
Tatra se do světové soutěže, v níž o vítězi rozhoduje čtyřiadvacetičlenná porota složená z motoristických novinářů, přihlásila vůbec poprvé.
Soutěžit mohou nákladní automobily, které technickými inovacemi zvyšují efektivitu silniční dopravy. Důraz se klade na inovativní techniku, uživatelský komfort, bezpečnost, ekonomiku provozu a vstřícnost k životnímu prostředí.
Phoenix je prvním vozem, který Tatra uvedla do sériové výroby poté, co se majetkově propojila s koncernem DAF. Při plánovaném ročním prodeji přibližně 1600 vozů bude využívat jeho mezinárodní distribuční síť.
Nejlepším nákladním vozem pro rok 2012 je podle mezinárodní odborné poroty Mercedes-Benz Actros a hned za ním je novinka Tatry Kopřivnice – model Phoenix. Tato po letech opravdu zásadní novinka továrny ze severní Moravy porazila například i v celkovém pořadí ankety třetí tahač Scania Euro 6.
Titul International Truck of the Year
– je udělován od roku 1977. Tatra se ho dosud nikdy neúčastnila. O letošním vítězi rozhodovala odborná porota 24 motoristických novinářů z 24 evropských států. Ta při výběru nejlepšího nákladního automobilu zohledňuje inovace, ekonomiku provozu, dopad na životní prostředí, bezpečnost a v neposlední řadě i pohodlí řidičů.
Tatra současně zvítězila v kategorii vozů s pohonem všech kol.
Sériová výroba nové Tatry začala v září. Phoenix využívá motor a kabinu výrobce DAF, v jehož síti se také bude prodávat. Naopak podvozek je tradiční konstrukce Tatry.
Tatra Phoenix se má stát v budoucnosti hlavním výrobním programem automobilky. Bude nabízena ve verzích 4×4, 6×6 i 8×8. Tento největší model uveze až 50 tun.