technická vylepšení modelu XF patří nový čtyřválcový turbodieselový motor o objemu 2,2 litru s jedinečným systémem Stop/Start, který šetří palivo a snižuje emise. Zcela převratné je, že se tento systém objevuje u značky úplně poprvé. Tato verze modelu XF je nejúspornějším vozem v nabídce značky Jaguar, jelikož dosahuje spotřeby 5,4 l/100 km a emise CO2 jsou na úrovni 149 g/km. Ani tento model však nijak neslevuje z výkonu, sportovního charakteru a elegance.
Oba vozy jsou výsledkem designové a technologické revoluce u značky Jaguar, za kterou stojí především uznávaný šéfdesignér Ian Callum. Právě jeho zásluhou se bude značka Jaguar i v budoucnu těšit z řady úspěchů. „V několika předchozích letech byla světu představena zcela nová generace vozů Jaguar. Díky nové produktové řadě je dnes společnost Jaguar v plné síle a ve skvělé kondici. Modely XK, XF a XJ pro rok 2012 jsou produkty výrazně postavené na designu, který zároveň posouvá všechny dosavadní hranice. Věříme v souznění našich vozů se zákazníky na emocionální úrovni, což se následně odrazí i v požitcích z jízdy,“ řekl Ian Callum.
Jaguar XF pro rok 2012:
- Radikální změny designu přiblížily podobu exteriéru modelu XF vlajkové lodi XJ
- Špičkový model XFR získal nový jedinečný a dravý vzhled
- HID xenonové světlomety doplněné o LED diody pro denní svícení jsou uspořádané do nezaměnitelného tvaru „J-Blade“
- Jednotlivé verze se liší třemi diskrétními úpravami předního a zadního nárazníku
- Zadní světla jsou nyní vybavena LED diodami pro brzdová, poziční a směrová světla
- Svěží vnější vzhled doplňuje i nová nabídka kol a barev karosérie
- Nový model s dieselovým motorem AJ-i4D se stává nejúspornějším vozem značky Jaguar. Zároveň disponuje dojezdovou vzdáleností 800 km
- Motor AJ-i4D s výkonem 190 hp a točivým momentem 450 Nm je doplněn o jedinenčou technologii Stop/Start, která snižuje spotřebu paliva na 5,4 l/100 km a emise CO2 na 149 g/km
- Nová osmistupňová automatická převodovka ZF s optimální dobou odezvy a vynikající kvalitou a účinností řazení
- Modernizovaný interiér s novými sedadly, přístrojovou deskou a špičkovou zvukovou aparaturou Bowers & Wilkins s výkonem 1200W
Design modelu XF
Inovace v technologiích umožnily obohatit novou modelovou řadu XF pro rok 2012 o odvážný designový styl modelu XJ, který je vlajkovou lodi mezi sedany značky Jaguar.
Díky úpravám mřížky chladiče, kapoty a předních blatníků včetně nových trojúhelníkových výstupních větracích otvorů získal vůz praktičtější a působivější vzhled.
Model XFR
– který stojí na samotné špici této řady, má nyní svůj vlastní jedinečný a výrazně dravý design. Ten podtrhuje jeho vysoký výkon. Pro ostatní verze je navíc k dispozici alternativní „aerodynamická“ úprava. Volit tak lze ze tří naprosto odlišných designů.
Světlomety nyní využívají bi-xenonovou HID technologii. Díky nim jsou znatelně drobnější a kompaktnější, ale nijak neslevují z vynikajících vlastností. Navíc jsou vybaveny LED diodami pro denní svícení s výrazným uspořádáním „J-Blade“, který je pro vozy Jaguar charakteristický.
Zadní světla byla kompletně modernizována a zasahují nyní až ke středu zavazadlového prostoru. Ve své nové podobě plně využívají LED diody pro brzdová, poziční a směrová světla, což zadní části modelu XF dodává v noci jedinečnou podobu. Světla od sebe odděluje upravené víko zavazadlového prostoru s leskle černou spodní hranou pro čistší vzhled. Zavazadlový prostor je u všech modelů elektronicky ovládán.
„Model XF je po právu považován za ztělesnění ideálního sedanu značky Jaguar. Je zároveň praktický i elegantní, ale i svým designem dává jasně najevo své sportovní ambice a charakter. U nejnovější verze se nám podařilo tyto vlastnosti dále rozvinout a posílit. Díky tomu je dnes model XF vizuálně nejdynamičtější vůz své třídy,“ říká Ian Callum, šéfdesignér společnosti Jaguar Cars.
Pohon a dynamika modelu XF
I v těchto oblastech se projevil inovativní přístup společnosti Jaguar. Zákazník má k dispozici vozidla s technologiemi, které předjímají budoucí trendy celého automobilového sektoru.
Nový čtyřválcový dieselový motor
Všem vylepšením modelu XF vévodí turbodieselový motor AJ-i4D o objemu 2,2 litrů. Přednostmi motoru je vyšší úspornost, což zajišťují písty s nízkým třením a vodou chlazeným turbodmychadlem a snížená úroveň hluku, vibrací a tvrdosti, což je dosaženo díky aktivnímu uložení motoru a úpravám olejové vany a bloku. Ve výsledku je tak tento motor nejen dosud nejúspornějším pohonem značky Jaguar, ale svou vysokou kvalitou a vynikajícími vlastnostmi se rovněž vyrovná původnímu dieselovému motoru V6 o objemu 2,7 litrů. S naprostým přehledem a samozřejmostí poskytne výkon, který se od sportovního sedanu značky Jaguar očekává. Navíc je motor u všech modelů dodatečně odhlučněn a využívá CFD pro uhlazení vzduchu proudícího kolem motoru.
Motor má výkon 190 hp a maximální točivý moment dosahuje skvělé hodnoty 450 Nm. To modelům Jaguar zajišťuje charakteristickou sílu. Zrychlení 0 -100 km/h trvá 8,5 vteřin a maximální rychlost je 225 km/h. I s těmito parametry však motor dosahuje v kombinovaném cyklu spotřeby 5,4 l/100 km, což z něj dělá dosud nejúspornější vůz Jaguar. Objem emisí CO2 je navíc pouhých 149 g/km, což je plně v souladu s emisemi stanovenými pro fázi Euro 5.
Nová osmistupňová automatická převodovka
Motor skvěle doplňuje nejnovější osmistupňová automatická převodovka ZF. Převodovka je speciálně upravena a vyznačuje se celou řadou výhod v čele s lepším zrychlením a vyšší úsporností.
Zařazení rychlosti proběhne během 200 milisekund. (Zajímavostí je, že úder srdce při odpočinku trvá čtyřikrát delší dobu.) Ovládání vozu zlepšuje řazení pomocí páček na volantu, které též umožňující okamžitě podřadit o několik rychlostí.
Použití lehkých materiálů zaručuje zachování stejné celkové hmotnosti jako u předchozí šestistupňové převodovky, zatímco použité čerpadlo s vylepšenou konstrukcí spolu s řadícími prvky zajišťuje vyšší účinnost řazení. Tato převodovka, kterou jsou standardně vybaveny všechny dieselové modely XF, snižuje u variant s třílitrovým šestiválcovým motorem emise CO2 na 169 g/km a spotřebu paliva na 6,3 l/100 km.
Inteligentní systém Stop/Start
Svou premiéru má spolu s dieselovým motorem o objemu 2,2 litru i nový inteligentní systém Stop/Start společnosti Jaguar. Tato technologie se vůbec poprvé stává součástí výbavy luxusní sedanů s dieselovým motorem. Systém automaticky vypíná motor do 300 milisekund po zastavení vozu, čímž zvyšuje úspornost vozidla o pět procent a snižuje emise CO2 o sedm procent.
Řidič do procesu nemusí nijak zasahovat. Software řídící jednotky motoru sám analyzuje množství komplexních faktorů a na jejich základě rozhodne, kdy je bezpečné motor vypnout. Jakmile řidič spustí nohu z brzdného pedálu, startér Tandem Solenoid s vlastní sekundární baterií okamžitě znovu nastartuje a zajistí, aby v momentě akcelerace motor již optimálně pracoval. Celý proces usnadňuje převodovka vybavená zásobníkem oleje Hydraulic Impulse Storage, který zajišťuje tlak oleje pro pohon řazení.
Poprvé jsou všechny verze s dieselovým motorem k dispozici také s adaptivním podvozkem Jaguar a řidiči si tak mohou plně vychutnat vynikající jízdní vlastnosti podvozku modelu XF a poznat jeho sportovní duši.
Interiér modelu XF
Interiér modelu XF působí velmi přívětivě a stylově. Jeho jedinečnost je podtržena použitím luxusních a velmi moderních materiálů.
Samotný interiér prošel komplexní modernizací, ale i nadále si zachovává řadu důležitých prvků. Jde například o ovladač Jaguar Drive Selektor, který se vysunuje ze středového sloupku, či větrací otvory, které se natočí do otevřené pozice při stisknutí startovacího tlačítka.
Nová sedadla a výbava
Modernizací prošla i všechna sedadla, která jsou „obručovými“ prvky. Ty vylepšují samotný vzhled a jejich tvarování poskytne tělu lepší oporu.
Nová je i nabídka barevných kombinací kožených potahů, obložení a stropního čalounění. To zákazníkům umožňuje mít velmi individuální vůz. U všech modelů došlo ke změně barevné schématu středového sloupku, palubní desky a volantu z původní úpravy „Tungsten“ na modernější motiv „Aurora“.
Model XF využívá širokou škálu technologií, které jsou pro vozy Jaguar již typické. Vše je ovládáno prostřednictvím centrálního sedmipalcového dotykového displeje vybaveného novým polarizačním filtrem zvyšujícím kontrast obrazu. Pro snazší ovládání byly pod dotykový displej přidány tlačítka, které umožňují velmi rychle přepínat mezi jednotlivými funkcemi. Nová grafická úprava vychází z grafiky použité v ovládacím rozhraní modelu XJ. Přístrojová deska je nově vybavena barevným TFT displejem s vyšším rozlišením a světelností.
Špičkové technologie
Všechny nové modely XF mohou být na základě přání zákazníků vybaveny jedním ze tří špičkových audio systémů. Každý z nich představuje oproti předchozím systémům výrazné vylepšení. V čele stojí 1200 W aparatura s 17 reproduktory z dílny britských odborníků na zvukovou techniku Bowers & Wilkins, která dosahuje kvality zvuku srovnatelné s koncertní síní.
Všechny tři audio systémy lze propojit se satelitní navigací, která je uložena na hard disku. Její součástí je též „virtuální“ zásobník na 10 CD. Řidič si může do paměti nahrát až 10 CD a následně je přehrávat jako v případě tradičního přehrávače. Systémy nyní rovněž nabízí řadu možností připojení MP3 přehrávačů, dva USB porty, přičemž jeden je určen výhradně pro iPod, a také Bluetooth připojení, které umožňuje přehrávat hudbu z chytrých telefonů.
Jaguar XK pro rok 2012
- Výrazný design přední a zadní části dodává modelu XK nový dynamický vzhled
- Drobnější přední světlomety s novou inteligentní LED technologií
- Nový model XKR-S je dokonalým ztělesněním duality vozů GT značky Jaguar- inteligentní výkon v kombinaci s použitelností v každodenním provozu
- Model XKR-S dosahuje maximální rychlosti 300 km/h, z nuly na 100 km/h zrychlí za 4,4 sekundy a objem emisí CO2 přitom nepřekračuje 300 g/km
- Karoserie s odlehčenou hliníkovou konstrukcí maximalizuje výkon, hbitost a úspornost vozu
- Upravený interiér umocňuje moderní luxusní vzhled vnitřního prostoru modelu XK
- Sportovní sedadla nabízí 16 alternativ nastavení a jsou vybavena vyhříváním, chlazením a pamětí
- Nová sada úprav Dynamic Pack pro model XKR zlepšuje jízdní vlastnosti
- Rozšířený sortiment volitelných prvků zvyšuje stupeň možné individualizace
- Nové barvy karosérie dávají vzpomenout na závodní minulost značky Jaguar
Design modelu XK
Model XK byl první vozem kompletně vytvořeným pod záštitou šéfdesignéra Iana Calluma. Je výjimečný i praktický, ale vyznačuje se i krásou. Nyní byl model XK výrazně vylepšen a posílena byla tak jeho moderní dravá povaha.
Díky nejnovějším světelným technologiím bylo možné zeštíhlet přední světlomety a doplnit je o LED diody pro signalizaci a potkávací světla. Spolu s větší mřížkou chladiče a novým designem nárazníku propůjčují modelu XK nezaměnitelnou podobu. Jak je pro značku Jaguar typické, každému modelu této řady přísluší jedinečné designové rysy, které vozidla navzájem výrazně odlišují. Chromovaná mřížka chladiče modelu XK je u verze XKR nahrazena matně černou úpravou, zatímco vlajková loď XKR-S se vyznačuje jedinečným předním nárazníkem podtrhujícím jeho účelnost.
Výstupní vzduchové otvory u předních blatníků byly přeorientovány z vertikálního směru na horizontální a doplněny o pletivovou vložku. Otvory ozdobené nápisem Jaguar zdůrazňují potenciál, který z designu modelu XK přímo čiší. Víko zavazadlového prostoru bylo znatelně přepracováno a jeho součástí je nyní užší chromovaná koncová část. Tato úprava umožnila přidat na víko charakterické dravé logo Jaguar a sladit tak model s ostatními vozy.
Designové změny doprovází 5 nových barev karosérie, což nabídku rozšiřuje na celkem 17 barevných variant. Vybírat lze nyní rovněž z již 11 různých designů kol ve velikostech od 18 do 20 palců. Pro zákazníky, kteří touží po co nejvyšší míře individualizace, je pro model XKR a nově také pro vozy s nepřeplňovaným motorem k dispozici sada modifikací „Black Pack“. Ta nahrazuje vnější chromované prvky matně černou úpravou a zahrnuje navíc montáž leskle černých dvacetipalcových slitinových kol. U modelu XKR jsou součástí sady i prvky zlepšující aerodynamiku vozidla vyvedené v barvě karosérie a volitelné grafické prvky na bocích vozu.
Pohon a dynamika modelu XK
Sportovní modely značky Jaguar si vybudovaly pověst vozů, v nichž se snoubí výjimečný výkon s příjemným zážitkem z jízdy. Skvělým příkladem této duality je pětilitrový motor AJ-V8 pohánějící modely XK.
Díky využití těch nejmodernějších technologií jako je přímé vstřikování SGDI (Spray Guided Direct Injection) či proměnlivé časování činnosti sacích a výfukových ventilů DIVCT (Dual Independent Variable Camshaft Timing) se nyní již třetí generace tohoto vozu pyšní nejen ohromným výkonem, ale i vynikající úsporností. Motor je stejně jako samotný vůz vyroben z odlehčeného ušlechtilého hliníku. Navíc byl na hlavy válců s cílem zmírnit ekologický dopad výroby použit hliník recyklovaný.
Nový model XKR-S s maximální rychlostí 300 km/h
Již od svého zrodu byl motor dostupný v nepřeplňované i přeplňované verzi. Nyní je však pro model XKR-S k dispozici i třetí varianta, která vychází z přeplňované verze motoru. Úpravou systému elektronického řízení dávkování a vstřikování paliva a přidáním aktivní výfukové soustavy bylo dosaženo zvýšení výkonu na 550 koní a horní hranice točivého momentu na 680 Nm. Tento modifikovaný pohon činí z modelu XKR-S nejsilnější silniční vůz značky Jaguar. Vůz je schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhé 4,4 vteřiny a vyvine maximální rychlost 300 km/h. Model XKR-S je nejen neobyčejně výkonný, ale s objemem emisí CO2 na úrovni 292 g/km zároveň k životnímu prostředí šetrný.
Všechny verze XK jsou vybaveny šestistupňovou automatickou převodovkou ZF a pro lepší kontrolu nad vozem také páčkami na volantu pro ovládání systému Jaguar Sequential Shift. U modelu XKR-S byla převodovka upravena v souladu se zvýšeným výkonem a točivým momentem motoru s cílem optimalizovat přeřazování na vyšší rychlosti a posunout hranici maximální rychlosti vozu na výsledných 300 km/h.
Úchvatná jízdní dynamika modelů XK je zásluhou nejnovější generace technologie adaptivního podvozku značky Jaguar, která nepřetržitě a dokonale tlumí rušivé vlivy a zcela eliminuje tradiční nutnost volit mezi pohodlím a ovladatelností.
Snoubení luxusu a výkonu
Obě varianty modelu XK s přeplňovaným motorem jsou vybaveny elektronicky řízeným aktivním diferenciálem (Active Differential Control). Systém používá lamelovou spojku k nasměrování točivého momentu na hnané kolo s nejvyšší přilnavostí. V kombinaci s ABS a řízením stability zabezpečí maximální trakci a ovladatelnost při průjezdu i na výjezdu ze zatáčky. Modely s nepřeplňovanými motory využívají mechanický diferenciál, který zaručuje vynikající míru přilnavosti a stability i ve vysokých rychlostech.
Všechny modely jsou vybaveny dynamickým stabilizačním systémem Dynamic Stability Control se čtyřmi režimy– jedná se o běžný režim, zimní režim „Winter“, sportovní režim „Trac-DSC“ a režim „DSC Off“ signalizující deaktivaci systému. Zkušený řidič si tedy může zvolit míru působení systému podle jízdních podmínek.
Z modelu XKR-S činí tyto elektronické systémy v kombinaci s tuhou odlehčenou hliníkovou karoserií dosud nejdynamičtější a nejdravější vůz Jaguar.
Zdokonalená náprava
Přední rovnoběžníková náprava byla komplexně přepracována a vybavena zcela novým kompletně obrobeným otočným čepem kola. Výrazně se tak zmenšily změny v odklonu a závleku kola o 0,13 stupňů na kilonewton, což přineslo zlepšení přesnosti a vyváženosti řízení, jakož i větší přilnavost k vozovce, lepší odezvu a vyšší přesnost. Přepracována byla i geometrie zadní nápravy, přičemž řízení zadních kol bylo optimalizováno pro dosažení maximální obratnosti a tuhost pružin na obou koncích vozu byla zvýšena o 28%.
Systém Active Differential Control při velmi vysokých rychlostech snižuje citlivost řízení a posiluje tak stabilitu a ovladatelnost vozidla. Software Bespoke pro adaptivní systém tlumení značky Jaguar Adaptive Damping byl naprogramován přímo pro model XKR-S za účelem zaručit bezchybnou ovladatelnost a maximální trakci a přilnavost. Po nastavení režimu Trac-DSC, který snižuje míru působení systému, si mohou zkušení řidiči plně vychutnat neobyčejnou sílu, kterou vůz skrývá. Odměnou jim bude mimo jiné závodní zvuk výfuku s aktivním pneumatickým ventilem.
Upravené nápravy a sportovní výfuková soustava jsou součástí sady Dynamic Pack pro model XKR.
„Model XKR-S ztělesňuje vše, čím by měl pravý sportovní Jaguar být. Je výkonný, precizní a vzrušující. Je to vůz, ve lterém si cestu z práce užijete stejně, jako jízdu na závodním okruhu. Podařilo se nám minimalizovat všechny reakční doby, abychom řidičům při řízení poskytli pocit užšího propojení s vozem,“ říká Mike Cross, hlavní inženýr společnosti Jaguar.
Interiér modelu XK
Řidiče nejdříve ohromí luxus a nesmírné pohodlí. Jakmile se červeně rozsvítí tlačítko start, dokreslí to sportovní povahu vozu. Po nastartování se rozezní hluboký melodický hlas motoru, zatímco ze středového sloupku se vysune ovladač Jaguar Drive Selector a začne svádět k učinění prvního kroku k neodvratnému dokonalému splynutí řidiče s vozem.
Interiér nejnovějších modelů XK prošel modernizací a byl obohacen o řadu nových detailů. Jedná se například o tlačítka vyvedená v hebké ebenové barvě, leskle černou úpravu středového sloupku či fosforově modré vnitřní a atmosférické osvětlení. Nová nabídka obložení, barevných kombinací a střešních čalounění umožňuje majiteli přizpůsobit si interiér přesně podle svých požadavků.
Modely jsou také vybaveny kůží potaženým multifunkčním volantem, který řidiče fyzicky propojuje s vozem. U modelu XKR-S je tento prvek automaticky doplněn o pedály z nerezové oceli s ražbou „Jaguar“, jež jsou na vyžádání k dispozici i pro ostatní modely.
Nové sportovní prvky interiéru
Nová přední sportovní sedadla jsou součástí standardní výbavy modelu XKR-S a volitelným prvkem u modelů XKR a XK. Sedadla vybavená integrovanými opěrkami hlavy, výraznějšími bočními opěrkami a silnější oporou sedací části drží řidiče i spolujezdce pevně a bezpečně na místě. Kromě 16 alternativ nastavení sedací části, polštáře, bederního opěradla a dalších opěrných prvků disponují sedadla navíc vyhříváním a pamětí. Model XKR-S má jedinečný interiér s unikátní kombinací uhlíkové tkaniny a jemné kůže Soft Grain, kterou vkusně doplňuje kontrastní mikrolemování a švy. Střešní čalounění Jet Poltrona Frau z italské kůže tvoří součást standardní výbavy modelu XKR-S a pro ostatní modely je dostupné jako volitelná varianta.
Centrální sedmipalcový dotykový displej slouží jako intuitivní rozhraní pro ovládání široké palety doplňkových technologií, jež s vozem XK tvoří organický celek (například satelitní navigace s mapami na DVD či porty pro připojení přehrávače iPod nebo USB zařízení). Na displej se navíc promítá obraz snímaný novou zadní parkovací kamerou.
Základní ceny jednotlivých modelů jsou následující:
Jaguar XF | 2,2D i4 | 190 hp | 1.111.680 Kč |
3,0D V6 | 240 hp | 1.249.080 Kč | |
3,0D V6 S | 275 hp | 1.349.400 Kč | |
5,0 V8 | 385 hp | 1.624.440 Kč | |
Jaguar XFR | 5,0 V8 Supercharged | 510 hp | 2.321.880 Kč |
Jaguar XK Coupé | 5,0 V8 | 385 hp | 2.283.720 Kč |
Jaguar XK Cabriolet | 2.249.280 Kč | ||
Jaguar XKR Coupé | 5,0 V8 S/C | 510 hp | 2.660.040 Kč |
Jaguar XKR Cabriolet | 2.865.600 Kč | ||
Jaguar XKR-S Coupé | 550 hp | 3.261.600 Kč |
Ceny jsou uvedeny včetně DPH.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií