Nový model Hummer H2 – prodej na našem trhu úspěšně zahájen

Po testovacích jízdách v terénu můžeme plně potvrdit, že i o tomto modelu platí heslo: Tam, kde ostatní končí, my začínáme! – a dodáváme navíc: Komfortně vybavený interiér si rozhodně nezadá s luxusním sedanem.

Nový model Hummer H2 - prodej na našem trhu úspěšně zahájen
Nový model Hummer H2 - prodej na našem trhu úspěšně zahájen
Nový model Hummer H2 - prodej na našem trhu úspěšně zahájen
Nový model Hummer H2 - prodej na našem trhu úspěšně zahájen

Vývoj „Baby Hummeru“, jak bývá někdy neprávem nový Hummer H2 nazýván, neboť rozměrově rozhodně nepatří mezi malé automobily, má tak trochu na svědomí i herec Arnold Schwarzenegger a jeho nadšení pro model H1. Ten jej totiž po válce v Perském zálivu zaujal natolik, že si hned objednal civilní verzi pro běžný provoz nazvanou Hummer H1 (na rozdíl od vojenské Humvee) a tím uvedl do pohybu přípravné práce.

Nový model Hummer H2 - prodej na našem trhu úspěšně zahájen
Nový model Hummer H2 - prodej na našem trhu úspěšně zahájen


Během šestnácti měsíců spatřil světlo světa Hummer H2, jehož studie byla poprvé vystavena na autosalonu v Detroitu 2000 a o dva roky později sjely první modely z výrobní linky ze závodu v South Bend ve státě Indiana nedaleko Chicaga. Jeho podvozkové komponenty vycházely převážně z koncernových dílů, především z Chevroletu Tahoe/GMC Yukon. Pouze rozvor byl prodloužen o 18 centimetrů a žebřinový rám zesílen.

Nový model Hummer H2 - prodej na našem trhu úspěšně zahájen
Nový model Hummer H2 - prodej na našem trhu úspěšně zahájen
Nový model Hummer H2 - prodej na našem trhu úspěšně zahájen
Nový model Hummer H2 - prodej na našem trhu úspěšně zahájen

Ačkoliv je Hummer H2 určen pro širokou veřejnost rozhodně v sobě nezapře designerské rysy svého předchůdce H1, přestože se v některých partiích pěkně zaoblil. Nikoho však nemůže překvapit vyšší hodnota koeficientu odporu vzduchu 0,52, ke které přispívá mj. také téměř kolmé čelní sklo.

Nový model Hummer H2 - prodej na našem trhu úspěšně zahájen

Hummer H2 pohání výkonný kapalinou chlazený zážehový vidlicový osmiválec o objemu 6 litrů a výkonu 232 kW. Točivý moment 490 N.m je přenášen na všechna kola výhradně se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou s elektronicky řízeným hydrodynamickým měničem.

Jízda v terénu vyžaduje od řidiče prakticky pouze jedno – vzít za volič jízdních režimů a vědět za jakých podmínek je správně využít. V běžném provozu využívá H2 standardně elektronicky řízený trvalý pohon všech kol (4 HI Open) v poměru 40/60, při uzavření mezinápravového diferenciálu 50/50. Sériová kontrola trakce nabízí svoji službu od 80 km/h.


Se stoupající náročností a rychlosti do 70 km/h lze tlačítkem uzavřít mezinápravový diferenciál (4HI Locked), případně v těžkém terénu ještě přiřadit redukční převod 4LO a pak se nemusí obávat prudkých stoupání a nezpevněných povrchů.


Pokud to nestačí, potom má řidič k dispozici ještě tlačítko kontroly trakce TC2 nebo Eaton Elocker pro rovnoměrné rozložení síly, aby se obě nápravy pohybovaly stejnou rychlostí do 30 km/h. Při jejím překonání se uzávěra automaticky vypne.

Přehled jízdních režimů

  • 4HI – jízda po silnici
  • 4HI Locked – jízda v terénu
  • 4HI –Locked + TC2 – jízda v těžkém terénu, blátě, písku
  • 4LO – Locked – využití maximální síly pro všechna čtyři kola v bahně, písku nebo při vyjíždění a sjíždění prudkých svahů
  • 4LO – Locked + TC2 – jako v předchozím případě, navíc do hlubokého písku a bláta
  • 4LO-Locked + uzávěra zadního diferenciálu – nastavení pro bláto, sníh, písek, příkré kopce a nerovný terén
  • 4LO-Locked + TC2 + uzávěra zadního diferenciálu – TC2 může být připojen v případech předchozího nastavení, navíc v hlubokém písku a v blátě

Kdo chce jezdit v opravdu extrémním terénu, ten si může za příplatek objednat ještě vzduchové pérování zadní nápravy, které zvýší světlost mezi diferenciálem a překážkou o 2 cm. Součástí je rovněž kompresor, s nímž se tlak v lehce podhuštěných pneumatikách pro jízdu v terénu opět dostane na standardní úroveň. Oproti H1 není H2 vybaven uzávěrou přední nápravy.


Komfortně vybavený interiér si rozhodně nezadá s luxusním sedanem. Velkorysá výbava prakticky zahrnuje vše, nač si zákazník vzpomene, od kvalitní audiosoupravy až po klimatizaci. Na předních ani zadních kožených sedadlech cestující rozhodně netrpí nedostatkem místa nad hlavou ani v prostoru kolen. Tradičně široký středový tunel osobitého designu končí s předními sedadly, čímž zadní lavice poskytuje prostor pro tři osoby. U H1 pokračoval totiž ještě mohutnější tunel až do zavazadlového prostoru a cestující vzadu se museli tudíž dost uskrovnit. Po usednutí za volant zaujmou bílé kruhové přístroje za multifunkčním volantem a mohutná páka voliče samočinné převodovky.


S rezervním kolem na zadní stěně dosahuje zavazadlový prostor objemu 1132 l při naložení po střechu a bez nouzového sedadla. V nabídce existuje také verze s rezervou uvnitř zavazadelníku.

Hummer H2 Wagon – technické údaje

Motor:

  • Kapalinou chlazený zážehový vidlicový osmiválec GM Vortec s válci do V/90o, uložený vpředu podélně.
  • Dvouventilový rozvod OHV s centrálním vačkovým hřídelem poháněným řetězem.
  • Elektronické vstřikování paliva. Litinový blok a hliníkové hlavy válců. Elektronický omezovač rychlosti.
  • Zdvihový objem 5967 cm3, vrtání x zdvih 101,6 x 92 mm, kompresní poměr 9,4:1
  • Výkon 232 kW při 5200/min, točivý moment 490 N.m při 4000/min

Převodné ústrojí:

  • Stálý pohon všech kol s planetovým převodem a stálým rozdělením síly mezi přední a zadní nápravu v poměru 40/60, s mezinápravovým diferenciálem 50/50.
  • Kapalinový měnič momentu.
  • Čtyřstupňová samočinná převodovka GM Hydra-Matic 4L65-E (3,06 – 1,62 – 1,00 – 0,69 – Z2,29).
  • Dvoustupňová redukční převodovka, závěr mezinápravového diferenciálu.
  • Elektrický závěr Eaton Elocker zadního diferenciálu.
  • Elektronicky rozdělovací převodovka Borg Warner (1.00 – 2.64).

Podvozek:

  • Žebřinový rám ze dvou podélníků a osmi příček.
  • Vpředu nezávislé zavěšení kol na dvojitých příčných ramenech, pérování torzními tyčemi, stabilizátor.
  • Vzadu tuhá náprava na podélných ramenech, pérování vinutými pružinami, na přání vzduchovými měchy.
  • Vpředu i vzadu kotoučové brzdy (o 325/330 mm) s vnitřním chlazením
  • Kola 8,5 x 17, pneumatiky 285/70

Karoserie:

  • Ocelová s plastovou kapotou motoru a předními blatníky, pětidveřová, šestimístná.

Provozní vlastnosti:

  • Největší rychlost 160 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h 10,4 s
  • Spotřeba (město/dálnice) 23,5/18,1 l/100 km

Rozměry a hmotnosti:

  • Rozvor náprav 312 cm, rozchod kol vpředu i vzadu 176 cm
  • Celkové vnější rozměry 482 x 206 x 198 cm
  • Světlá výška 255 mm (267 mm)
  • Pohotovostní hmotnost 2909 kg, celková hmotnost 3909 kg
  • Objem zavazadlového prostoru 1132 – 2452 litrů
  • Objem nádrže paliva 121 litrů
  • Nájezdový úhel vpředu 40,4o (40,8o), vzadu 39,6o (41,8o)
  • Přechodový úhel 25,8o (27,5o)
  • Boční náklon 36o/40 %
  • Brodivost 508 mm
  • Stoupavost 54o/60 %

(údaje v závorkách pro verzi se zadním vzduchovým pérováním)


Základní cena bez DPH je pouze 2 079 478 Kč, s DPH 2 536 963 Kč.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ VIDEO POŘAD – AutoPeriskop

NOVÝ VIDEO POŘAD – AutoPeriskop

Opět jsme pro vás připravili speciální přehled novinek, doporučení a testů tentokrát i se známými osobnostmi v motoristickém pořadu AutoPeriskop. V pořadu uvidíte a uslyšíte komentáře...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Generátor dálkových autoovladačů KD-900 se čtečkou frekvencí

Generátor dálkových autoovladačů...

Zabýváte se výrobou autoklíčů a pracujete s dálkovými ovladači? Pak jistě víte, že vybavení kvalitními a moderními přístroji může značně ulehčit práci každému klíčaři. Takovým...